اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1395 - 11:14   |   کد مطلب: 20510
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: یکی از مسیرهای جذاب گردشگری همدان مجموعه «ورکانه ـ ارزانفود ـ سداکباتان» است که از مهمترین اولویت‌ها برای جهانی شدن نیز به شمار می‌رود.

به گزارش صبح الوند،  علی مالمیر در مراسم افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان همدان در روستای ورکانه ضمن تبریک هفته گردشگری اظهار کرد: همدان جاذبه‌های توریستی بسیاری دارد که متأسفانه هنوز از این ظرفیت استفاده مطلوبی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در مقایسه با سایر بخش‌ها بهترین کار برای توسعه استان گردشگری است، افزود: برای توسعه بخش گردشگری هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان از زیرساخت‌های گردشگری تا حد قابل توجهی برخوردار است، گفت: با این وجود باید نگرش خود را به صنعت گردشگری تغییر دهیم تا بازدهی کار بالا رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از علاقمندی‌های گردشگران داخلی و خارجی  سکونت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی است، بیان کرد: بیشتر گردشگران تمایل دارند با سکونت در اقامتگاه روستایی، با میراث ناملموس، غداها و بازی‌های محلی آشنا شوند که این مسأله تاکنون مغفول مانده بود.

مالمیر با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجهی که در بخش گردشگری همدان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسیرهای گردشگری همدان، مسیر روستای هدف گردشگری ورکانه، دستکند ارزانفود و سد اکباتان است که به لحاظ تاریخی دستکند ارزانفود و به لحاظ طبیعت و بافت سنگی روستای ورکانه، مجموعه خوبی را رقم زده‌اند.

وی بافت سنگی روستای ورکانه را بسیار جذاب دانست و گفت: این مسئله به علاوه باغات زیبا و هوای مطبوع جذابیت این روستا را دوچندان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای جذاب گردشگری همدان مجموعه ورکانه، ارزانفود و سد اکباتان است که از مهمترین اولویت‌ها برای جهانی شدن نیز به شمار می‌روند.

وی به انجام بخشی از روند ثبت جهانی این مجموعه که مربوط به استان همدان است، اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی یکی از مهمترین مواردی است که برای گردشگر خارجی مهم است و امیدواریم این دره زیبا و مسیر ورکانه جزو آثار جهانی قرار گیرد.

مالمیر در پایان با اشاره به افتتاح نخستین واحد بوم‌گردی استان همدان در روستای ورکانه اظهار کرد: برای جذب توریست و اقامت در این مکان باید تبلیغات بالایی صورت گیرد تا ضمن معرفی به گردشگران در جای جای استان شاهد ایجاد چنین مکان‌هایی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان