اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 8:04   |   کد مطلب: 22370
رهامی در توصیه به دستگاه دیپلماسی گفت: ایران باید از لحاظ تلاش های دیپلماسی به جان اینکه خودش یک تنه با آمریکا مقابله کند باید کشورهای دیگر متعهد در برجام را وادار به واکنش علیه آمریکا کند.

به گزارش صبح الوند، محسن رهامی، رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح مجلس سنای آمریکا مبنی بر طرح تمدید تحریم های ایران برای 10 سال آینده، اظهار داشت: این ماجرا مستقیم با برجام ارتباط ندارد چراکه در برجام تحریم های مربوط به مسائل هسته ای لغو شد اما تصویب چنین طرحی قطعا با روح برجام مغایرت دارد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در برجام کشورهای غربی متعهد شده بودند از هر اقدامی که مانع از اجرای برجام باشد جلوگیری کنند و این مصوبه مجلس آمریکا تسهیلاتی که به موجب قرارداد قبلی برای ایران به وجود می آورد را مانع می شود. اگر آمریکایی ها و رئیس جمهور این کشور به برجام پایبند باشند باید این مصوبه را وتو کند. به هر حال هم فضای عمومی سنای آمریکا هم در اختیار مخالفان اوباما و برجام است و اگر کار به جایی برسد که بازهم این مصوبه علیه ایران تصویب شود، ایران هم حق تنفس هایی برای خود دارد که می تواند از این حقوق استفاده کند.

 

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه آماتو ربطی به برجام ندارد، عنوان کرد: مصوبه اخیر روح برجام و تفاهم همکاری را از بین می برد. ایران هم می تواند هزینه های این ماجرا را برای آمریکا بالا ببرد. کشورهای اروپایی و سایر متعهدان برجام هم باید مواضعی اتخاذ کنند که آمریکا در این ماجرا در انزوا قرار گیرد. آمریکایی ها هم وقتی ببینند با نقض و بدعهدی ها در تعهدها با مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد، قطعا دست از این نوع اقدامات می کشند.

 

رهامی در بخش پایانی اظهارات خود در توصیه به دستگاه دیپلماسی گفت: ایران باید از لحاظ تلاش های دیپلماسی به جان اینکه خودش یک تنه با آمریکا مقابله کند باید کشورهای دیگر متعهد در برجام را وادار به واکنش علیه آمریکا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان