اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1395 - 11:34   |   کد مطلب: 22870
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوع خرید کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع خرید کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی جای بسی تامل دارد، به این جهت که در داخل کشور توان و ظرفیت تولید کشتی را در اختیار داریم و دولت باید از توان داخلی برای تهیه کشتی ها استفاده کند.

به گزارش صبح الوند، فریدون احمدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع خرید کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع خرید کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی جای بسی تامل دارد، به این جهت که در داخل کشور توان و ظرفیت تولید کشتی را در اختیار داریم و دولت باید از توان داخلی برای تهیه کشتی ها استفاده کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص ساخت کشتی ها عنوان کرد: در حال حاضر توان و ظرفیت داخلی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا امکان این را دارد که کشتی های مد نظر وزارت راه و شهرسازی را با تکیه بر توان و امکانات موجود در داخل تهیه کند و دولت هم باید بجای قرارداد با خارجی ها با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی نیاز های خود را برطرف کند.

 

احمدی با اشاره به تقویت توان و ظرفیت داخلی از طریق بها دادن به آنها بیان داشت: کشور های دیگر هم یک شبه پیشرفت نکردند بلکه انها به توان و ظرفیت خود اعتماد کرده و به آنها بها دادند، دولت هم باید بجای تکیه بر خارجی ها از توان و ظرفیت داخلی استفاده کند و به جای خارجی ها به آنها بها دهد.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم صنعت کشور را جهانی کنیم و آن را به مردم دنیا بشناسانیم باید به آنها بها دهیم که اگر خلاف این امر صورت پذیرد شاهد شکست صنعت داخلی و تعطیلی آنها می شویم، با کنار گذاشتن صنعت داخلی هیچ گاه نمی توانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در دنیا باشیم که این امر هم یکی از مهم ترین اصل های سیاست اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه نباید به راحتی تن به عقد قرارداد با خارجی ها دهیم، خاطر نشان کرد: اعلام آمادگی قرارگاه خاتم برای ساخت کشتی ها بسیار حائز اهمیت است و دولت نباید براحتی تن به عقد قرارداد با خارجی ها بدهد، بنده اگر خودم در این موضوع تصمیم گیر بودم بجای استفاده از ظرفیت خارجی از توان و ظرفیت موجود در داخل استفاده می کردم.

 

احمدی با اشاره به رغبت وزارت راه به خارجی ها و نادیده گرفتن توان داخلی در تمام زمینه ها بیان کرد: وزارت راه و شخص آقای آخوندی همین بازی را در موضوع خرید هواپیما و واگن هم بر در آورد؛ آخوندی از ابتدای دوره وزارت خود در دولت نشان داد که به خارجی ها بیشتر از داخلی ها در زمینه کاری علاقه مند است و اغلب قراردادهای مهم خود را با انان منعقد می کند.

وی افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و آقای آخوندی را باید بیشتر به موضوع اقتصاد مقاومتی توجیه کرد، زیرا هیچ شناختی از اقتصاد مقاومتی و توجه بر توان و تولید داخلی را ندارند؛ دوستان وزرات راه علاقه فراوانی به عقد قرارداد با خارجی ها دارند که این موضوع در بخش قرارداد برای خرید 5000 واگن باری ، قرارداد برای کترینگ قطار ها با کشور اتریش ، قرارداد با کره جنوبی برای ساخت کشتی ، استفاده از مشاوران خارجی در پروژه های عمرانی کشور بسیار ملموس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به خرید ریل از خارج نیز خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی هیچ رغبتی به خرید ریل های قطار از داخل ندارد و بخش عمده آنها را از خارج تهیه می کند، در حالی که در این بخش هیچگونه کمبودی در کشور وجود ندارد و صنایع ذوب اهن و فولاد کشور از مدت ها پیش در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

احمدی با بیان اینکه وزارت راه هیچ رغبتی برای همکاری با صنعت داخلی کشور را ندارد، اظهار داشت: دولت و مجموعه وزارت راه و شهر سازی هیچ علاقه و رغبتی برای همکاری با واحد های صنعتی داخلی ندارند، دلیل این امر هم جذابیت هایی است که در خرید های خارجی متوجه آقایان می شود و به همین جهت هم هیچ توجهی به تولید و توان داخلی کشور ندارند.

 

وی در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیاز به خانه تکانی دارد، بیان داشت: با توجه به سوء مدیریت و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و از همه مهم تر حادثه قطار باید یک خانه تکانی اساسی در وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرد و وزیر برکنار شود تا بلکه بخشی از کاستی های دولت در زمینه صنعت و معدن کاهش یابد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان