اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. دى 1395 - 11:38   |   کد مطلب: 23034
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هدف از ارائه منشور حقوق شهروندی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است گفت: در دولت یازدهم به طور آشکار مباحثی همچون ازادی بیان و حق مسکن مردم نادیده گرفته شده حال چطور توانسته اند این موارد را در منشور حقوق شهروندی بیان کنند.

به گزارش صبح الوند،سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به محقق نشدن وعده‌هایی که دکتر روحانی قبل از پیروزی در انتخابات داده بودند گفت: خیلی از وعده‌هایی که دولت یازدهم به مردم دادند حقیقتاً عملی نشد و مردم تو این سه سال و نیم که از مدت ریاست جمهوری دکتر روحانی می‌گذرد همچنان چشم‌به‌راه عملیاتی شدن وعده‌های ایشان هستند.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  به بیان برخی عملکردهای دولت روحانی که آن‌ها را از هدف اصلی دور انداخت اشاره و افزود: در این مدت رئیس‌جمهور و هیئت دولت بیشتر دنبال سیاه نمایی  و تخریب دولت قبلی بودند البته ما نمی‌گوییم عملکرد دولت قبلی صحیح  و قبلی هیچ مشکلی نداشته اما این‌طور که ما همه‌چیز را سیاه ببینیم واقعاً این‌طور نبوده و لذا  در این سه سال و نیم که دولت در رأس کار بود بیشتر دنبال این مسئله بود.

 

وی با اشاره به محقق نشدن وعده‌های دولت یازدهم  در خصوص برجام اظهار کرد:  دولت یازدهم  چشم دوخته بود به بحث مذاکرات و نتیجه برجام که با به نتیجه رسیدن برجام یک تحول و گشایشی ایجاد بشود و آن وعده 100 روزه‌ای که در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم داشت عملیاتی کند که برجام هم با آن عدم پایبندی به تعهدات طرف مقابل و تمدید تحریم‌ها شکست خورد.

 

موسوی لارگانی  بابیان اینکه خود مذاکره‌کنندگان هم به نقض برجام اشاره کردند  گفت:  خود مذاکره‌کنندگان هم اعلام کردند بحث تمدید تحریم‌های 10 ساله داماتو نقض آشکار برجام است و از طرفی یک سری تعهداتی را ما به در خصوص برجام به آن عمل کردیم حقیقتاً ضرری برای کشور بود.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت با توجه به اینکه در وعده‌های قبلی خود نتیجه نگرفته است حال با نزدیک شدن  انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ، بحث حقوق شهروندی را مطرح کردند که خیلی از این موارد در دولت یازدهم به آن عمل نشده است.

 

وقتی منتقدان برجام را بی سواد می دانید چه آزادی بیانی وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به بندهای موجود در حقوق شهروندی ارائه شده به مردم گفت: در حقوق شهروندی به آزادی بیان اشاره شده است و این در حالی است که این امر در دولت دکتر روحانی محقق نشده است به‌عنوان‌مثال  وقتی ما میگوییم آزادی بیان ، آزادی بیان فقط برای یک گروه نیست یعنی یک گروه فقط صحبت کنند اما اگر منتقد برجام آمد انتقاد کرد متهم به بی‌سوادی شود

 

وی با اشاره به آوردن بحث حق مسکن برای شهروندان ایرانی در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: وقتی مسکن مهری که نقطه عطفی برای مستضعفین جامعه بود و بعد از سالها با مبلغ کمی می‌توانستند صاحب‌خانه شوند را دولت یازدهم را طرح مزخرفی اعلام می‌کنند و آن وعده‌ای که خود دولت می‌دهد به‌عنوان مسکن اجتماعی و یک وعده توخالی و بی‌نتیجه می‌شود و ما هیچ حتی نشانه‌ای هم از آن وعده مسکن اجتماعی ندیدیم اینجا تقریباً یک‌جوری با فرمایشات خودرییس جمهور و فرمایشات بعضی از دولتمردان منافات دارد.

 

منشور حقوقق شهروندی باید به تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان می رسید

موسوی لارگانی  به بیان یکی دیگر از ایرادات منشور حقوق شهروندی پرداخت و اظهار کرد: نکته دیگر اینکه بعضی از این بندهایی که به آن اشاره‌شده قطعاً باید از طریق مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان و با تایید شورای نگهبان عملیاتی بشود و به نتیجه برسد.

 

علت ارائه منشور حقوق شهروندی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است

وی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه منشور حقوق شهروندی بیشتر به خاطر انتخابات آینده است که یک جوری وعده وعیدی به مردم داده شود که اگر در بحث برجام موفق نشدیم یک چنین برنامه‌ای داریم.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه دولت برای توجیه ناتوانی‌های خود بهانه‌های واهی می‌آورد گفت: این در همه دولت‌ها هم بوده است که ناتوانی خودشان را به گردن دیگران می‌اندازند و  می‌گویند نگذاشتند و  نمی‌گذارند که ما یک چنین کاری را انجام دهیم .

 

کار صحیحی نیست که دولت شکست خود را به گردن دیگران بیندازد

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان  تصریح کرد: بالاترین مقام در کشور ما مقام معظم رهبری است که همواره همه دولت‌ها را تایید کرده و بعضی وقت‌ها حتی اگر کوتاهی‌هایی هم که داشتند نادیده گرفته و تائید کرده به‌عنوان‌مثال  در بحث مذاکرات هسته‌ای حضرت آقا فرمودند: علی‌رغم اینکه به این مذاکرات خوش‌بین نیستم اما مذاکره کنید و همچنین بیان کردند من در جریان جزئیات نیستم دخالت هم نکردم کلیات مذاکره را آقا تائید کردند و نکته دیگر این است که مقام معظم رهبری در بحث تائید مذاکرات در بحث مذاکره با امریکا نظر خاصی نداشتند .

 

موسوی لارگانی ادامه داد: حالا ما می‌بینیم وقتی‌که برجام شکست می‌خورد علی‌رغم اینکه چندین مرتبه خود رئیس‌جمهور می‌گفتند مسئولیت مذاکرات به عهده من است گفتند ما هیچ مذاکره و هیچ امضایی نکردیم مگر اینکه با نظر مقام معظم رهبری بوده درحالی‌که واقعاً این‌طور نبوده و مقام معظم رهبری در جزئیات برجام دخالتی نداشتند و اگر دخالت داشتند نمی‌آمدند بگویند کاری که باعجله و شتاب بشود همین نتیجه آن می‌شود که به‌نوعی به مجلس هم برمی‌گشت که مجلس هم یک مقدار با شتاب و عجله این کار را انجام دادند و به صحبت‌های نمایندگان مخالف این طرح  توجهی نکردند.

 

دولت هر چه سریعتر ماده 3 ، طرح دو فوریتی برجام را عملیاتی کند

وی با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی مجلس در بحث برجام گفت: مجلس در بحث برجام یک طرح دوفوریتی را تصویب کرده که خود مقام معظم رهبری هم به ماده 3 این طرح اشاره داشتند که ماده 3 این طرح را دولت عمل کند.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اجرای ماده 3 به این نحو است که وقتی‌که طرف مقابل تعهدات را  نقض کرد دولت مکلف است که سریعاً بحث غنی‌سازی را از سر بگیرد و به بحث غنی‌سازی بیست‌درصدی ادامه دهد.

 

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص برجام گفت:  ترامپ در تبلیغات می‌گفت من پایم به کاخ سفید برسید برجام را پاره می‌کنم که حضرت آقا فرمودند ما آتش می‌زنیم و دراین زمینه وظیفه دولت مشخص و روشن است و هر چه سریع‌تر باید بحث ازسرگیری غنی‌سازی شروع شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان