اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. آبان 1395 - 23:09   |   کد مطلب: 21909
موسسه گالوپ در نظر سنجی تازه خود اعلام کرد که 51 در صد از مردم آمریکا گفته اند که بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات این کشور به توانایی و قابلیت او در انجام وظائف ریاست جمهوری کشورشان اعتماد بیشتری پیدا کرده اند و این میزان تقریبا با اعتماد مردم به بیل کلینتون و جرج بوش پس از پیروزی در انتخابات گذشته برابر است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، موسسه نظرسنجی گالوپ با انتشار نتایج نظرسنجی تازه ای اعلام کردکه در مجموع 51 درصد از مردم آمریکا در این نظر سنجی گفته اند که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور میزان اعتماد و اطمینان آنها به قابلیت و کارایی او در مقام رئیس جمهوری افزایش پیدا کرده است.
بر همین اساس 19 درصد از حامیان هیلاری کلینتون رقیب ترامپ هم همین نظر را ابراز کرده اند اما 75 درصد از آنها گفته اند که به او اعتمادی نداشته و نخواهند داشت.
گالوپ یاد آور شده است که این میزان اعتماد و اطمینان به قابلیت ترامپ با اعتمادی که مردم آمریکا در زمان پیروزی بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1992 و جرج دابلیو بوش در سال 2000 ابراز کرده بودند، برابر است.
بر اساس همین نظر سنجی 40 درصد از آمریکایی ها گفته اند که همچنان نسبت به قابلیت های ترامپ بی اعتمادند و 9 درصد عقیده ای در این رابطه ابراز نکرده اند.
گالوپ علاوه بر این اشاره کرده است که 95 درصد از طرفداران ترامپ نسبت به او ابراز اطمینان و اعتماد کرده و فقط دو درصد آن ها گفته اند که نظرشان در این مورد تغییر کرده است.
گالوپ این میزان اعتماد به ترامپ را در مقام رئیس جمهوری منتخبی که پس از پیروزی در انتخابات و در فاصله روزهای 9 تا 13 نوامبر فقط از 42 درصد محبوبیت در میان مردم کشورش برخوردار بود بی سابقه و غیر منتظره دانسته است.
نکته مهمی که در این نظر سنجی به آن اشاره شده این است که اکثر کسانی که ترامپ را دارای قابلیت لازم برای اداره کاخ سفید دانسته اند زنان و سفید، پوستان این کشور بوده اند و 60 درصد از مردان و 61 درصد از سفید پوستان شرکت کننده در این نظر سنجی چنین نظری ابراز کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان