اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مهر 1395 - 20:08   |   کد مطلب: 20395
نویسنده کتاب صخره های خاموش گفت: این کتاب درباره مقاومت ۱۲۰ رزمنده در مقابل ۳ هزار نیروی بعث در عملیات فتح شیاکوه است و معتقدم با نگارش وقایع دوران دفاع مقدس جهادم کامل شد.

به گزارش صبح الوند،به نقل از دیار افتاب؛ سال های اول جنگ تحمیلی اتفاق های عجیبی را در دل خود نهفته است که شاید شنیدن آن رخدادها و درکش برای بسیاری از ما که در آن صحنه ها حضور نداشتیم قدری سخت به نظر آید.

عملیات مطلع‌الفجر پس از عملیات طریق‌القدس، دومین عملیات بزرگ در دوران دفاع مقدس علیه ماشین جنگی ارتش مجهز بعثی است که در بامداد بیستم آذرماه سال ۱۳۶۰ آغاز شد.

عملیات فتح شیاکوه نامش برایمان آشناست؛ شیاکوه بلندترین نقطه و بام منطقه عملیاتی در مرکز جبهه های میانی حق و باطل از اهمیت ویژه ای برخوردار بود؛ دشمن بعثی عراق با تسلط یافتن به این منطقه در سه مرز خاکی استان های ایلام ، کردستان و کرمانشاه با تمام توان و با کمک گرفتن از تجهیزات جنگی بسیار خود در مقابل رزمندگان اسلام ایستادگی می کرد.

از سوی دیگر استقرار رژیم بعثی عراق روی ارتفاعات "بمو" شرایط بحرانی و پیچیده ای را برای رزمندگان ایران اسلامی به وجود آورده بود از این‌رو یکی از رسالت های عملیات مطلع الفجر آزاد سازی این منطقه از دست دشمنان بود.

قله ای به نام شیاکوه که همچنان آزاده ماند ...

از اوایل مهرماه سال ۱۳۶۰ در راستای تقلیل فشار دشمن در جنوب، تلاش جهت یافتن منطقه‌ای به نام شیاکوه  که با ارتفاعی قریب به سه هزار متر از سطح دریا برای عملیات آغازشد.

شیاکوه نماد ترسیم مقاومت؛ سندی طلایی که در تاریخ مقاومت ایران ماندگار شد. اواخر آذرماه بود که عملیات مطلع‌الفجر در مناطق استراتژیک  شیاکوه شروع شد عملیاتی که ۲۷ روز به درازا کشید و در نتیجه آن ارتفاعات شیاکوه به تصرف نیروهای ایران درآمد.

چهره ای که همانند شیاه کوه پا برجاست

مصطفی کاظمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۶۰ سفر خود به جبهه ی مقدس را شروع کرد و با حضور جدی خود در صحنه ی شیاکوه به جنگ علیه دشمن پرداخت. این روزها با بدست گرفتن قلم و آنچه به رشته تحریری در می‌آورد ما را با خود به شیاکوه می‌برد تا شاید با بیان قطره‌ای از خاطرات و اتفاقات ناخوشایند آن روزها صحنه‌ای را که با خون ۳۰۰ رزمنده اسلام رنگین شد و رشادت های ۱۲ روزه همرزمان و همسنگرانش را در اندک زمان ممکن برایمان تداعی سازد.

با نگاشتن کتاب صخره های خاموش جهاد من کامل شد

مصطفی کاظمی نویسنده کتاب صخره های خاموش در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب گفت: سال ۱۳۹۰ اولین مرحله ی کتاب خود درباره اتفاقات و صحنه های مقاومت رزمندگان در شیاکوه را به چاپ رساندم و معتقدم با نگارش وقایع دوران دفاع مقدس «جهادم کامل شد».

کاظمی با اشاره به اصلی‌ترین بخش کتاب گفت: در این بخش به چگونگی عزیمت به منطقه و عملکرد صادقانه همرزمانم پس از ورود به منطقه عملیاتی و سایر وقایعی که در طول سفر اعم از آموزش‌های مختلف تئوری و عملی نظامی، عقیدتی، امدادی و اقدامات قبل و حین عملیات و در ادامه ضد حمله های پی در پی دشمن، نحوه مجروحیت و شهادت تعدادی از همرزمانم و مجروحیت خودم و اتفاقات خاص این عملیات پرداخته‌ام.

وی خروش همرزمانش و تداعی خاطرات فتح شیاکوه را سعادتی از جانب خداوند و شهدا دانست و گفت: حضور ۱۲۰ رزمنده ی دلاور با کمترین امکانات و مهمات بدون واهمه از دشمن حال و هوای آن روزهای تلخ را برایم رقم می زند؛ اما در این میان گفتگوهای دوستانه هم رزمان تلخی اتفاقات ناگوار جنگ را که ۱۲۰ رزمنده در مقابل ۳۰۰۰ نیروی عراقی به تصویر کشیدند را برایم قابل تحمل می کند.

تکه کلام‌های فرماندهان روحیه رزمندگان را مضاعف می‌کرد

مصطفی کاظمی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود از صفا و صمیمیت میان رزمندگان گفت: صمیمیت عجیب در بین بچه‌ها حاکم بود خاطرم هست ظهر روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ به سمت شیاکوه حرکت کردیم؛ صدای ذکر گفتن برخی از رزمندگان در حین حرکت به سمت نقطه ی مرزی دشمنان و گاهی صدای پچ پچ کردن و خنده های آرام چند بازیگوش به گوش می رسید که حاج عباس درمان که یکی از فرماندگان گروهان در عملیات بود خطاب به بچه های بازیگوش و با صدایی آرام می گفت: تیر غیب خورده ها ساکت، پس کی می خواهید آدم شوید؟

کاظمی نویسنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تکه کلام حاج عباس درمان یکی از خاطرات ماندگاری است که در ذهنم مانده است؛ تکه کلام حاج عباس درمان که با لحنی طنزآمیز همراه بود همیشه به رزمندگان نیرو و قوت می‌بخشید و نیروها گام های خود را استوار‌تر برمیداشتند.

صخره های خاموش به چاپ سوم رسید

مصطفی کاظمی نویسنده کتاب صخره های خاموش با بیان اینکه اولین چاپ این کتاب در سال ۹۲ با ۲۲۴ صحفه در قطع رقعی و چاپ دوم آن در سال ۹۳ در ۳۲۴ صحفه با ۲ هزار جلد تکمیل شده، خاطرنشان کرد: بر حسب وظیفه فقط قطره ای از دریای رشادت‌ها، ایثار شهدا و جسارت جانبازان را در مقابل خباثت عوامل استکبار در این کتاب نگاشته ام تا شاید مورد عنایت پروردگار قرار گیرد.

استقبال دانشجویان از صخره های خاموش

 به گزارش دیار افتاب؛ به نقل از کوله بار بیش از ۱۵ هزار عنوان جلد کتاب در حوزه ی دفاع مقدس به چاپ رسیده که کتاب صخره های خاموش یکی از عنوان های پر تیراژ کتب دفاع مقدس در بین مخاطبان است؛ این کتاب به زبان ساده، قابل فهم و گویای به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخته و توانسته جای خود را در دل مخاطبان به خصوص نسل جوان جا کند .

شیاکوه این روزها میزبان است ...

گفتنی است شیاکوه این سال ها  با حضور حداکثری و میلیونی قشر زیادی از مردم  در قالب کاروان های راهیان نور رو به رو می شود و مامن آرامش است برای نسل جوان .

نگریستن  حاضران  در آن منطقه از ارتفاعات شیاکوه به مناطق مرزی ۳ استان ایلام، کرمانشاه و کردستان فرصتی است که ببینند  چگونه تعداد محدود رزمندگان اسلام توانستند با روبه رو شدن با جمع کثیر از نیروهای رژیم بعثی عراق در این منطقه، زیباترین و حساس ترین نقطه مرزی کشورمان را از دست اشغالگران بعثی آزاد کنند و به فتح خود در آورند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان