اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1395 - 22:19   |   کد مطلب: 20550
خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه عده‌ای امروز از آمریکا ترس دارند گفت: نباید به آمریکا چشم امید داشته باشید.

به گزارش صبح الوند به نقل از شهدای ایران ،  آیت‌الله محمد‌علی موحدی‌کرمانی خطیب موقت جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: عده‌ای امروز از آمریکا ترس دارند و جرات نمی‌کنند منویات رهبری را اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنها حتی در سخنانشان  می‌گویند که باید با آمریکا کنار بیاییم، تصریح کرد: نباید به امریکا چشم امید داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که بزرگترین نهی‌ از منکر، مبارزه باسلطه آمریکاست، تصریح کرد: آل‌سعود، صهیونیستها و داعش ایادی آمریکا هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر «تکیه بر خود» ادامه داد: رهبری بیان داشته‌اند «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، یعنی می‌توانید با تکیه بر توان و امکانات داخلی غنی شوید و حتی از دلارهایی که آمریکا از شما دزدیده است، بی‌نیاز شوید.

وی، با بیان اینکه بزرگترین منکری که باید در مقابل آن بایستیم، سلطه آمریکاست، گفت: آمریکا بر کشورهای ضعیف اسلامی سلطه دارد و برخی از کشورها از آن می ترسند و یا تسلیم می شوند؛ لذا سلطه بیگانه مهمترین و اصلی ترین منکرات جامعه اسلامی است و کشورهای اسلامی را باید بیدار کرد.

خطیب نمازجمعه تهران فساد اخلاقی را یکی از منکرات سخت نامید و گفت: فساد اداری، رشوه و همچنین بالا بودن آمار طلاق، بیکاری و سوءاستفاده‌های کلانی که از بیت‌المال می‌شود که نمونه‌اش حقوق‌های نامتعارف است همه اینها منکرات داخلی است و باید اتاق فکر به تمام منکرات داخلی و خارجی بیاندیشد و برنامه‌ریزی کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید دست به دست هم دهند، بنشینند فکر کنند که با فساد و بی‌بند و باری چه باید کرد و برای آن برنامه‌ریزی کنند. نباید امت اسلامی فقیر باشد. این فقر است که اکثراً علت این همه مفاسد است.

وی تاکید کرد: باز تکرار می‌کنم اقتصاد مقاومتی در ریشه‌کن کردن فقر، نقش بسیار مؤثری دارد.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت هستند. به برکت این نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین به برکت فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در این دنیای پر از ناامنی، ایران ما الحمدالله در امنیت کامل به سر می‌برد.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه خطبه های خود با بیان اینکه فاجعه منا فراموش نشدنی است، گفت: این فاجعه، داغی است به دل هر مسلمان و هر انسانی که وجدان داشته باشد.

وی  افزود: کشورهای اسلامی فراموش نکنند که باید برای مدیریت حج فکری بکنند. تا کی باید آل‌سعود نالایق مدیریت حج را عهده‌دار باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به صدا و سیما گفت: صدا و سیما نیز باید حق محرم و عاشورا را رعایت کند همچنانکه تا به امروز این کار رو کرده است و از آن تشکر می کنیم.

 آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی در شب عاشورا متذکر شد: اگر قرار است شب عاشورا مسابقه فوتبال انجام شود، فضای استادیوم باید صد درصد عاشورایی باشد.

وی خطاب به متولیان برگزاری فوتبال گفت: در و دیوار استادیوم را سیاه‌پوش کنید و همه تماشاگران بجای تشویق فریاد "یاحسین" سر دهند.

 
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان