اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آذر 1395 - 19:03   |   کد مطلب: 22643
امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه عامل همه بدبختی های عالم اسلام تفرقه است، گفت: شرط غلبه بر قدرت های مستکبر جهانی داشتن وحدت است.

به گزارش صبح الوند به نقل از راوی نیوز، حجت الاسلام طزری در خطبه های نماز جمعه ۱۹ آذر ۹۵ خیرآباد گفت: عالم به دنبال ظهور حضرت ولی عصر است اما ظهور آن حضرت شرایطی دارد که اگر محیا نشود ظهور حضرت حجت محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انسان منتظر در عصر غیبت ویژهگی هایی دارد، اظهار داشت: آیا می شود مهمانی را دعوت کنیم و به آنها ناسزا بگوییم و یا اینکه طوری رفتار کنیم که ناراحت شود؟ خیر. وقتی مهمان می آید ما لباسهای تمیز و مرتب می پوشیم تا نگویند این چه میزبانی بود، همین حالت را باید نسبت به امام زمان (عج) داشته باشیم.
وی ضمن اینکه در آستانه میلاد حضرت محمد (ص) و همچنین آغاز هفته وحدت قرار داریم گفت: امروز می بینیم از چند صد سال پیش این اختلاف و تفرقه که بین مسلمانان انداخته، چه گرفتاری ها و مشکلات به وجود آمده است. چقدر انسانهای بی گناه از عالم اسلام به دست خود مسلمان ها به خاک و خون کشیده می شوند، اینها همه به خاطر اختلاف و تفرقه است.
امام جمعه خیرآباد افزود: تفرقه انداختند و عالم اسلام را به چالش کشیدند و آنهایی که تفرقه انداختند نه اهل سنت را قبول دارند و نه شیعیان را. عامل همه بدبختی های عالم اسلام تفرقه است، اگر قرار است بر قدرت های جهانی غلبه کنیم شرطش داشتن وحدت است.

ناقضین برجام باید از طریق قوانین بین المللی بازخواست شوند
وی ضمن اشاره به تمدید تحریم ها گفت: در چند روز پیش که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با کمترین اختلاف، در مجلس سنا ۹۹ نفر موافق بدون مخالف و در مجلس نمایندگان یک نفر مخالف، طرح داماتو را که تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران در بحث هسته ای بود را تصویب کردند.
وی ادامه داد: همانطور که رهبری و بسیاری از مسئولان گفتند تمدید تحریم ها نقص آشکار برجام است.

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: یک عده ساده لوح می گفتند ما با آمریکا بد صحبت کردیم و بی احترامی کردیم که باعث شد آمریکایی ها با ما دشمن شدند. گفتند بیاییم به جای جنگ و مرگ بر آمریکا گفتن بنشینیم با اینها مذاکره کنیم.
وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا از همان روز اول فرمودند اینها بد عهد هستند اما یک عده ساده آمدند و تعهدات را پیش از موقعی که گفته بودند انجام داده و آنها هم فهمیدند که آمریکا بد عهد است.
حجت الاسلام طزری اظهار کرد: آنها جمهوری اسلامی را دشمن خود می دانند و تا جمهوری اسلامی را از بین نبرند دست بر نخواهند داشت.
امام جمعه خیرآباد بیان کرد: مجلس مهر ماه سال گذشته قانونی را تصویب کرد به نام اقدام متقابل و ۱۷۰ نماینده هم رای دادند و گفتند ما برجام را امضاء می کنیم اما اگر آنها بخواهند خلاف این قانون عمل کنند ما هم اقدام متقابل می کنیم.
وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید بیایند پای کار و یک جواب قاطع و هوشمندانه به آمریکای جنایتکار بدهند.
حجت الاسلام طزری همچنین افزود: ما از مجلس و دولت خواهانیم قاطعانه و هوشمندانه به سران استکبار خصوصا دولت آمریکا بدهند.
وی گفت: ما با ۱+۵ مذاکره کردیم آن ۵ کشور هم باید بیایند و پا در عرصه میدان بگذارند و واکنش خودشان را نشان بدهند.
وی گفت: تیم مذاکره کننده و وزارت خارجه باید فعالانه در این عرصه وارد شوند و موضع ۵ کشور دیگر را در قبال این اقدامی که صورت گرفته مشخص کنند و آنها هم باید کسی را که  نقص برجام کرده از طریق قوانین بین المللی بازخواست کنند.

 

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان