اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 8:45   |   کد مطلب: 20725
در بازدید رئیس شورای شهر همدان از پروژه مجموعه خدماتی آرامستان مطرح شد
احداث مجموعه خدماتی آرامستان همدان نیازمند کمک مدیریت شهری است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از پروژه مجموعه خدماتی آرامستان همدان بازدید کردند.

به گزارش صبح الوند، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: شورا به عنوان پارلمان محلی وظایفی بر عهده دارد، هر چند وظایفش به طور مستقیم در انتخاب شهردار و امور شهری دیده می‌شود اما در دید کلان‌تر تمامی مباحث عمران، فرهنگی، خدماتی، رفاهی و اجتماعی که به شهروندان مرتبط باشد به شورا نیز مربوط می‌شود.

 

رضا میرزایی با بیان اینکه دیدگاه و توجه اعضای شورای اسلامی شهر همدان تنها به شهرداری نیست، افزود: منافع تصمیماتی که در شورا گرفته می‌شود باید برای شهروندان باشد بر این اساس اگر تصمیمی گرفته یا مصوبه‌ای اخذ می‌شود برای رضایتمندی مردم است.

 

میرزایی با اشاره به درخواست کمک و مساعدت اداره اوقاف و امور خیریه استان از شورا و شهرداری برای ساخت مجتمع خدماتی باغ بهشت همدان اظهار کرد: لازم است جلسه کارشناسی و اقدامات مطالعاتی برای بررسی این موضوع تشکیل شود و موارد مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی به پرداخت بهای خدمات قبور توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: بخشی از اقشار جامعه از لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه‌های کفن و دفن متوفای خود را ندارند؛ بر این اساس باید این افراد مورد توجه باشند و تخفیفاتی برای آنها لحاظ شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان نیز از احداث مجموعه خدماتی آرامستان همدان خبر داد و گفت: در این سایت بخش‌های مختلف اداری، سالن تطهیر، غسالخانه و مصلی طراحی شده که برآورد هزینه آن حدود 13 میلیارد ریال است.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه سالن تطهیر و غسالخانه کنونی باغ بهشت مناسب نیست، افزود: احداث این مجموعه نیازمند کمک و حمایت شورا و شهرداری است و مبلغ عوارض آن حدود 20 میلیارد ریال اعلام شده و می‌توان با تهاتر و همکاری این مهم را انجام داد.

 

وی در ادامه به پرداخت بهای خدمات کفن و دفن توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: هزینه قبور با کفن و دفن حدود 850 هزار تومان است که از سال گذشته به 600هزار تومان کاهش یافته است.

 

گفتنی است ضمن بازدید از ساخت پروژه مجموعه خدماتی آرامستان همدان از پروژه در حال ساخت حسینیه باغ بهشت نیز بازدید به عمل آمد، همچنین مقرر شد جلسه‌ای با حضور کارشناسان شهرداری، استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای بررسی ساخت سایت اداری تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان