اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1395 - 15:34   |   کد مطلب: 20528
سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی:
سوریه به زودی آزاد خواهد شد
مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: اطمینان داریم که به زودی سوریه آزاد می شود و آثار شکست تروریست ها به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سازمان های اطلاعاتی به وضوح دیده می شود.

به گزارش صبح الوند، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در نخستین مراسم بزرگداشت شهید همدانی افزود: 15 سال است که آمریکایی ها مشغول مسلمان کشی هستند و کشورهای مسلمان را مورد هجوم قرار داده اند.

وی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان بیان کرد: از زمان آغاز حمله نظامی و اشغال افغانستان و عراق تاکنون هنوز در عراق و افغانستان، آرامش و امنیت ایجاد نشده است.

صفوی تصریح کرد: آمریکایی ها پس از این دو جنگ با راه انداختن جنگ نیابتی و تشکیل گروه های تروریستی و جمع کردن هزاران تروریست شهرهای زیبا و آباد سوریه را تخریب کردند و این سیاست آمریکایی ها برای تضعیف محور مقاومت و کشتن مسلمانان با پول مسلمانان است.

وی با بیان اینکه 300 هزار نفر از مردم سوریه به شهادت رسیده اند، اعلام کرد: بیش از 12 هزار نفر از ارتش کشته شده و 9 میلیون نفر در عراق و سوریه و یمن آواره شده اند که 3 میلیون نفر از آن ها از کشور خارج شده و در چادر زندگی می کنند.

صفوی با بیان اینکه سعودی ها یک سال و نیم است که به دستور آمریکا، مردم مظلوم یمن را بمباران کرده اند، خاطرنشان کرد: عربستان در دوره اوباما صد میلیارد دلار از آمریکا سلاح خریداری کرده و نفت این کشور صرف خرید سلاح برضد مسلمانان می شود.

وی بیان کرد: دست آمریکایی ها تا آرنج در خون مردم سوریه، یمن و عراق غرق شده و صهیونیست ها در این جنایت ها شریک هستند.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا اعلام کرد: با این وجود قدرت آمریکا رو به افول است و طرحهایشان در مقیاس جهانی با شکست روبرو شده است.

صفوی تصریح کرد: در مقیاس منطقه ای نیز به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند که با شکست مواجه شده و در طول 5 سال مبارزه با دولت قانونی بشار اسد نتوانسته اند موفق شوند.

وی ادامه داد: امروز محور مقاومت در منطقه خاورمیانه، ایران اسلامی با همکاری حزب ا...لبنان است که چند صد شهید را در این راه داده است.

صفوی اظهار کرد: اطمینان داریم سوری‎ها در حال پیروزی هستند و تنها بخشی از حومه حلب در دست تروریست ها است و امیدواریم موصل نیز به زودی به دست نیروهای مردمی عراق پیروزی شود.

وی با بیان اینکه ممکن است پس از سوریه و عراق، تفکر سلفی و تروریستی به کشورهای دیگر مانند آفریقا برود، خاطرنشان کرد: در نهایت این جریان از بین خواهد رفت زیرا آثار شکست تروریست ها و راهبرد امریکا و رژیم صهیونیستی و سازمان های اطلاعاتی در تشکیل این گروه ها دیده می شود.

           

ایران پایتخت امیرالمؤمنین(ع) است                                                                                           

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب را با عشق و شور حسینی هدایت کرد، افزود: اگر این عشق نبود؛ رزمندگان ایران بی تردید در سرمای سوزان و گرمای طاقت فرسا نمی توانستند مقاومت کنند.

سردار صفوی بیان کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به یاری امام(ره) آمده و با حرارت جنگیدند و خانواده و همسران و مادران شهدا نیز با تاسی به حضرت زینب(س) صبر کردند که نمونه آن ها خانواده پاسدار شهید مدافع حرم "محمدرضا زارع‌الوانی" است.

وی اظهار کرد: درود بر شما مردم استان همدان که شهرستان کوچکی مانند ملایر بیش از هزار شهید و یک شهر مریانج 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

صفوی ادامه داد: به راستی اگر ملت ما حسین(ع) و زینب(س) و عاشورا را نداشت؛ نمی توانست این شداید را در دفاع مقدس و هم اکنون در صحنه نبرد در سوریه و عراق در برابر یزیدیان تحمل کند.

وی با بیان اینکه "حسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" است، تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس به تاسی به آن حضرت شاخص و چراغ راهنمایی برای طی کردن مسیر نورانی انقلاب و چراغی برای نسل امروز و فردای ایران هستند تا اقتدار ایران اسلامی را در مقیاس جهانی نشان دهند.

سردار صفوی اظهار کرد: قلوب مردم ایران سرشار از عشق اهل بیت(ع) و ایران پایتخت امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) است.

وی، برگزاری مراسم باشکوه شیرخوارگان عاشورایی در 40 کشور به تاسی از ملت ایران و پیاده روی بزرگ اربعین با حضور بیش از 20 میلیون نفر از اقصی نقاط کشورهای اسلامی را مصداق عشق به اهل بیت(ع) و  از برکات مهم انقلاب اسلامی دانست.

صفوی با بیان اینکه اینها مقدمه ظهور است، گفت: مردم جهان پیش از ظهور حضرت حجت(عج) باید حسین(ع) را بشناسند و زمانی که او را شناختند؛ امام زمان(عج) را خواهند شناخت.

 

شهید همدانی ساخته مکتب حسینی بود

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی های سردار شهید همدانی نیز گفت: شهید همدانی اعتقاد محکمی به مبانی انقلاب و اسلام داشت؛ به رسول اکرم(ص) عشق می ورزید و با قرآن انس داشت و از عقلانیت بالایی برخوردار بود.

صفوی خاطرنشان کرد: او با روحانیت مهشور بوده و شاگرد شهید مدنی بود و در حرکتهای انقلابی شرکت می کرد.

وی ادامه داد: شهید همدانی اهل مطالعه بود و تفکر فرهنگی داشت و زمانی که فرمانده لشگر 27 محمد رسول ا...(ص) بود؛ مؤسسه بزرگ فرهنگی را ایجاد کرد که در آخرین روزهای حیات گزارش کار آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

صفوی اعلام کرد: شهید همدانی خود را ساخته بود و توجهی به درجات نداشت و در جبهه ها با رزمندگان فروتنانه و متواضع برخورد می کرد و در جامعه نیز مردم دار و متواضع بود.

وی اضافه کرد: شهید همدانی ساخته مکتب حسینی بود و جنبه های اخلاقی اش آنچنان بالا بود که تاثیرگذاری بالایی در جامعه داشت و در منزل نیز با خانواده مهربان بود.

 صفوی بیان کرد: شهید همدانی از مرگ نمی هراسید و فرمانده ای شجاع بود؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب، شجاعانه در برابر انقلاب ایستاده و از بلاد مسلمانان و فلسطین و سوریه و یمن دفاع می کند.

شهید همدانی از سال 45 تا 94 مبارزه کرد و سلاح جهاد را روی زمین نگذاشت و تفکر جهادی را همیشه همراه داشت.

وی با تاکید بر نقش مهم سردار همدانی در تشکیل سپاه پاسداران استان همدان گفت: شهید همدانی با فرماندهی در جبهه‎های غرب و جنوب، موفقیت‎های بسیاری را نصیب کشور ساخت و در فتح‌المبین و عملیات آزادسازی خرمشهر به خوبی درخشید.

صفوی اظهار کرد: این سردار بزرگ در تشکیل لشگر 27 محمد رسول ا...(ص) و 32 انصارالحسین(ع) نقش اساسی داشت و پس از جنگ نیز از صراط مستقیم خارج نشده و با مردم بود و زندگی مردمی داشت و در تربیت فرزندانش موفق بود.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا بیان کرد: شهید همدانی در فرماندهی و کنترل فتنه 88 نقش بسیار مهمی داشت و در آخرین ماموریتش که فرماندهی ارشد سازماندهی نیروهای مردمی در سوریه را برعهده داشت نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

صفوی اظهار کرد: و سرانجام این مجاهد در سن 65 سالگی مدال افتخار شهادت را بر گردن /آویخت و سعادتمند زندگی کرد و سعادتمند از دنیا رفت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان