اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. فروردين 1402 - 0:13   |   کد مطلب: 21984
خون بر اثر یک جراحت کوچک بیرون می‌آید و نمی‌توان به سادگی آن را بند آورد. این اتفاق باعث ایجاد ترس و وحشت برای شخص و اطرافیان می‌شود؛ اتفاقی آزاردهنده که اتفاقا راه‌حلی ساده هم دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فرادید، خون بر اثر یک جراحت کوچک بیرون می‌آید و نمی‌توان به سادگی آن را بند آورد. این اتفاق باعث ایجاد ترس و وحشت برای شخص و اطرافیان می‌شود؛ اتفاقی آزاردهنده که اتفاقا راه‌حلی ساده هم دارد.
 
شما باید همیشه «فلفل کاین» را در منزل یا اتومبیل خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. این نتیجه پژوهشی جدید است که نشان می‌دهد فلفل کاین (Cayenne Pepper) می‌تواند علاوه بر خواص درمانی از جمله جلوگیری از حمله قلبی، خون را نیز به سرعت بند بیاورد.
 

بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، کافی است پودر فلفل کاین را مستقیم روی زخم یا جراحت بریزید. خونریزی در عرض 10 تا 15 ثانیه متوقف خواهد شد. دلیل آن نیز این است که فلفل کاین نوعی داروى‌ قابض خون‌ِ قدرتمند است که می‌تواند مانع خونریزی شود. فلفل کاین بر روی فشار خون یک برابرسازی سریع انجام می‌دهد و از این طریق باعث لخته شدن خون می‌شود. فلفل کاین علاوه بر بندآوردن خون، عفونت‌زدایی نیز می‌کند.
 

البته فراموش نکنید که فلفل کاین تنها برای زخم‌های کوچک کارایی دارد. برای زخم‌های بزرگتر می‌توانید یک قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و بنوشید.
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان