اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 15:51   |   کد مطلب: 22676
تیلرسون، ۶۴ ساله، تجارب فراوانی در زمینه مذاکرات بین‌المللی دارد و رابطه بازرگانی مستقیمی هم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از جام نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با رکس تیلرسون، مدیرعامل ابرشرکت نفتی اکسون موبیل دیدار کرده است. بنابر گزارش‌ها علت این دیدار تمایل آقای ترامپ برای سپردن وزارت خارجه به آقای تیلرسون بوده است.

آن طور که شبکه ان.بی.سی. گزارش کرده قرار است نامزدی رکس تیلرسون برای وزارت خارجه هفته آینده از سوی آقای ترامپ اعلام شود.

این شبکه خبری همچنین گزارش کرده جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، کاندیدای اصلی آقای ترامپ برای معاونت وزارت خارجه است.

گزارش‌ها در مورد دیدار ترامپ با مدیرعامل شرکت نفتی اکسون در حالی منتشر می‌شود که هنوز زمزمه‌ها پیرامون سپردن وزارت خارجه به میت رامنی، میلیاردر جمهوری‌خواه و نامزد سابق این حزب در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲، و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک در رسانه‌های آمریکایی به چشم می‌خورد.

به گزارش بی بی سی، تیلرسون، ۶۴ ساله، تجارب فراوانی در زمینه مذاکرات بین المللی دارد و رابطه بازرگانی مستقیمی هم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد.

او در گذشته از منتقدان تحریم اقتصادی مسکو در جریان بحران اوکراین بوده است.

اخبار مربوط به دیدار دونالد ترامپ و رکس تیلرسون در حالی گزارش شد که تیم مشاوران ترامپ همچنین به ادعاهای سی.آی.ای. در زمینه تلاش مسکو برای پیروزی ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر، واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که ستاد ترامپ روز شنبه منتشر کرد آمده: "آنهایی که چنین ارزشیابی‌هایی را انجام داده‌اند همان‌هایی‌اند که می‌گفتند صدام حسین سلاح کشتار جمعی دارد."

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که روسیه در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ عمل کرده است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند که "اطمینان" دارند که روسیه در ماجرای هک کامپیوترهای حزب دموکرات دست داشته است.

ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در روزنامه واشنگتن پست، یافته‌های مشابهی را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان