اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. بهمن 1395 - 17:33   |   کد مطلب: 23759
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان:
1500 نفر در همدان در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از شرکت یک‌هزار و 500 نفر در مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: این آزمون 28 بهمن ماه برگزار می‌شود.
 طرح تربیت حافظان قرآن

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم، اظهار کرد: مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و مکان‌های اعلام شده سراسر کشور در روز 28 بهمن برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این آزمون همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: در شهرستان همدان نیز این آزمون با حضور یک‌هزار و 500 نفر از قرآن آموزانی که در طول یک سال به حفظ قرآن در جزء‌های مختلف پرداخته‌اند، برگزار خواهد شد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ادامه داد: کسانی که در کلاس‌های قرآنی شرکت کرده‌اند یک‌هزار و 500 نفر هستند که پیش‌بینی می‌کنیم یک‌هزار تا یک‌هزار و 200 نفر، در روز آزمون شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه طرح آزمون حفظ قرآن کریم با بحث مسابقات قرآنی متفاوت است، خاطرنشان کرد: این آزمون به صورت کتبی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و افرادی که حائز امتیاز می‌شوند موفق به دریافت گواهی‌نامه‌ خواهند شد.

 

حسینی بیان کرد:‌ هماهنگی‌های لازم با مربیان صورت گرفته تا نسبت به برگزاری آزمون شفاهی اقدام کنند و قرآن‌آموزان نیز آمادگی لازم برای آزمون کتبی را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه یک هفته قبل از برگزاری آزمون سراسری، امتحانات شفاهی توسط مربیان برگزار می‌شود، گفت: جمع بین آزمون شفاهی و کتبی امتیازی می‌شود که حافظ به دست آورده و اگر حد نصاب را کسب کرده باشد حائز دریافت گواهینامه در رشته مورد نظر می‌شود.

 

*ثبت نام 400 نفر برای حفظ مجازی قرآن کریم در همدان

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره برگزاری حفظ مجازی قرآن که برای نخستین بار در سطح استان صورت می‌گیرد، افزود: برای نخستین بار اولین مرکز حفظ مجازی قرآن کریم افتتاح شد که تقریباً 6 ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان افرادی هستند که به صورت غیر حضوری با این موسسه تماس برقرار می‌کنند، گفت: اقدامات لازم نسبت به حفظ مجازی قرآن کریم به عمل آمده است.

 

حسینی با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از افراد به این طریق ثبت نام کرده و مشغول به حفظ قرآن کریم هستند، افزود: آزمون حفظ مجازی قرآن کریم به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و افراد در این زمینه با مرکز نیز در ارتباط هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان