اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1395 - 12:33   |   کد مطلب: 22440
بیانیه بسیج اساتید همدان در محکومیت تمدید تحریم‌ 10 ساله علیه ایران:
آه حسرت باری بیش در چَنتهِ برجام نمانده است/تمدید تحریم‌ها دهن‌کجی آشکار به ملت ایران
در بیانیه بسیج اساتید همدان در محکومیت تمدید تحریم‌ 10 ساله علیه ایران آمده است: اکنون آه حسرت باری بیش در چَنتهِ برجام نمانده و دولت مستکبر آمریکا در یک دهن کجی آشکار به ملت ایران برخلاف برجام با تحریم مجدد ایران نشان داد که از ابتدا نیز قصد انجام تعهدات را نداشته است.

به گزارش صبح الوند،  بسیج اساتید استان همدان در محکومیت عهدشکنی آمریکا و تمدید تحریم‌ 10 ساله علیه ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ

«آیه 56 سوره انفال»

(بدترين جنبندگان نزد خداوند) آنانند كه از ايشان پيمان گرفته‌اى، سپس پيمان خود را در هر بار مى‌شكنند و (در وفادارى و حفظ پيمان) اهل تقوا و پروا نيستند.

سلام صلوات خدا و بندگان خالص خدا بر ارواح پاک انبیای عظام و اوصیای گرام، از آدم ابوالبشر(ع) تا بزرگ معلم تاریخ بشریت حضرت محمدبن عبدالله(ص) و آل طاهرینش و درود بی‌پایان به ارواح پاک شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و حریم ایران و اسلام.

تمدید تحریم‌های ظالمانه و مستکبرانه، علیه ملت بزرگ ایران، توسط آمریکا، علی‌رغم معاهده موسوم به «برجام» بار دیگر خوی ظالمانه، استکباری و عهدشکنانه شیطان بزرگ را به اثبات رساند.

این اقدام آمریکا بار دیگر جملات تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را تداعی نمود که فرمود: «بدانید شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین می‌رود» ملت بزرگ ایران فراموش نمی‌کند، در طول مذاکرات با 1+5 بارها و بارها «مقام ولایت امر انقلاب اسلامی» نسبت به «عدم توازن برجام» و نسبت به «همزمان نبودن انجام تعهدات» و سرانجام نسبت به «بدعهدی آمریکا» - با توجه به سابقه 60 ساله جنایت و ظلم علیه ایران- هشدار داد و درکنار رهبری انقلاب، دلسوزان بی‌شماری از نخبگان دانشگاهیان و حوزویان و... در این باره گفتند و نوشتند. اما صد افسوس که لبخند دولت محترم فقط نثار دشمنان می‌گردید.

منتقدان «برجام» چیزی نمی­گفتند جز اینکه تعهدات در برجام متوازن و اجرای آن، همزمان باشد و اهرم‌های فشاری که شیطان بزرگ را به مذاکره واداشته است به ثمن بخس از کف نرود. اما افسوس که این فریادها شنیده نشد و با عجله غیرقابل توجیه، همه تعهدات سنگین ایران یک طرفه و فقط در برابر وعده روی کاغذ انجام شد و اکنون آه حسرت باری بیش در چَنتهِ برجام نمانده است. دولت مستکبر آمریکا در یک دهن کجی آشکار به ملت ایران برخلاف متن و روح برجام و در تضاد با بندهای ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ برجام، با تحریم مجدد ایران نشان داد که از ابتدا نیز قصد انجام تعهدات را نداشته است.

اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان، ضمن اعلام نفرت و انزجاراز شیطان بزرگ؛ و توطئه‌های پیاپی استکبار جهانی از دولت محترم و نیز مجلس شورای اسلامی انتظار دارند، در برابر این عهدشکنی آشکار، واکنشی قاطع، انقلابی، محکم، پشیمان‌کننده و در شأن ملت ایران از خود نشان دهند.

مسئولین عزیز در مجلس و دولت! تاریخ، در مورد اقدامِ امروزِ شما قضاوت خواهد کرد. امروز اگر شاهان بی‌کفایت را نفرین می‌کنیم و امیرکبیرها را می‌ستاییم، دلیل ما عملکرد آنان در برابر زورگویان دوران است. ما امیدواریم اجازه ندهید تاریخ این ملت نگاه منفی به عملکرد شما داشته باشد و آیندگان بر شما آنگونه قضاوت کنند که اکنون در مورد گذشتگان قضاوت می‌شود.

این را بدانید اگر ملتی وکشوری نام نیکی در تاریخ دارد؛ از استقامت در دین، وطن دوستی و باور به توان ملی است؛ وگرنه هرگونه خوش باوری به دشمن و اظهار عجز و ناتوانی، دشمن را در اقدام ظالمانه خویش جری‌تر می‌نماید. و خوش سروده‌اند که:

اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطا است

اشک کباب موجب طغیان آتش است

والسلام علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان