اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مهر 1395 - 12:49   |   کد مطلب: 20455
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
رسیدگی و نظارت بر وضعیت نامناسب نرخ‌گذار پارکینگ‌های سطح شهر
کمیسیون خدمات شهری ،حمل و نقل ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان که با دستور کار بررسی وضعیت پارکینگ‌های سطح شهر همدان با حضور اعضای این کمیسیون و نمایندگان تعزیرات حکومتی، فرمانداری و اتاق اصناف مورد برگزار شد.

به گزارش صبح الوند،  در ابتدای جلسه کلیپی که توسط روابط عمومی شورا درباره وضعیت پارکینگ‌های شهر همدان تهیه شده بود پخش شد تا به نوعی وظیفه مدیران شهری و استانی که نظارت است را به آنها گوشزد کند.

در این کلیپ از پارکینگ‌های طبقاتی سینا، بیمارستان بعثت، حمام قلعه، مجتمع تفریحی توریستی تله کابین گنجنامه، استخر عباس‌آباد و پارکبان‌های سطح شهر بازدید شده و با برخی از شهروندان و مسافران درباره نرخ پارکینگ مصاحبه گرفته شده بود که تعدادی از آنها نسبت به بالا بودن نرخ پارک اعتراض داشتند.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری ،حمل و نقل ترافیک و محیط زیست  شورای شهر همدان با انتقاد از وضعیت قیمت فعلی پارکینگ‌های سطح شهر ، گفت: مراجعات، تذکر و نارضایتی از شهروندان و مسافران در بحث قیمت پارکینگ منتقل می‌شد که در این زمینه بازدیدهایی صورت گرفت.

کامران گردان با اشاره به اینکه مردم بر این باور هستند که تمامی پارکینگ‌ها متعلق به شهرداری است و اعتراضات خود را به شورای شهر و شهرداری منتقل می‌کردند، افزود: وضعیت نامناسبی در نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها وجود دارد که باید رسیدگی شود.

گردان با اعلام اینکه شورای شهر ،شهرداری و فرمانداری  متولی نرخ‌گذاری پارکینگ‌هاست، اضافه کرد: در بحث پارکبان مشکلاتی وجود دارد که سازمان ترافیک شهرداری همدان باید نسبت به اصلاح وضعیت اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان در جذب مسافر برای پارک روش‌های نامناسبی را مورد استفاده قرار می‌دهد، اظهار کرد: انجام نرخ‌گذاری توسط یک نهاد باید انجام شده و نظارت نیز باید توسط نهاد مشخصی باشد تا این وضعیت بهبود یابد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین به فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اشاره و گفت: اقدامات مناسبی دراین مرکز صورت گرفته که بزودی استودیو صدا وسیمای مرکز راه اندازی می شود.

کامران گردان از مصوبه تخصیص 15 میلیارد ریال بودجه برای خرید و نصب دوربین های کنترل نظارت در سطح در شورا خبر داد و اضافه کرد: شهرداری همدان علی رغم کمبود اعتبارت اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده که از جمله آنها خرید و نصب درزبین کنترل نظارت در بلوار ارم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرهمدان نیز در این جلسه اظهار کرد: بخشی از سیاست‌های مدیریت شهری را باید برروی کننترل مکانیزه شهر سوق داده شود تا بتوان نظارت را تقویت کرد.

محمدرضا الیاسی با بیان اینکه بخش عمده ای از کاهش سرعت در شهر همدان به سبب نصب دوربین‌های نظارت تصویری بوده است، گفت: این مسئله در مناطقی بوده که امکان سرعت بالا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات باید به سمت سیاست‌گذاری‌های انجام شده سوق داده شود، عنوان کرد: تخصیص اعتبار در حوزه‌های مختلف شهری بویژه در این حوزه براساس سیاست‌گذاری کلان و زیرساختی نیست.

الیاسی اضافه کرد : برای حرکت به سمت زیرساختها باید اعتبارات لازمرا نیز تخصیص داد .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه پارکینگ جز نیازهای اولیه شهر همدان بوده که تقاضا برای آن زیاد است، گفت: متاسفانه عملکرد در حوزه ایجاد پارکینگ ضعیف بوده و از سوی دیگر در حوزه هماهنگی قیمت‌ها نیز با مشکل مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به اینکه روزانه 45 خودرو جدید در همدان وارد ترافیک شهری می‌شوند این امر زنگ خطر بزرگی است چراکه تمیهدات لازم اندیشیده نشده و حمل و نقل عمومی را دچار مشکل می‌کنند.

سید احمد حسنی حلم افزود: نگهداری ،نظارت و قوانینی که بر پارکینگ‌ها حاکم است یک بحث بوده و چه مقدار پارکینگ طبقاتی برای شهر همدان نیاز است بحث دیگری از تا بتوان ترافیک شهری را مدیریت کرد.

حسنی حلم اضافه کرد: آموزشهای شهروندی دیگر موضوع مهمی است که باید در کنار رفع معضل ترافیک مورد توجه واقع شود.

معاون تعزیرات حکومتی همدان بر لزوم ورود ستاد تنظیم بازار در وضعیت نرخ پارکینگ‌‌ها تاکید کرد و گفت: نرخ‌نامه‌ پارکینگ‌های همدان غیرشفاف است.

قهرمان شاهی اظهار داشت: مراجع قیمت‌گذاری نرخ پارکینگ در سطح شهر همدان متعدد بوده که سبب می‌شود قیمت‌های متعددی اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ پارکینگ ها وضعیت نارضایتی مردم و مسافران را در پی دارد، افزود: متاسفانه مشاهده شده در برخی پارکینگ‌ها کارت ثبت ساعت را زودتر از ورود مسافر کشیده تا هزینه پارکینگ بالایی برای مسافر محاسبه شود.

شاهی با اعلام اینکه قیمت پارکینگ‌های همدان به مراتب بالاتر از سایر استان‌های کشور است، بیان کرد: نرخ‌نامه پارکینگ‌های همدان شفاف نبوده و متاسفانه هر مرجعی خود را صالح به قیمت‌گذاری پارکینگ می‌داند و شخص واحدی پارکینگ‌های متعدد همدان را مدیریت می‌کند که این مسئله در نظارت تاثیر گذاشته است.

شاهی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و میراث فرهنگی در این زمینه تشکیل شود، گفت: این مدیران اختیار تام برای تصمیم‌گیری داشته و اینگونه می‌توان نرخ‌گذاری واحدی را انجام داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز از نبود اعتبار مشکل اصلی مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان خبر داد و گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان از مجموعه‌هایی است که فضا برای رشد بسیار دارد.

عباس صوفی با اشاره به اینکه در حوزه مرکز کنترل مغفول هستیم چون هزینه نشده است، گفت: در جلسات با شورای شهر حساسیت لازم در زمینه حمایت از مرکز کنترل ترافیک انجام شده ولی مدیریت شهری باید به این نتیجه برسد در حوزه نظارت تصویری و ثبت تخلفات اعتبارات محقق شود.

صوفی اضافه کرد: شهرداری به تنهایی در زمینه نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف بلوار ارم گام برداشته است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان از صدور اخطار پلمب ۵ پارکینگ عمومی شهرداری همدان به سبب پایین بودن قیمت‌ها خبر داد و گفت: شهرداری همدان دارای پنج پارکینگ عمومی است که اخطار پلمب برای آنها صادر شده است.

احسان صباغ با اشاره به اینکه اخطار پلمب این پارکینگ‌ها به سبب پایین بودن قیمت پارک بوده است، گفت: این پارکینگ‌ها عمومی و زیر نظر شهرداری همدان بوده و نیاز به گرفتن پروانه ندارد.

صباغ با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری همدان با چنین مشکلاتی در سطح شهر مواجه است، افزود: شهرداری از طریق این پارکینگ‌ها به دنبال تجارت و کسب سود نیست بلکه باید خدماتی را به مردم و شهروندان ارائه دهد.

وی با اعلام اینکه فراهم کردن امکانات نسبت به استفاده از پارکبان و دریافت وجه از ملزومات ایجاد پارک حاشیه است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات شورای شهر و شهردار همدان بحث مکانیزاسیون پارک حاشیه آغاز شده و در دست اجراست.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: قرار بود استودیو صداوسیما در مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان راه‌اندازی شود ولی براساس توافق صورت گرفته ابتدا استودیو رادیو ایجاد شده تا در سه نوبت ترافیک و گره‌های سطح شهر همدان را اطلاع‌رسانی کند.

مریم ثابت اضافه کرد:در حال حاضر تمامی اقدامات فنی و تجهیزارت برا ی راه اندازی استودیو صدا وسیما انجام شده و به محض انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما راه اندازی می شود.

با اشاره به اینکه این استودیو گره‌های ترافیکی صبح، ظهر و عصر را اطلاع‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: تمام کارهای فنی انجام شده و اگر استودیو رادیو راه‌اندازی شود می‌توان ابتدا اطلاع‌رسانی کرد و سپس در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه پیام‌های ترافیکی گام برداشت

وی از خرید دوربین‌های نظارت تصویری توسط شهرداری همدان خبر داد و گفت: دوربین‌هایی با کیفیت بالا خریداری می‌شود که به نرم‌افزارهای جدید و تعداد بالای مانیتور نیاز دارد که امیدواریم اعتبارات در این زمینه تامین شود.

ثابت از راه‌اندازی اتاق بیسیم در مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان خبر داد و گفت: با شرکت‌های متعددی جلسه برگزار شده و نرم‌افزارهای موردنیاز آن نیز خریداری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان