اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1395 - 21:51   |   کد مطلب: 19604
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق کردیم استاندار بدون هماهنگی با نمایندگان عزل و نصبی نکند، گفت: استیضاح وزیر کشور در مجلس کذب محض است.

به گزارش صبح الوند حسن لطفی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در استانداری همدان سابقه نداشته که استاندار از مجموعه وزارت کشور باشد، اظهار کرد: برای نخستین بار است که در همدان، استاندار و معاونانی از مجموعه وزارت کشور را تجربه می‌کند.

وی افزود: استاندار همدان و معاونان او در وزارت کشور استخوان‌خرد کرده و پایین و بالای وزارت کشور و استان را می‌داند، در نتیجه اشراف کاملی به مدیریت استان دارند و این فرصتی برای همدان است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استانداری همدان دوران طلایی خود را سپری می‌کند، ادامه داد: اختلافاتی بین نمایندگان مجلس، استاندار همدان و ائمه جمعه وجود دارد اما همه یک هدف مشترک در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... در استان دارند و آن رشد و توسعه استان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه بین مسؤولان در استان وجود دارد اما نباید اجازه داد به عقب ماندگی استان دامن بزند و از رشد آن جلوگیری کند، ادامه داد: حدود 20 روز پیش با استاندار جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد استاندار در عزل و نصب‌ها با نمایندگان استان تعامل داشته باشد.

لطفی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری آخرین جلسه نمایندگان استان در مجلس با استاندار همدان، عزل و نصبی نداشتیم که استاندار بدون اطلاع و هماهنگی انجام داده باشد، ادامه داد: در مورد عزل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فقط در حد حرف شنیده شده و هنوز چیزی ندیدم.

وی با اشاره به اینکه در قانون استخدام کشور آیین نامه اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل وجود دارد که برای انتصاب مدیران شرایطی قرار داده است، افزود: به طور مثال در این آیین‌نامه مواردی چون مرتبط بودن مدرک تحصیلی، داشتن سابقه مدیریت میانی و ... مطرح شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در آیین‌نامه اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل اشاره‌ای نشده که حتماً مدیر باید بومی باشد و ملاک انتصاب مدیر بومی نیست، افزود: موضوع انتصاب مدیران بومی بسیار مطرح می‎شود اما مدیران استانی خیلی هم توانمند نیستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هدف رشد و توسعه استان است، افزود: در انتصاب مدیران هدف این نیست که مدیری حتماً بومی باشد چراکه ممکن است مدیری فرد خوبی باشد اما مدیریت خوبی نداشته باشد.

لطفی با بیان اینکه اگر هدف رشد استان است باید در انتصاب مدیران سلیقه‌ای عمل نشود، افزود: انتصاب مدیران باید براساس شاخص‌ها و شرایط انتصاب که در قانون مشخص شده انجام شود و مدیر باید براساس کارایی و برنامه هایی که دارد در سمت مدیریت نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان بیش از هر چیز نیاز به تعامل بین استاندار، مدیران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه دارد، افزود: این تعامل و انسجام می‌تواند باعث رشد استان شود و اختلاف سلیقه‌ها نباید انسجام را از بین ببرد.

نماینده مردم رزن در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه مدیری که با برنامه و دارای هدف باشد و عمل کند استاندار با او برخورد نمی‌کند، ادامه داد: اگر استاندار با مدیری برخورد می‌کند حتماً آن مدیر در جایی از کارش کوتاهی کرده است.

 

طرح تحقیق و تفحص از استانداری را همه نمایندگان امضا نکرده‌اند

وی در خصوص حمایت استاندار از برخی مدیران افزود: علت این نوع حمایت‌ها را نمی‌دانم اما شاید موضوعی بین خود آنها وجود دارد؛ در هر حال مدیری که برنامه داشته باشد و بیت‌المال را هدر ندهد استاندار با او برخورد نمی‌کند.

لطفی مسئله استیضاح وزیر کشور در مجلس را کذب محض دانست و افزود: موضوع استیضاح وزیر کشور در مجلس نه مطرح و نه عنوان شده است.

این مسؤول در مورد طرح تحقیق و تفحص از استانداری همدان، اظهار کرد: در استانداری مسئله خاصی وجود ندارد که تحقیق و تفحص انجام شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه در اختیار سازمان مدیریت است و استانداری فقط به عنوان نماینده دولت سیاستگذاری می‌کند و عملاً پولی در دست ندارد که بخواهد در آن طرح تحقیق و تفحص انجام شود.

وی ادامه داد: سیاستگذاری یکسری از برنامه‌ها از سطح وزارتخانه آغاز می‌شود و استانداری فقط نظارت دارد که دقت و سرعت کار را بالا ببرد.

لطفی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از استانداری را همه نمایندگان امضا نکرده‌اند، بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص خام است و موضوع کاملی نیست و بنده اصلاً این طرح را ندیده‌ام.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان