اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1395 - 12:34   |   کد مطلب: 23183
با برگزاری جلسات قران در باشگاههای ورزشی همدان، هنرجویان علاوه بر آموختن فنون ورزشی با کلمات وحی الهی هم آشنا می شوند.

به گزارش صبح الوند، در سال 95 شاهد تشکیل جلساتی قرآنی در سطح باشگاه های همدان بودیم پس بر آن شدیم گزارشی از پیشینه تشکیل این جلسات تهیه نمائیم.

 

این جلسات قرانی که به نام مکتب امام زمان (عج) برگزار می شود، در سال 1343 با الگو گرفتن از جلسات چهارده گانه قران استاد عابدزاده در مشهد مقدس در شهر همدان هم توسط استاد مسکین راه اندازی شد.

 

 جلسات روح بخش قرانی این مکتب در چهارده جلسه به نام چهارده معصوم (محمدیه، علویه، فاطمیه، حسنیه، حسینیه، سجادیه،... و مهدیه) تا سال 1357 برگزار شد و 150 شهید همچون شهید حسن ترک، شهید حسن صوفی، شهید اکبر فرجیان زاده و ...که در این جلسات آموزش قران دیده بودند نشاندهنده میزان خلوص و اثرگذاری این جلسات برقشر جوان آن زمان بود.

 

 

 

با توجه به نقش مهم این جلسات در ترویج فرهنگ قرانی در سطح استان همدان سرانجام در سال 1392 به همت دانش آموختگان قدیمی این جلسات و تجارب خیلی از فعالان قرانی اقدام به برگزاری جلسات و هیئتهای  محلی و همچنین اموزش چهره به چهره به جویندگان راه حق  در سطح شهر همدان کردند.

 

به جرات می توان گفت تعداد این جلسات  تا به امروز به 114 جلسه در نقاط مختلف شهر و حاشیه شهر همدان رسیده است.

 

 

این طرح در سطح باشگاه‌های شهرستان و در جمع ورزشکاران کودک و نوجوان نیز اجرا می‌گردد و امید است که شاهد تعالی فکری و روحی این فرزندان ایران‌زمین باشیم.

 

 

یکی از این جلسات قرآنی جلسه شهید به خوش است که در جمع دختران کاراته کای همدانی در روزهای پنجشنبه قبل از آغاز تمرینات ورزشی‌شان برگزار می‌شود.

گزارش از مژگان ورمزیار

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان