اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1395 - 13:54   |   کد مطلب: 22944
آلمان در حال سرمایه گذاری در بخش سوخت هیدروژنی
سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی آلمان در زمینه خودروهای هیدروژنی
وزیر حمل‌و‌نقل آلمان بودجه‌ی قابل‌توجهی را به بحث زیرساخت‌های سوخت‌گیری هیدروژنی و تحقیق و توسعه در این حوزه اختصاص خواهد داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از زویمت، کشور آلمان قصد دارد مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو در زیرساخت‌های فناوری خودروهای هیدروژنی سرمایه‌گذاری کند تا این سوخت پاک را برای استفاده در حمل‌و‌نقل‌های شهری به کار گیرد.

به گزارش روزنامه‌ی آلمانی Die Welt؛ مبلغ ۲۰۹ میلیون یورو در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین حوزه‌ی زیرساخت‌های سوخت‌گیری سرمایه‌گذاری می‌شود؛ مقامات آلمانی این حمایت مالی را تا سال ۲۰۲۶ فراهم می‌کنند که چهار سال پیش از ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی خواهد بود.

به دلیل کمبود زیرساخت‌های مربوط به سوخت‌گیری و همچنین تعداد اندک خودروهای هیدروژنی موجود، رشد فروش این نوع از خودروها بسیار آهسته بوده است. پیش از این، سازندگان مدل‌های هیدروژنی همانند تویوتا میرای و هیوندای ix35، اعلام کردند برای استفاده‌ی گسترده‌تر از این فناوری، نیاز به سرمایه‌گذاری‌ بیشتر است.

وزیر حمل‌ونقل کشور آلمان در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ی دی وِلت گفت: «وجود خودروهای الکتریکی و خودران، انقلاب بزرگی در صنعت حمل‌و‌نقل ایجاد کرده است.»

دولت آلمان هنوز تأییدیه‌ی این گزارش را صادر نکرده است، اما اقدامات وزرای این کشور نشان از به‌کار‌گیری این برنامه در ماه‌های آتی دارد. اخیرا راینر باکه، معاون وزیر اقتصاد کشور آلمان گفته است تا سال ۲۰۳۰، تمامی خودروها بایستی مجهز به سوخت پاک شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان