اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 23594
عضو شورای شهرو رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون مشخص کرده است که در بخش هایی مثل مترو یک سوم هزینه را باید دولت بپردازد. شهرداری از مجموعه دولت هایی که تا بحال بوده، طلبکار است.

به گزارش صبح الوند، مجتبی شاکری در گفتگو با نافع،  در رابطه با سانحه پلاسکو با اشاره به 54 ساله بودن ساختمان بیان داشت: پلاسکو جزء ساختمان های مصادره ای بود که بنیاد مستضعفان مالکیت آن را عهده دار بود و سرقفلی  مغازه ها فروخته شد.

 

وی ادامه داد: این دومین ساختمان بلند مرتبه تهران صاحب هیئت مدیره ای بود که شهرداری 14 بار نکات ایمنی که باید نسبت به وضعیت ساختمان رعایت میشد به آنها اخطار داد.

 

وجود اختلاف حقوقی بین وزارت کار و شهرداری تهران برای پلمپ  پلاسکو

 

شاکری اظهار داشت: بخش های تولیدی به وزارت کار و بخش های تجاری به شهرداری ربط پیدا می کند، رونوشت اخطارها به وزارت کار و قوه قضائیه ارجاع داده شد. ظاهرا کسانی که در واحد های تولیدی بودند به این اخطارها توجه نکردند.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: یک اختلاف حقوقی هم وجود دارد که آیا بستن این واحدها را باید وزارت کار انجام میداد یا شهرداری تهران؟

 

پلمپ یکباره پلاسکو موجب بحران اشتغال می شد

 

وی با اشاره به تعداد کسانی که در این ساختمان کار میکردند تصریح کرد: حدود 4000 هزار نفر در آنجا شاغل بودند و بستن آنجا به یکباره خیلی امکان پذیر نبوده است.

 

شاکری گفت: در صورت بسته شدن ممکن بود بحران اجتماعیِ اشتغال را ایجاد نماید به همین دلیل این کار صورت نگرفته است.

 

رئیس کمیته فرهنگی شورا تأکید کرد: این حادثه نشان داد که توجه نکردن به اخطار ها و مشخص نبودن مسئولیت ها، فاجعه بزرگی را میتواند به همراه داشته باشد.

 

نوع رابطه دولت با شهرداری مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد میکند

 

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: چون شهرداری، شهر تهران را تحت پوشش خود قرار میدهد، قانون مشخص کرده است که در بخش هایی مثل مترو یک سوم هزینه را باید دولت بپردازد اما در دولت های مختلف از دولت هاشمی تا دولت روحانی پرداخت نشده و موجب یک انباشت 14 هزار میلیارد تومانی شده است وشهرداری از مجموعه دولت هایی که تا بحال بوده ، طلبکار است.

 

شاکری با اشاره به کمبود اتوبوس شهری تصریح کرد: ما باید مطابق برنامه پنج ساله 11 هزار اتوبوس برای جابجایی مردم در شهر داشته باشیم که سهم قابل توجهی از آن را دولت باید تأمین بکند اما در حال حاضر6هزار اتوبوس داریم که 4 هزار تا از آنها نیز فرسوده است .

 

وی ادامه داد: مردم بسیار در مضیقه هستند و کمبود اتوبوس باعث شده که آنها بسیار فشرده از این امکانات استفاده میکنند.

 

شاکری تأکید کرد: این نوع رابطه ای که دولت با شهرداری دارد مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد میکند. اکنون بی هیچ منطق پذیرفته شده ای بیش از 1200 ماشین در روز شماره گذاری میشود با توجه به این که سونامی سکته و سرطان در تهران در اثر آلودگی هوا متقن است.

 

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: وقتی آلودگی هوا وجود دارد قاعدتا ما باید به همان تعدادی که ماشین شماره گذاری میکنیم، ماشین های فرسوده را خارج بکنیم.

 

وی ابراز داشت: یک ظرف محدودی مثل تهران وجود دارد و ما این ظرف محدود را داریم با انباشت خوردروها ، افزایش جمعیت و بالارفتن مهاجرت ها پر میکنیم و میگویم شهرداری تهران مسئول همه این موارد است، خوب این قضاوت ناصحیحی است.

 

"حضور شهرداری تهران در جلسات کابینه" حرفی که عملی نمیشود

 

شاکری در رابطه با عدم حضور شهرداری در جلسات هیئت دولت گفت: تقریبا همه روسای جمهور از هاشمی تا روحانی قبل از نشستن بر مسند اظهار می کردند که حضورشهردار در جلسات هیئت دولت بخاطر کلان شهر بودن تهران و اهمیتی که دارد، خوب است، ولی در هیچ یک از دولت ها انجام نشد.

 

وی با ابراز تأسف از این موضوع ادامه داد:  نمیدانم این چه علتی دارد که تا قبل از آن که سر کار بیایند براین باور بودند  که مسائل تهران مهم بوده و انجام این کار خیلی لازم است و باید در سطح هیئت وزیران مطرح شود ولی در مسند که قرار میگیرند، فراموش میکنند.

 

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: در دولت  قبلی شهرداری جلسات محدودی شرکت کرد اما ادامه پیدا نکرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان