اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آبان 1395 - 9:00   |   کد مطلب: 21411
معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان:دانش آموزان بسيجي خود را براي امانتداري نظام آماده کنند

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در ديدار با دانش آموزان نخبه بسيجي استان ، گفت: بسيج مي تواند درساختن انسان ها بسيار موثر باشد و بسيج، ظرفيت موثري براي فعاليتهاي فرهنگي است که بايد بتوانيد با استفاده از اين ظرفيت به عنوان انسانهاي توانمند ، با انگيزه و با اهداف انقلابي، در صحنه حضور پيدا کنيد و امانتي را که با مسؤوليت سنگين به ما رسيده در آينده پاسداري و امانتداري کنيد.

وي افزود: دانش آموزان بسيجي با دغدغه خدمت به مردم، اعتلاي ايران اسلامي و پيگيري اهداف عاليه نظام تلاش مي کنند معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان با گراميداشت ياد شهيد حسين فهميده ، اضافه کرد: شهيد فهميده به اعتقاد من، شخصيتي است که حادثه اي را در آن زمان رقم زد که تاريخ جنگ را به شکل ديگري ترسيم کرد .

الهي تبار تصريح کرد: شهيد فهميده تانک را منفجر نکرد بلکه نظام استکباري و استعماري حاکم بر جهان را منفجر کرد و اميدي را به مستضعفين و مجاهدين که از کشورشان دفاع مي کردند، داد و نااميدي را به جبهه ظالمان برد که مستکبرين بدانيد با چنين ملتي مواجه هستيد . وي ادامه داد: بعضي حرکات، تاثيري شگرف به حرکت ايران و انقلاب اسلامي مي گذارد و شهيد فهميده بر اساس اعتقاد و تکليف عمل کرد و احساس کرد لحظه ايثار جان در راه اعتقاد فرا رسيده و در لحظه اي تصميم گرفت، که اقدام وي در نجات کشور و مردم واقعاٌ اثرگذار بود .

وي خاطرنشان کرد: ياد و خاطره شهيد فهميده و شهدايي مانند فهميده را گرامي مي داريم و بايد ياد و ارزش وجودي آنها در تاريخ ايران زمين به يادگار بماند .

معاون سياسي و امنيتي استاندار روح انقلاب اسلامي را استکبار ستيزي و استعمار ستيزي دانست و گفت: زماني که حضرت امام (ره) ماهيت رژيم منحوس شاهنشاهي باپرده برداري از ماهيت قانون استعماري کاپيتولاسيون را افشا کرد، حرکت تاريخي و انقلابي خود را آغاز کرد و در ادامه مبارزه مردم ايران هزينه هاي بسياري براي مبارزه با استبداد و ظلم دادند .

الهي تبار افزود: مبارزه آن زمان اينگونه نبود که احساس کنند که اگر مبارزه اي شود، امتيازي در نظامي که مي آيد براي مبارزان در نظر گرفته مي شود، بلکه همه براي اعتقاد مبارزه مي کردند . وي اضافه کرد: منشأ حرکت دانش آموزاني که درسال 57 جلوي دانشگاه تهران آمدند، حرکت دانش آموزان در 30 مهر 57 در همدان بود و مبارزه مردم ايران سلسله وار بود . معاون سياسي و امنيتي استاندار با يادآوري مراسم شهيد حاج آقا مصطفي فرزند امام(ره) ، ادامه داد: در آن مراسم شخصيت شاخص جمهوري اسلامي، رئيس جمهور دولت يازدهم ، در آن زمان با شجاعت درمراسم شهيد حاج آقا مصطفي منبر رفتند و موضوع را تنوير و تبيين کردند .

الهي تبار اظهار داشت: آن زمان بردن نام امام(ره) هزينه داشت و در آنجا براي اولين بار حجت الاسلام والمسلمين روحاني از عنوان امام استفاده کردند . وي تصريح کرد: بعد از انقلاب نيز خيلي توطئه ها حادث شد اما مردم ايستادند و ايستادگي کردند .

معاون سياسي و امنيتي استاندار بيان داشت: توصيه بنده اين است که آموزش و پرورش استان ،سيره و منش شهدايي را که اماکني با نام آنها مزين شده ، به دانش آموزان بگويند زيرا برخي از اين شهدا با سن کم منشأ حرکتهاي بزرگي بودند و شهدا سرمايه هاي بزرگ ما هستند و بايد براي ما الگو شوند . م

عاون سياسي و امنيتي استاندار با يادآوري فرارويي 13 آبان ، روز ملي مبارزه با استکبار، گفت: بايد در اين روز نشان دهيم که اين ملت مي خواهد سرپاي خود بايستد . شعار «استقلال ، آزادي، جمهوري اسلامي» متعلق به نسل کنوني هم هست و هم بايد شعار ، هم شعور باشد.

الهي تبار افزود: خوشحاليم که در خيلي از بخش ها توانسته ايم استقلال را به معناي واقعي کلمه رقم بزنيم و امروز يک جوان برومند در ارتش و نيروهاي مسلح کشور فرماندهي مي کند و توان ديپلماسي ما به جايي رسيده که مقابل دنيا مي ايستد و از منافع کشور دفاع مي کند.

وي اضافه کرد: رسالتي که امروز دانش آموزان بسيجي دارند، اين است که حضور همه جانبه داشته باشند و وصيت نامه حضرت امام (ره) را بخوانند زيرا نبايد اجازه دهيم، انقلاب به دست نااهلان بيفتد و ارزشها، آرمانها و اهداف عاليه انقلاب مورد طمع بيگانگان و کساني که حرف بيگانه را در داخل مي زنند، قرار گيرد .

معاون سياسي و امنيتي استاندار ادامه داد: قانون اساسي ايران ظرفيتهاي بزرگي دارد و شخصيتهاي بزرگي مانند شهيد بهشتي و مدني اين قانون را تدوين کرده اند و نبايد اجازه دهيم قانون اساسي را کساني با ديد محدود خود، محدود کنند.

الهي تبار تصريح کرد: يکي از کارهاي ارزشمند دولت ، دغدغه مند کردن کشور ، نسبت به آسيب هاي اجتماعي بود . وي اظهار داشت: تقويت نهاد خانواده در حوزه مهارت هاي زندگي بايد در برنامه بسيج دانش آموزي باشد و همه مواظبت کنيم و وظيفه مان را انجام دهيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار بيان داشت: قرار گرفتن در زمره بسيج ، افتخار بزرگي است بنابراين رفتار و برخورد شما بايد جاذب باشد و همه به طرف شما بيايند و هدف ، کار ، گذشت و ايثارگري که در وجود شهدا و ايثارگران بود بايد در شما وجود داشته باشد تا بتوانيم منتشر کننده فرهنگ ناب بسيج باشيم . در اين ديدار دانش آموزان نخبه بسيجي نيز به ارائه نقطه نظرات و ديدگاههاي خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان