اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مهر 1395 - 19:58   |   کد مطلب: 20687
مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ملایر جایگاه دوم تولید گردو در استان همدان را دارد، گفت: سالانه بیش از 10 هزار تن گردو در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش صبح الوند، غلامحسین تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 554 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت گردو بوده و تمام این باغات به صورت کشت آبی است.

وی با بیان اینکه از این میزان 3 هزار و 163 هکتار به صورت بارور و و 391 هکتار نیز غیر بارور است، گفت: میزان تولید گردو در هر هکتار از باغات شهرستان به صورت خشک و با پوست 3 هزار و 200 کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه سالانه بیش از 10 هزار تن گردو در این شهرستان تولید می‌شود؛ افزود: 18 درصد سهم تولید گردوی استان مربوط به شهرستان ملایر بوده و در این زمینه این شهرستان جایگاه دوم را در تولید گردو دارد.

وی از افزایش برداشت گردو در ملایر طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بارش‌های خوب بهاره در برخی نقاط شهرستان برداشت گردو خوب بوده که در برخی نقاط نیز به دلیل سرمازدگی برداشت کمتر بوده است.

تقوی عوامل محدودکننده در گردو را کم‎آبی، آفات و بیماری‌ دانست و گفت: از این آفات به کرم سیب، پروانه فری، کنه گالی و از بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های قارچی طوقه و تنه اشاره کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه آموزش‌های ترویجی در دهستان‌ها و مراکز تابعه مدیریت و در سطح باغات به صورت کارگاه‌های آموزشی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: به منظور کاهش مصرف سموم و مبارزه بیولوژیک از تله‌های فرمونی در سطح باغات گردوی شهرستان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان