اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1395 - 14:37   |   کد مطلب: 23728
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فضاي انتخاباتي به‌صورت تخريب رقباي انتخاباتي نباشد گفت: متأسفانه در دوره قبل فضاي ناسالم سياسي سرمايه اجتماعي نظام را كاهش داد و اعتماد مردم را به مسئولان تضعيف كرد.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا ترقي در نشست خبري حزب موتلفه اسلامي ضمن تبريك به مناسبت دهه مبارك فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت:  اميدواريم ملت ایرانی از نعمت پيروزي انقلاب اسلامي ايران  پاسداري كنند و بدون خستگي با عزم اوليه اين انقلاب را براي رسيدن به دستاوردهاي بهتر و بيشتر پيش ببرد.

 

وي با اشاره به اينكه در بهار سي و نهمين سال انقلاب اسلامي قرارگرفته‌ایم، افزود: سالگرد انقلاب اسلامي فرصت جديدي پيش می‌آورد كه ملت ما بررسي كند كه براي انقلاب اسلامي چه كرده و همچنين  انقلاب اسلامي براي ملت ما چه انجام داده است.

 

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در خصوص ارزيابي عملكرد دوطرفه انقلاب و ملت نيز ادامه داد: عملكرد دو طرف  داراي توفيقات و ارزش‌های بسيار متعالي است كه اين دو طرف هميشه به هم داشتند چراكه انقلاب اسلامي ايران به ملت ما عزت و اقتدار بخشيده است و ما را از يك ملت منزوي و بی‌تأثیر به ملتي مؤثر و تأثیرگذار در معاملات منطقه‌ای و جهان تبديل كرده است.

 

جمهوری اسلامی ليبرال دموكراسي غرب را به چالش كشيد

ترقي در خصوص ویژگی‌های انقلاب اسلامي گفت: جمهوري اسلامي به‌عنوان تئوري جديدي است كه ليبرال دموكراسي غرب را به چالش كشيد و معاملات گذشته جهان دوقطبی را به‌هم‌ریخته و شرايط جديدي را در یکه‌تازی استكبار فراهم كرده است.

 

وي با اشاره به اينكه اگر بخواهيم دستاوردهاي انقلاب را مورد دقت قرار دهيم شرايط كنوني كشور اين حقيقت را روشن می‌کند كه انقلاب براي ما نعمت و دستاوردهاي خوبي را به دست آورده است، خاطرنشان كرد: ملت ما نيز در وفاداري به آرمان‌های انقلاب اسلامي و ايثار چيزي كم نگذاشته است چراكه به تعبير امام راحل ملتي با اين خصوصياتي همچون نجابت، صبر و وفاداري در طول تاريخ اسلام نبوده و در هرجایی كه انقلاب نياز به جان‌فشانی و مقاومت مردم داشته ملت ما حماسه‌ای ارزشمند را آفريده و از هر مقاومتی فروگذار نبوده است.

 

ترقي با اشاره به اينكه چيزي كه در بين ملت و انقلاب بايد ارزيابي شود در خصوص كارگزاران نظام است، يادآور شد: بايد توجه داشت كه دولت و مديريت اجرايي كشور چگونه توانسته حق مردم و انقلاب را ادا كند چراكه عملكرد مسئولان نظام با انتخاب مردم سنجيده می‌شود.

 

آرمان های انقلاب را ناتمام نگذارید

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي بابیان اينكه مردم نيز نبايد آرمان‌های انقلاب را ناتمام بگذارند تأکید كرد: به همان ميزان كه مردم بايد در انتخابات نقش‌آفرین باشند به همان ميزان مسئولان و منتخبان مردم نيز روزبه‌روز خود را آماده‌تر كنند.

 

وي با اشاره به اينكه باگذشت 38 سال از انقلاب اسلامي احساس می‌کنیم كشور به تغييرات جدي در كشور نياز داريم، تصريح كرد: تغييراتي كه به كارآمدي ساختاري براي تسريع در دولت سازي  وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد چراكه شرايط بین‌الملل آبستن حوادث مهم و جديدي در عرصه سياسي، اقتصادي و فرهنگي است.

 

ترقي ادامه داد: در شرايطي كه قدرت‌ها قادر به حل‌وفصل مسائل و درگیری‌های غیرقانونی برخي دولت‌ها نيستند و افراطی‌گری و تروريست در جهان پرشده است در چنين شرايطي استقلال‌طلبی كشورهايي همچون ايران هزینه سنگيني را بر عهده دارد.

وي  گفت: ملت ايران داراي اقتدار فرهنگ شيعه و نظامي بی‌نظیری است و برخورداري نعمت رهبري خردمند، صالح و بی‌مانندی همچون مقام معظم رهبري و همچنين وجود مردمي سخت‌کوش و مقاوم نبايد مسئولان آن با عدم اعتمادبه‌نفس دل در گرو بيگانگان دهند چراكه عزت جويي حلقه مفقوده ملت ماست.

 

ترقي با بيان اينكه گفتمان عزتمند انقلاب اسلامي تجلي استكبارستيزي است، بيان كرد: ما سازش با استكبار را نمی‌پذیریم و بايد گفتمان به‌وسیله نيروهاي انقلابي زنده بماند تا به اهداف انقلاب برسيم.

 

وي با اشاره به اينكه در راستاي همين انديشه حزب موتلفه اسلامي در اين دوره از انتخابات حركت جديدي را براي تقويت كاركرد حزبي در كشور آغاز كرده است، عنوان كرد: حزب موتلفه اسلامي با ورود مستقيم در عرصه انتخابات تمرين دروني را براي رسيدن به عنصر مناسب به‌صورت دموكراتيك انجام می‌دهد.

 

وجود بیش از 200 دفتر حزب موتلفه اسلامی در سطح کشور

ترقي با اشاره به اينكه حزب موتلفه اسلامي در سطح كشور بيش از 200 دفتر دارد، اظهار كرد: تلاش ما در حزب موتلفه اين است كه الفت سازوکار نظام با حزب ايجاد شود و در اين دوره كساني كه انتخاب می‌شوند دوگانه ساز قطبي در انتخابات نباشند.

 

وي با اشاره به اينكه فضاي اخلاقي در عرصه سياسي انتخابات نياز داريم، اضافه كرد: متأسفانه در دوره قبل فضاي ناسالم سياسي سرمايه اجتماعي نظام را كاهش داد و اعتماد مردم را به مسئولان تضعيف كرد به نظر ما بايد رقابت انتخاباتي کاملاً سالم و اخلاقي باشد و فضاي انتخاباتي به‌صورت تخريب رقباي انتخاباتي نباشد.

 

 

ترقي با اشاره به اينكه به نظر حزب موتلفه اسلامي هر كس كه براي رياست جمهوري نهايي شد موظف است كه براي رقباي همسوي خود در اداره كشور استفاده كند، تأکید كرد: باوجود این‌چنین  ظرفیت‌های عظيم انساني چالش‌های فراروي ما  همچون اقتصاد، بيكاري، معيشت مردم، توقف توليد، گراني و... را بايد حل كرد و اهداف انقلاب كه تحقق عدالت اجتماعي، رفع فقر، فساد و تبعيض است را دنبال كنيم.

 

وي در خصوص اين سؤال يكي از خبرنگاران كه نظر حزب شما در مورد برجام چيست نيز گفت: در خصوص برجام نه گفتيم فتح الفتوح اتفاق افتاده و نه گفتيم اين كار جنايت است ما می‌گوییم دولت دراین‌باره به توصيه رهبري عمل‌نکرده و از عناصر كاركشته براي نوشتن مفاد اين قرارداد استفاده‌نشده است گله حزب ما اين است كه چرا براي انجام برجام جلوي عوامل نفوذي گرفته نشده است.

 

ترقي در خصوص حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: اين حزب يك حزب نمونه و سالمي است كه بدنه اجرايي حزب بيشتر جوانان نسل چهارم و سوم انقلاب است درحالی‌که ويترين حزب را افراد باسابقه و مسن تشكيل داده‌اند.

 

وي در مورد جايگاه حزب نيز بيان كرد: جايگاه حزب چون با آرمان‌های انقلاب اسلامي گره‌خورده است همواره در كنار ولايت و رهبري به اين آرمان‌ها پايبند است.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان