اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1395 - 10:35   |   کد مطلب: 20091
کارشناس ارشد زنان و خانواده با اشاره به اینکه جمعیت یکی از عوامل قدرت هر کشور گفت: کشورهای غربی با حمایت‌هایی که از طرح‌های کاهش جمعیت در ایران داشتند سعی در از بین بردن این قدرت داشتند.

به گزارش صبح الوند، مریم سادات امیری  در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، به بیان تاریخچه کنترل جمعیت در ایران پرداخت و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک رشد شدید جمعیتی در کشور مواجه شدیم که به دنبال این افزایش جمعیت هیئت دولت در سال 1368 مصوبه‌ای را مبنی بر کاهش موالید تحت عنوان تنظیم خانواده تصویب کرد و بعد از آن مصوبات جدیدتر در این زمینه ارائه گردید که سبب شد به این وضعیت جمعیتی برسیم.

 

کارشناس ارشد زنان و خانواده  اظهار کرد: در برنامه کاهش جمعیت طوری برنامه ریزی شده بود که در سال 1390 به نتایج مطلوب برسیم ولی این اتفاق در سال 1371 افتاد و جالب این است با این حال در سال 72 قانون تنظیم خانواده در مجلس تصویب شد.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش کنترل جمعیت در ایران برنامه ریزی شده از کشورهای غربی بود تصریح کرد: یکی از روش‌های منزوی کردن یک کشور جنگ جمعیتی است و کشورهای غربی به دنبال رسیدن به اهداف خود با کمترین هزینه وسایل پیشگیری از بارداری را در اختیار ایران قرار می‌دادند.

 

کارشناس زنان و خانواده  با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت از دیدگاه رهبری گفت:  تصور کنید اگر مقام معظم رهبری در مسئله کاهش جمعیت ورود پیدا نمی‌کردند امروز با این برنامه کنترل جمعیت به چه وضعیت وخیمی رسیده بودیم.

 

وی جمعیت را یکی از عوامل قدرت کشورها دانست و اظهار کرد: جمعیت زیاد با مدیریت صحیح یکی از راه‌های پیشرفت هر کشوری هست.

 

امیری تصریح کرد:جمعیت زیاد یکی از راه‌های رشد اقتصادی و خروج از رکود است.

 

وی افزود: اگر جمعیت درست مدیریت  شود و نیروی انسانی به جای مصرف‌کننده به تولیدکننده تبدیل شوند بیشترین تأثیر را در پیشرفت یک کشور خواهد داشت .

 

کارشناس ارشد زنان و خانواده  در پایان  تأکید کرد: ما يك كشور در حال توسعه هستيم و نيازمند جمعيت جوان هستيم که اگر جلوی  کاهش جمعیت گرفته نشود در آینده‌ای نزدیک با یک جامعه سالمند که توان کار و تولید برای کشور را ندارند مواجه خواهیم شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان