اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 22889
وزير دادگستري گفت: نرخ رشد اقتصاد ايران در سالجاري سه برابر کشورهاي منطقه و کشورهاي صادر کننده نفت است.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام مصطفي پور محمدي روز جمعه در يادواره شهيد آيت الله دکتر مفتح، روحانيون ، سرداران و 469 شهيد والامقام شهرستان رزن اظهارکرد: در حالي ايران به اين نرخ رشد اقتصادي دست يافته است که کشورهاي جهان دنبال تحريم فلج کننده ايران بودند.

وي با ذکر اينکه نرخ رشد اقتصادي ايران خوب است تاکيد کرد: تا ثمره اين رشد اقتصادي در سفره هاي مردم نمايان شود زمان مي برد.

وي اظهار کرد: با وجود تحريم در 2 سال گذشته ميزان صادرات کشاورزي 90 ميليون تن به 119 ميليون تن رسيده است، اين نشان از تلاش مسئولان است.

وزير دادگستري بيان کرد: در حاليکه دشمنان دنبال منزوي کردن ايران با تحريم هاي سخت و فلج کننده بودند و همه دنيا، مجامع بين المللي، سازمان بين الملل و سازمان اروپا را با خود همراه کردند ولي نتيجه اي نگرفتند.

حجت الاسلام پور محمدي اضافه کرد: دشمن نه محدود کردن فروش نفت منجر به کاهش 66 درصدي ميزان صادرات نفت و کاهش قسمت نفت از 120 دلار به 25 تا 30 دلار شد.

وي تاکيد کرد: دشمن براي زمين گير کردن ملت ايران حتي خودزني کرده و بگونه اي که اقدام هاي آنها عليه ايران منجر به فقر، بدهي بالا و کاهش بودجه آنان شد.

وي افزود: ولي ملت ايران سرافرازانه ايستادند بگونه اي که در نيمه نخست امسال نرخ رشد اقتصادي کشور به بيش از 4.5 درصد رسيد.

*** ايران از نظر علمي رتبه 16 جهان را کسب کرد

وزير دادگستري اظهار کرد: ويژگي برجسته و ممتاز انقلاب اسلامي که در کمتر انقلابي ديده شده ، وجود رهبري دانشمند در راس آن است.

حجت الاسلام پورمحمدي با ذکر اينکه امام راحل (ره) يک انديشمند، عالم مبرز و مرجع ديني بود اضافه کرد: داشتن ويژگي هايي نظير فقيه و انديشمند بودن براي رهبري يک جامعه اسلامي ضروري است در حاليکه در ديگر جوامع وجود اين ويژگي ها لازم نيست.

وي بيان کرد: در ديگر کشورهاي جهان رهبران بر مبناي سياستمداري، اقتصاددان بودن و داشتن ثروت انتخاب مي شوند ولي در ايران اسلامي رهبري بايد داراي ويژگي دانشمندي باشد.

وي گفت: توجه به اين مولفه ها در انتخاب رهبري، جايگاه دانشمندي اين کشور و انقلاب را نشان مي دهد که دنبال تقويت و توسعه دانش است.

وزير دادگستري تاکيد کرد: کشور ايران در برهه اي از مواهب علمي باز مانده بود ولي هم اينک طبق آخرين گزارش رسمي سازمان ملل که ماه گذشته منتشر شده ايران در جمع 16 کشور از نظر علم، تخصص و دانش ورزي قرار گرفته است.

حجت الاسلام پور محمدي گفت: طبق پيش بيني سازمان ملل، يک جهش علمي بزرگ در 10 تا 15 سال آينده در علم و دانش ايران رخ مي دهد.

وي اضافه کرد: وجود رهبري عالم در راس اين انقلاب موجب همراهي شمار زيادي از علماي حوزه و دانشگاه با امام راحل شد به گو نه اي روحانيون و علما نخستين کساني بودند که براي به ثمر نشستن انقلاب تا پاي جان ايستاده و شهيد شدند.

وي افزود: دشمن در هر حوزه اي به رويارويي با ايران برخواسته با سد علما مواجه شده چون عالمان ديني در تمامي حوزه ها پيشتاز شهادت هستند.

وزير دادگستري يادآوري کرد: اگر به نسبت جمعيتي ميزان شهداي روحاني با ساير اقشار مقايسه شود مي توان نتيجه گرفت شمار علماي شهيد بيشتر است.

حجت السلام پورمحمدي افزود: هنر ارزشمند روحانيون، همراه و همگام کردن همه گروه هاي اجتماعي و نخبگان با اين قشر است.

وي خاطر نشان کرد: امام راحل هوشمندانه پس از شهادت شهيد آيت الله مفتح، 27 آذر را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نهادند و اين پيوند را با خون شهيد مفتح پيوند وحدت حوزه و دانشگاه را تضمين کردند.

*** توجه و دغدغه رهبري به مشکلات مردم مويد بزرگ منشي ايشان است

وزير دادگستري گفت: حساسيت رهبري فرزانه انقلاب به مشکلات، گرفتاريهاي مردم، مسائل فرهنگي، اقتصادي و ناهنجاري هاي موجود در جامعه نشان از توجه، دغدغه مندي و نگراني ايشان است

به گزارش ايرنا حجت الاسلام پور محمدي افزود: نگراني رهبري انقلاب نسبت به مسائل جامعه، موقعيت اخلاقي و بزرگ منشي رهبري عظيم الشان انقلاب را مي رساند.

وي با بيان اينکه اخلاق ، رکن مکمل فرهنگ نبوي است اظهار کرد: اگر مي خواهيم يک جامعه نبوي و پيرو پيامبر اکرم(ص) داشته باشيم بايد طبق تذکرهاي رهبري انقلاب ، اخلاق، روابط اجتماعي و رعايت حقوق ديگران را جدي بگيريم.

وي افزود: مبناي شخصيت پيامبر (ص) اخلاق و بزرگواري است بنابراين بايد پياده کردن اخلاق در جامعه و زندگي خود تلاش کرد چون اين مساله موضوعي مهم براي بهبود روابط اجتماعي و داشتن يک جامعه سالم به شمار مي رود.

**بسياري از جوانان بيکار دنبال شغل اداري هستند

وزير دادگستري گفت: يکي از مشکلات کشور بيکاري است در حاليکه طبق بررسي هاي صورت بسياري از جوانان بيکار، جوياي کار اداري هستند.

وي خاطر نشان کرد: اين در حاليست که امام صادق (ع) با وجود جايگاه والاي رهبري ديني و داشتن هزاران شاگرد ، انجام کار سخت براي طلب معيشت حلال را افتخار و عزت مي دانستند.

حجت الاسلام پور محمدي اضافه کرد: جوانان هم اينک حاضر به فعاليت در بسياري از مشاغل نيستند و هم اينک بسياري از غير ايراني ها و مهاجران با حضور در اين کشور، اقدام به فعاليت در اينگونه حرفه ها مي کنند در حاليکه کشور افراد بيکار زيادي دارد.

وي با تاکيد بر اينکه بيکاري يک مشکل مضمن است گفت: تلاش براي رفع اين مشکل يک اصل و جزو اولويتهاي دولت است با ابن وجود جوانان نبايد از انجام کار سخت فرار کنند.

**آزادي حلب نتيجه ايستادگي و پشتيباني و مديريت ايران است

وزير دادگستري با تبريک آزادي حلب از دست تروريستها گفت: هم اينک آزادي حلب در صدر اخبار قرار گرفته چون آزادي اين منطقه موضوع ساده اي نيست بلکه مساله و کشمکش جهاني است.

حجت الاسلام پور محمدي افزود: کشورهاي آمريکاي، اروپايي، رژيم جعلي اسرائيل و کشورهاي وابسته، خود فروخته و مرتجع عرب، به يک عده تروريست که از هويت ديني به دور شده و منحرف شده بودند به بهانه دفاع از اسلام تشکيل دند در مقابل جبهه مقاومت براي دفاع از حقوق مسلمين و مظلومان شکل گرفت.

وي اضافه کرد: وقتي خبر پيروزي حلب اطلاع رساني شد عنوان مي شد که اين پبروزي نتيجه مقاومت و ايستادگي، پشتيباني ، مديريت ايران و راهبري فرزندان و شهداي مدافع ايران بوده است.

وزير دادگستري در خصوص برجام اظهارکرد: سخنان رهبري فرزانه انقلاب در زمينه نقض برجام و پاسخ سخت ايران به آن ، رمز يک انسان عاقل و با اخلاق است.

حجت الاسلم پور محمدي بيان کرد: عقب نشيني و اجراي برجام هر دو به ضرر آمريکا است چون آنها مدعي بودند ايران به تعهدات خود پايبند نيست در حاليکه ايران به تعهدات خود پايبند بوده و هر گونه اقدام خلاف برجام براي آمريکا رسوايي به بار مي آورد.

وي اضافه کرد: در حاليکه سابقه نداشت ولي براي نخستين بار رئيس جمهوري آمريکا مصوبه سناي اين کشور را وتو کرده و امضا نکرد .

در 27 آذر 1358 هجري خورشيدي، دشمنان اسلام و انقلاب هنگام ورود آيت الله دکتر محمد مفتح به دانشکده الهيات دانشگاه تهران، وي را هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان