اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. بهمن 1401 - 0:16   |   کد مطلب: 20617
متخصص بیماری‌های غدد و داخلی دلایل ریزش مو را تشریح کرد و گفت: زمانی که ریزش مو به علت کاهش هورمون استروژن خون باشد موها پس از ریزش مجدداً به حالت اولیه برخواهند گشت.

به گزارش صبح الوندبه نقل از فارس، مهران زمان‌زاده در ارتباط با دلایل ریزش مو، اظهار داشت: پرکاری تیروئید یکی از دلایل اصلی این مشکل بوده که سبب کم‌پشتی وسیع موهای سر و ریزش مو می‌شود. این مسأله حتی در مواردی نیز باعث کاهش شدید موهای زیر بغل خواهد شد.

وی افزود: کم‌کاری تیروئید نیز سبب ریزش مو می‌شود و در حقیقت این مشکل واکنشی بوده و خود به خود محدود شونده است که چند ماه بعد از ابتلا به بیماری ریزش مو به طور ناگهانی آغاز شده و این مسأله به ویژه در ناحیه گیجگاهی سر مؤید است.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی تغییرات هورمونی را در بدن از دیگر دلایل ریزش مو برشمرد و عنوان کرد: تغییرات قابل توجه در سطح هورمون‌ها به ویژه در زنان می‌تواند موجب ریزش مو شود. همچنین ریزش مو در زمان یائسگی و به دنبال تولد نوزاد به خاطر پایین افتادن سطح هورمون استروژن خون شایع است.

زمان‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی ریزش مو به علت پایین افتادن استروژن خون باشد این مشکل موقتی بوده و موها مجدداً به حالت اولیه برخواهند گشت البته باید توجه داشت یک خانم در 40 سالگی یا بالاتر نباید انتظار داشته باشد موهایش به اندازه سن 20 سالگی رشد کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان