اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. فروردين 1402 - 7:00   |   کد مطلب: 21763
یک متخصص گوش، حلق و بینی بیان کرد: با راهکارهایی ساده ای از جمله استنشاق بخار آب می توان سینوزیت های مزمن را در خانه درمان کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  درباره درمان بیماری های مزمن و حاد سینوسی، بیان کرد: در صورت درمان نشدن این این بیماریها با درمان های دارویی و طبی، جراحی آندوسکوپیک سینوس انجام می شود. 
به گفته وی جراحی آندوسکوپیک با توجه به آناتومی فضای پیچیده سینوس ها نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد چرا که کوچکترین اشتباهی آسیب های جدی به چشم و مغز وارد می کند. 
این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه اغلب سینوس های حاد با درمان های دارویی بهبود می یابند، تصریح کرد: سینوس های مزمن هم معمولا با دارو قابل درمان هستند اما درصد کمی از آنها نیاز به جراحی آندوسکوپیک دارند که برای این جراحی تشخیص نوع سینوس و معاینه آندوسکوپیک قبل از جراحی بسیار حائز اهمیت است. 
وی گرفتگی بینی و پشت حلق را مهمترین علائم سینوزیت مزمن عنوان کرد و گفت: درد یکی دیگر از علائم سینوزیت است که در موارد حاد بیشتر بروز می کند. لازم به ذکر است که اگر این علائم بیش از 3 ماه تدوام داشته باشند، نوع سینوزیت مزمن بوده و باید به پزشک مراجعه شود.
نراقی درباره درمان های خانگی سینوزیت، یادآور شد: استفاده از بخور و استنشاق بخار معمولی آب با یک حوله، شستشوی بینی با محلول های نمکی غلظت پائین و نوشیدن مایعات زیاد راهکارهای درمان خانگی سینوزیت مزمن و حاد هستند.
انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان