اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مهر 1395 - 9:06   |   کد مطلب: 20380
استاندار همدان با بيان اينکه تاکنون فيلمي که مشکلات خانواده شهدا و جانبازان را بيان کند ساخته نشده است گفت: بايد از دوران دفاع مقدس ارزشمندترين فيلمها را ساخت.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت  در شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان همدان افزود: ابعاد دوران دفاع مقدس آنگونه که بايد به صحنه کشيده نشده است و تاکنون فيلمي، سختي هاي جانبازان و خانواده هاي ايثارگران را ترسيم نکرده است.

وي اظهارکرد: دوران دفاع مقدس در تاريخ جنگ هاي دنيا بي سابقه بوده است چرا که جنگ را کشوري با تمام تجهيزات نظامي بر کشوري که تازه انقلاب شده و ارتش نيز در خطر انحلال قرار داشت تحميل شد.

وي با بيان اينکه درهمه دنيا شهدا و تاريخ جنگ ارزشمند هستند اما دوران دفاع مقدس در ايران شرايطي متفاوت داشته است افزود: ايران دفاعي مقدس داشته که در اين رابطه بايد فيلم هاي ارزشمندي از مقدمه تا انتهاي جنگ ساخته شود.

نيکبخت ادامه داد: کتابهايي که در مورد دفاع مقدس بايد تاليف مي شد تاليف نشده است چراکه امروز نسل دوم ، سوم و نسل آينده بايد بدانند نسلهاي قبل از خود چه کردند تا بتوانند درک درستي از خانواده شهدا داشته باشند.

استاندار همدان گفت: امروزه دختران و پسران دانشجو بايد بدانند که فرزند شهيد چگونه توانسته به حيات خود ادامه دهد.

نيکبخت با اشاره به سالروز شهادت سردار سرلشگر حاج حسين همداني افزود: انتظار است همه مردم براي برگزاري باشکوه بزرگداشت سردار همداني تلاش کنند.

وي با اشاره به ويژگي هاي شهيد همداني به عنوان يکي از الگوهاي ارزشمند و اثرگذار دفاع مقدس گفت: شهيد همداني از الگوهاي جنگ در ميدان و ساخت نيروهاي ميداني است که بايد آن را کشف، تبيين و مطرح کرد، از اين رو انتظار مي رود در بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهيد همداني همه دستگاه ها و نهادها وارد شده و مردم هم مثل قبل حضور پرشوري داشته باشند تا مراسم شايسته اي براي اين روز داشته باشيم.

استاندار همدان با اشاره به همايش اخير استانداران کشور عنوان کرد: در اين همايش موضوع باغ موزه هاي کشور مطرح شد که باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به عنوان اثري فاخر و شاخص زبانزد جمع قرار گرفته بود و به قولي گفته مي شود باغ موزه دفاع مقدس همدان را هيچ استاني ندارد و اين جاي قدرداني به ويژه از همه استانداران سابق دارد.

به گزارش ايرنا وي در ادامه يادآور شد: با تمام توان در شوراي هماهنگي حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس استان خواهيم بود تا تجلي فعاليت ها در زمينه دفاع مقدس ديده شود و تأکيد دارم در نشست هاي اين شورا خود مديران و مسئولان دستگاه ها حضور يابند.

استان همدان هشت هزار شهيد را تقديم انقلاب اسلامي کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان