اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1395 - 21:35   |   کد مطلب: 19658
پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه نوشت : در شرایطی که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا از «هیلاری کلینتون» دمکرات پیشی گرفته است، رسانه های غربی با سکوت خبری، همچنان به نظرسنجی های هفته های گذشته استناد می کنند.

به گزارش صبح الوند  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نظرسنجی مشترک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و نشریه لس آنجلس تایمز آمریکا که به صورت روزانه از سه هزار نفر از اقشار مختلف جامعه به عمل می آید و معیاری مناسب برای رصد دقیق آخرین تحولات انتخابات آمریکا است، نشان می دهد که ترامپ هم اکنون با اختلاف دو درصد در برابر کلینتون پیشتاز است.
اسپوتنیک در ادامه نوشت که ترامپ در زمان آغاز کنوانسیون ملی حزب دمکرات، با اختلاف هفت درصد پیشتاز بود ؛ اما دسیسه نشریات آمریکا و تلاش آنها برای تخریب چهره ترامپ از طریق معرفی او به عنوان یک جاسوس روسیه و نیز، جدال لفظی ترامپ با خانواده یک سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ عراق، در نهایت به تغییر شرایط و پیشتازی هفت درصدی کلینتون منجر شد.
اما اندک تغییر رفتار ترامپ در هفته های گذشته و تلاش او برای جلب آرای سیاه پوستان و جمعیت جوان آمریکا، موجب شده که او بار دیگر به رقابت ها باز گردد. بر اساس نظرسنجی مذکور، ترامپ هم اکنون 45 درصد و کلینتون تنها 43 درصد آرا را در اختیار دارد.
نتایج این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که تارنمای نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارش میانگین نظرسنجی های معتبر دو هفته گذشته، کلینتون را با اختلاف 5 درصد، پیروز رقابت ها تا به اینجای کار معرفی کرده است.
در نظرسنجی معتبر دیگری که نتایج آن روز جمعه منتشر شد و توسط خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس صورت گرفته است، کلینتون با 42 درصد آرا در برابر ترامپ با 34 درصد آرا پیشتاز است.
ترامپ هفته گذشته با انتقاد از عمکرد رسانه های آمریکا – به طور خاص «سی.ان.ان» و «ای.بی.سی» - خبرنگاران را «شیاد» خطاب کرده بود.
شایان ذکر است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم ماه نوامبر (18 آبان) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان