اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1395 - 15:03   |   کد مطلب: 23234
وضعیت این روزهای سهامداران شبکه بانکی تا حد زیادی مشابه وضعیت سپرده گذاران موسسات میزان و ثامن الحجج است.

به گزارش صبح الوند به نقل از اخبار بانک، بازار مالی و بانکی کشور در چند سال اخیر دچار مشکلات بسیاری بوده است و به نظر نمی رسد این بازار مهم به این زودی ها روی آرامش را به خود ببیند.

 

از به وجود آمدن بحران های مالی و کمبود نقدینگی برای تعاونی های اعتباری میزان و ثامن الحجج گرفته تا وضعیت این روزهای بازار سرمایه های بسیاری بلوکه شده اند.

 

سپرده گذاران میزان و ثامن الحجج بیش از دو سال است که گرفتار دریافت پول و سرمایه خود شده اند و این موضوع در بین سهامداران شبکه بانکی نیز دیده می شود البته خوشبختانه هنوز مشکلات سهامداران به دو سال نرسیده است.

 

بسته ماندن نمادهای بانکی در بازار بورس اوراق بهادار به بیش از شش ماه رسیده و هزاران میلیارد تومان سرمایه ای که در این بازار به علت سختگیری های بیش از پیش سازمان بورس بلوکه شده است.

 

سرمایه های بلوک شده شبکه بانکی که با یک حساب سر انگشتی به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد بیش از ۶ ماه است که در بورس متوقف شده و سهامداران نمی‌توانند سرمایه خود را به پول برسانند.

 

این موضوع از جهات بسیاری شبیه به تعاونی های اعتبار میزان و ثامن الحجج است، با این تفاوت که سپرده گذاران میزان و ثامن الحجج به دلیل سوءمدیریت این تعاون های و برخی بی تدبیری ها به مشکل برخورده اند اما سرمایه گذاران و سهامداران شبکه بانکی به دلیل سخت گیری و اختلاف نظر بانک بانک ها با سایر دستگاهها سرمایه خود را از دست رفته می بینند.

 

البته این توقف نماد قطعا دائمی نیست و در آینده نزدیک سهامداران شبکه بانکی دیر یا زود می توانند سهام های خود را خرید و فروش کنند و به سرمایه خود برسند.

 

سهامداران شبکه بانکی از خود این سوال را می پرسند که چه فرقی بین آنها که در راستای حمایت از اقتصاد کشور در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده اند با سپرده گذاران موسسات غیر مجاز است؟

 

خوب است مسئولان اقتصادی کشور بیش از این سهامداران شبکه بانکی را نگران نکرده و هر چه زودتر نماد های شبکه بانکی را در بورس اوراق بهادار بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان