اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. دى 1395 - 23:45   |   کد مطلب: 23016
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون بیمه بیکاری دارای اشکالات و نواقص متعددی است که برای اصلاح این نواقص به مجلس رفت.

به گزارش صبح الوند، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا رحیم یاوری امروز در همایش بیمه بیکاری با اشاره به اشکالات و نواقص قانون بیمه بیکاری اظهار داشت: قانون بیمه بیکاری که از سال ۶۹ به تصویب رسیده دارای اشکالات و نواقص متعددی است که نیاز به اصلاح دارد و اکنون مجلس شورای اسلامی اصلاح این نواقص را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی افزود: یکی از این ایرادات کاهش مدت ماندگاری مقرری‌بگیران در بیمه بیکاری و هدایت دوباره آنها به اشتغال است، بالابردن توانمندی مقرری‌بگیران از جمله موضوعاتی است که مجلس در دستور کار دارد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طبق قانون به کارگرانی که بدون خواست و اراده خود مجبور به بیکار شدن می‌شوند مشروط به داشتن حداقل یک سال سابقه کار، بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

یاوری بیان کرد: طبق شرایط تعریف شده و مقررات قانونی و همین‌طور سابقه کار به کارگران متاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه و به کارگران مجرد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط نامناسبی قرار گرفته است، برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی مختلف از اهداف مهم ستاد تسهیل و همین‌طور ستاد برطرف‌سازی موانع تولید است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: به‌همین منظور به‌دنبال راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب که در راستای رونق قتصادی ایجاد شد تاکنون ۵۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این سامانه ثبت نام کرده که ۳۳ هزار واحد آنها به بان‌های عامل برای گرفتن تسهیلات معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان