اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1395 - 13:47   |   کد مطلب: 22278
نائب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح تحقیق و برخورد با نجومی بگیران را از تصمیمات قاطع مجلس دهم دانست و گفت: اما به نظرم بهترین قانونی و مصوبه ای که مجلس تدوین کرد، برنامه اول پنج ساله جمهوری اسلامی ایران بود که در دوره سوم با اکثریت آراء نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

به گزارش صبح الوند، «ابوالفضل حسن‌بیگی» به مناسبت روز مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: امید است که بتوانیم با تکیه بر منویات رهبری و حمایت مردم خدمتگزاران خوبی برای ملت باشیم.

وی با بیان اینکه روحیه نمایندگان مجلس برگرفته از روحیه ملت ایران و بر مبنای استکبارستیزی و مرگ بر متجاوز است، اظهار کرد: از آنجا که نمایندگان عصاره ملت هستند این روحیه ملت یعنی شعار استکبارستیزی آنان که مرگ بر امریکا است را سرلوحه کار خود قرا داده اند.

مجلس آمادگی تصویب هر قانونی برای مقابله به مثل با امریکا را دارد

نائب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نمایندگان مجلس همدل و همراه در موضوعات منافع ملی، تأمین امنیت ملی و حفظ وحدت ملت این آمادگی را دارند که در برابر هر نوع اقدامی که امریکایی ها و غربی ها علیه ایران اسلامی انجام دهند قانونی تدوین و تصویب کنند که بتوانند در برابر تجاوز بیگانگان مقابله به مثل کرده و دست دولت را در این باره باز کنند.

حسن‌بیگی عنوان کرد: ما همواره آمادگی مقابله به مثل با دشمنان نظام را داریم، چرا که جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت مطابق با آموزه های دینی حرکت کرده و در تمامی زمینه های دفاعی، امنیتی و موضوعات اجتماعی خود را ارتقاء بخشیده و می تواند در برابر هر نوع تهدیدی از خود دفاع و مقابله به مثل کند.

طرح تحقیق و تفحص برای برخورد با حقوق های نجومی بهترین اقدام مجلس دهم

وی که در دوره های سوم و چهارم مجلس نیز حضور داشته و اکنون نماینده مجلس دهم هم هست، طرح تحقیق و برخورد با نجومی بگیران را از تصمیمات قاطع مجلس دهم دانست و افزود: بهترین قانونی و مصوبه ای که مجلس در این سه دوره حضور من تدوین کرده به نظر می رسد برنامه اول پنج ساله جمهوری اسلامی ایران بود که در دوره سوم با اکثریت آراء نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

نائب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تصویب این قانون برای اینکه جمهوری اسلامی روی ریلی بیافتد که دولت ها نتوانند با اعمال سلیقه تغییراتی در سیاست های کلان ایران بدهند بی نظیر بود و چشم انداز برنامه های دوم تا پنجم توسعه نیز همین گونه است و اکنون برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است.

سنگ بنای برنامه توسعه ایران اسلامی در دوره سوم مجلس گذاشته شد

حسن‌بیگی گفت: در این برنامه های توسعه که در دوره های مختلف در مجلس تصویب شده نظرات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) اصل بوده است، تا جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه های دفاعی، علمی، فناوری کشاورزی و پزشکی بتواند به عنوان قدرت اول منطقه شناخته شود.

وی تصریح کرد: بر طبق اجرایی شدن همین برنامه ها که سنگ بنای آن در مجلس سوم نوشته و تصویب شد، امروز قدرت اول منطقه، ایران اسلامی است که حتی با اقتدار به عنوان یکی از بازیگران اصلی در سطح بین الملل هم نقش مهمی ایفا می کند.

به زودی برخورد قاطع با نجومی بگیران می شود

نائب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به جد دنبال تحقیق و تفحص درباره حقوق های نجومی برخی مسئولان هستند، افزود: مسئولانی هستند که برخی از آنان مطابق با قانون یا برخی با سوء استفاده از قانون و یا برخی دیگر غیرقانونی حقوق های نجومی دریافت کرده اند و در این زمینه با آنانی که چنین حقوق هایی با سوء استفاده از قانون به دست آورده اند به شدت برخورد و از مسئولیت خود خلع ید شده و از سیستم دولتی کنار زده می شوند و پول ها را هم باید بازگردانند.

حسن‌بیگی ادامه داد: و اگر در برخی موارد مسئولانی باشند که طبق قانون حقوق هایی را دریافت کرده اند، به دنبال آن هستیم تا به صورت ریشه ای آن قوانین را اصلاح کنیم و بدانیم از چه جایی حقوق های نجومی نشأت گرفته، تا جلوی آن بخش را بگیریم.

کمیسیون انرژی مجلس بر قراردادهای نفتی نظارت دارد

وی همچنین به موضوع قراردادهای نفتی هم اشاره کرد و گفت: نواقص برطرف شده است به طوری که  دولت را هم مکلف کردیم که در این زمینه اجرای قوانین را با دقت پیش ببرد و به ویژه موضوع قراردادهای نفتی از سوی از کمیسیون انرژی مجلس به درستی نظارت می شود تا اگر نقضی صورت گیرد، تذکرات لازم داده شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دهم آذر ماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، با تصویب مجلس شورای اسلامی، در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان