اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. بهمن 1395 - 23:31   |   کد مطلب: 23770
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب در بیش از 11 روستای کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب در 11 روستای کشور

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حمیدرضا جانباز  در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب رزن با بیان اینکه شاهد تحولات عمده‌ای در صنعت آب و برق کشور هستیم، اظهار کرد: با توجه به حمایت دولت در سایه تدبیری که وزیر نیرو انجام داد و حساسیت‌های ایجاد شده، چهار اولویت دولت در برنامه ششم توسعه آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی این پروژه‌ها را در قانون برنامه ششم و در بودجه 96 شاهد هستیم، ادامه داد: هفته آینده موضوع آبرسانی روستایی مورد حمایت قرار می‌گیرد تا استفاده از صندوق توسعه ملی را برای این طرح‌ها داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در دهه فجر یک‌هزار و 400  روستا با یک میلیون نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره‌‌مند می‌شوند، ادامه داد: با صدور بخشنامه‌هایی از سوی وزیر نیرو، اتفاق خوبی افتاد و بیش از 120 قرارداد به مبلغ 7 هزار میلیارد تومان منعقد شد که از طریق مکانیسم فاینانس جاری برای واگذاری فاضلاب در کشور پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در بیش از 11 روستا در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب رزن از سا‌ل‌های قبل شروع شده بود اما سرعت کار افزایش یافت و باقیمانده انشعابات واگذار نشده در این خصوص نیز باید به زودی واگذار شود.

 

جانباز خاطرنشان کرد: دیوارکشی و عملیات اصلی این پروژه‌ها از طریق اعتبارات بانک جهانی انجام شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان