اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1395 - 23:54   |   کد مطلب: 23722
استاد حوزه علمیه گفت: افرادی که شنیدن نام اروپا و آمریکا آب دهانشان راه می‌افتد و به دو هواپیما دلخوش می‌کنند، از تفکر انقلابی دور هستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی امشب در جشن دهه فجر در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از 12 تا 22 بهمن سال 57 در سراسر کشور به ویژه در تهران شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شدند، اظهار کرد: تشییع پیکر شهدا آتش نشان نیز که مصادف با 12 بهمن انجام شد، این شهدا را به شهدای انقلاب پیوند زد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ علمای بسیاری قیام‌های جانانه‌ای علیه استکبار و طاغوت کردند و برای برپایی حکومت اسلامی گام برداشتند، افزود: اما قیام شیعه توانسته که به طاغوت پایان دهد زیرا شیعه اسلام راستین است و مماشاتی ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نخستین بار رسول خدا کلمه شیعه را مطرح فرمودند، تصریح کرد: کلمه شیعه در قرآن آمده است و پیامبر اکرم نیز چندین بار این کلمه را مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه نشان تشیع بر سینه بهترین صحابه پیامبر(ص) حک شده بود، ادامه داد: برای ما افتخار بزرگی است که سلمان فارسی صحابه پیامبر گرامی اسلام است.

 

ادیب یزدی با اشاره به اینکه علی(ع) جان پیامبر است و صحیح نیست او را صحابه پیامبر دانست، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) هرگز با غاصبین خلافت مماشات نکرد و از همه روی برگرداند.

 

وی با بیان اینکه رفتار آشتی ناپذیر حضرت زهرا(س) با غاصبین خلافت تکلیف ما را تا آخر مشخص کرده است، گفت: شیعه با دشمن آشتی ناپذیر است، هرچند ممکن است در برهه‌ای از زمان به دلیل مصالح مومنین اقداماتی را انجام دهند اما این نشانی بر عدول از مواضع نیست.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) نیز این روحیه را داشتند، اظهار کرد: این آشتی ناپذیری همان آشتی ناپذیری امیرالمومنین(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و ائمه(ع) است.

 

وی با بیان اینکه آشتی ناپذیر حضرت سیدالشهدا(ع) با کفر یک جریان عظیم تاریخی است، افزود: تشیع چون پروتستان در مسیحیت نیست که تنها یک حزب مخالف باشد بلکه سخن شیعه اجل‌تر از این بحث‌هاست.

 

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم که از دنیا رفت از امتش غضبناک بود به جز شیعیان، تصریح کرد: وقتی شیعیان را می‌دید لبخند می‌زد اما حاضر به دیدن دیگران نبود.

 

وی با بیان اینکه شیعه ملجا و پناه مظلومان و بیچارگان در طول تاریخ بوده است، ادامه داد: همه ائمه(ع) وجهه اعتراضی شیعه را حفظ کردند و پناهگاه بیچارگان بودند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جریان‌هایی در تاریخ وجود دارد که نمی‌خواست اوضاع اصلاح شود، خاطرنشان کرد: شیعه به دنبال زدودن این موانع در جامعه بودند.

 

وی با اشاره به اینکه اعتراض سیدالشهدا(ع) به دستگاه طاغوت روشن است، اظهار کرد: یزید قابلیت و ظرفیت جانشین پیامبر را نداشت چرا که شراب می‌نوشید، قمار می‌کرد، با محارم درمی‌آمیخت و به دنبال انتقام کشته شدگان بدر و احد بود بنابراین امام حسین(ع) نسبت به این وضعیت اعتراض کردند.

 

ادیب یزدی با بیان اینکه اعتراض امام خمینی(ره) نیز به استکبار جهانی بود، افزود: 90 درصد ثروت دنیا به دست هشت یا 9 درصد دنیاست و عده عظیمی از انسان‌ها به دلیل گرسنگی می‌میرند که امام راحل این ناعدالتی‌ها را نمی‌پذیرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته سینما و هنر و فرهنگ در اختیار استکبار برای اشاعه فحشا و فریب مردم بود تا آنان اهداف خود را دنبال کنند، تصریح کرد: هنوز هم می‌توان در برخی از مظاهر به اصطلاح فرهنگ و هنر که 40 سال از انقلاب می‌گذرد آثار این ضد فرهنگ‌ها را دید.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام بر این ظلم‌ها اعتراض داشتند، ادامه داد: فرق حضرت امام با سایر معترضان در طول تاریخ در اینجا بود که دیگران تنها اعتراض داشتند اما امام خمینی هم اعتراض داشت و هم طرحی برای حل این مشکلات داشتند.

 

وی با بیان اینکه امام راحل یک سیستم مدیریتی برای حل معضلات جوامع بشری ارائه دادند، خاطرنشان کرد: امام بحث ولایت فقیه را که برای فرهنگ سیاسی دنیا ناآشنا بود، به عنوان طرحی برای اداره کشور و دنیا مطرح کردند.

 

ادیب یزدی با اشاره به اینکه ولایت فقیه همواره توسط علمای اسلام مطرح شده بود، اما برای دنیا بیگانه بود، گفت: امام طرحی به نام حکومت اسلامی برای حل این مشکلات ارائه کردند و این نبود که انقلاب پیروز شود و امام ندانند که چه نقشی باید دراندازند.

 

وی با بیان اینکه امام از زمانی که در نجف بودند، طرح خود را برای اداره حکومت و کشور مطرح کردند، اظهار کرد: هیچ انقلابی در طول تاریخ نداریم که انتخابات آن به این سرعت انجام شود به طوری که کمتر از دو ماه انتخابات نوع حکومت در کشور برگزار شد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دنیا گمان می کرد پس از انقلاب، ایران از هم پاشیده خواهد شد، افزود: اما در کمتر از دو ماه صندوق‌های رأی به سراسر کشور رفتند و از مردم درباره نوع حکومت نظرخواهی شد که به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

 

وی با بیان اینکه اگر کارشکنی دشمنان نبود، طرح امام راحل به طور کامل اجرا می‌شد و همه کشورهای اسلامی به این نوع مدیریت روی می‌آوردند، تصریح کرد: برخی از مدیریت‌ها خراب می‌کند اما نمی‌تواند بسازد اما امام با تأسی از مدیریت برگرفته از ولایت فقیه سازماندهی می‎کرد.

 

ادیب یزدی با اشاره به اینکه شکل گیری نهادهای جمهوری اسلامی به زیباترین شکل ممکن تشکیل شد، ادامه داد: امروز به هر نقطه کشور که می‌رویم آثار مدیریت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را به خوبی می‌بینیم.

 

وی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا برای اینکه نمی‌توانند مرزهای خود را اداره کنند، دیوار می‌کشند، خاطرنشان کرد: اما در ایران در نقطه صفر مرزی نیز اقتدار جمهوری اسلامی را می‌بینیم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امنیت امروز حاکم بر ایران اسلامی مثال زدنی است، گفت: آتش در خیلی از کشورها در حال زبانه کشیدن است اما در ایران ثبات و امنیت برقرار است.

 

وی با بیان اینکه در تشییع پیکر آتش نشانان خون از بینی هیچ کس در ازدحام مردم جاری نشد، اظهار کرد: همه این امنیت و آسایش به دلیل مدیریت ولایت فقیه است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام و طرفداران تفکر ایشان به دنبال طاغوت زدایی از چهره دنیا بودند، افزود: ما چندان دوست نداریم که با کشورهای ثروتمند دمخور باشیم بلکه پشتیبان کشورهای فقیر و گرفتار هستیم چرا که قرار ما از اول انقلاب حل مشکلات آنان بود.

 

وی با بیان اینکه برخی از دولت‌ها تا نام اروپا و آمریکا می‌آید آب از دهانشان سرازیر می‌شود، تصریح کرد: نباید به دو هواپیما دلخوش کرد چراکه این از تفکر انقلابی فاصله دارد.

 

ادیب یزدی با اشاره به اینکه تجاوز به یمن به دلیل گرایش مردم آن به شیعه است، ادامه داد: به همین دلیل است که عربستان این کشور را به خاک و خون می‌کشد، جرأت ندارد که به پیکار رو در رو بپردازند و مراکز مردمی را بمباران می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در هر نقطه از کشور، پیشرفت و آبادانی را می‌بینیم، خاطرنشان کرد: زندگی مردم پس از پیروزی انقلاب متحول شده است.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ادعای ریشه کنی فقر را نداریم، گفت: به دلیل برخی از سیاست‌های غلط هنوز فقر به طور کامل ریشه کن نشده و باید همه آحاد جامعه برای حل این مشکلات گام بردارند.

 

وی با اشاره با اینکه شاهد تحول عظیمی در زندگی اجتماعی مردم هستیم، اظهار کرد: در روزی که شاه از کشور فرار کرد 480 هزار دستگاه خودرو در کشور بود اما امروز 35 میلیون اتومبیل در کشور وجود دارد و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 

ادیب یزدی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف از برکات ولایت اهل بیت(ع) است، افزود: زجه زدن مردم در تشییع پیکر شهدای پلاسکو از برکات و تجلی ولایت است و هیچ کشور سرمایه‌هایی از نوع اشک مردم ایران ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید زحمات نظام را نادیده گرفت، تصریح کرد: اهداف فرهنگی انقلاب در بسیاری از مقاطع موفق بوده اما دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش خواهد کرد که ارزش‌های جامعه ما را دگرگون کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان