اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. بهمن 1395 - 23:55   |   کد مطلب: 23778
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق:
اجرای برج خنک‌کن نیروگاه مفتح ۱۰۲ میلیارد تومان نیاز دارد
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق هزینه اجرای برج دوم خنک کن نیروگاه مفتح همدان را ۱۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
اجرای برج خنک‌کن نیروگاه مفتح ۱۰۲ میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، عبدالرسول پیشاهنگ بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی برج خنک کن نیروگاه مفتح همدان با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به بحران آب در همه نیروگاه‌های کشور صرفه‌جویی مصرف آب در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: گرچه در نیروگاه مفتح همدان کمتر از یک درصد آب منابع تجدیدپذیر می‌شود ولی با این حال صرفه‌جویی در دستور کار قرار گرفت که در نخستین قدم پساب فاضلاب تصفیه‌خانه همدان به نیروگاه مفتح منتقل شد.

 

پیشاهنگ با اعلام اینکه نخستین برج خنگ کن خشک در نیروگاه مفتح همدان افتتاح شد، گفت: امسال باید 10 میلیون مترمکعب آب در نیروگاه مفتح مصرف می‌شد که 6 میلیون مترمکعب از محل پساب مصرف شده و مابقی به وسیله برج خنک کن مورد صرفه‌جویی قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: اجرای برج دوم نیز امروز آغاز شد که ایجاد این برج برای صرفه‌جویی در مصرف پساب فاضلاب و در اختیار گذاشتن آن برای استفاده کشاورزی و صنعتی است.

 

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق با بیان اینکه برج خنک کن دوم در مدت زمان 30 ماه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: امسال دو برابر سال گذشته در نیروگاه مفتح برق تولید شده است که روحیه را به نیروگاه مفتح بازگردانده است.

 

وی با اعلام اینکه اگر 4 برج خنک کن در نیروگاه مفتح احداث شود مصرف آب به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد، افزود: اجرای این پروژه 102 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که سبب کاهش 85 درصدی مصرف می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، این پروژه که قرار است در 30 ماه اجرایی شود نزدیک به 102 میلیارد تومان اعتبار برای اجرا نیاز دارد و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به عنوان کارفرما، شرکت مهندسی قدس نیرو به عنوان مشاور و شرکت‌های مپنا، موننکو، نصب نیرو به عنوان پیمانکار پروژه را اجرا می‌کنند.

 

کاهش مصرف سالیانه آب به میزان 85 درصد، کمترین مقدار افت توان تولیدی واحد، عدم کاهش راندمان واحد در مقایسه با سیستم تر، عدم نیاز به تکنولوژی خارجی و کمترین میزان ارزبَری، امکان احداث سیستم جدید در محوطه موجود نیروگاه، عدم تاثیر باد بر تولید واحد و کمترین زمان توقف واحد جهت اتصال سیستم موجود به جدید از مزایای اجرای این پروژه است.

 

انجام طراحی، تأمین تجهیزات، اجرا و نصب و راه‌اندازی سیستم خنک‌کن اصلی و کمکی واحد دوم نیروگاه شهید مفتح موضوع قرارداد این پروژه است که دارای جزئیاتی است.

 

برج خنک‌کن خشک دارای برج هلر با سازه فلزی به وزن 2100 تن و پوشش آلمینیومی با ارتفاع 132 متر، قطر پایه 105 متر و قطر دهانه خروجی 65 متر با ظرفیت تلف حرارتی  270 گیگا کالری در ساعت است.

 

احداث ساختمان‌های پمپ‌خانه آب در گردش، اتاق‌های برق و کنترل، مبدل‌های حرارتی، سیستم خنک‌کن کمکی به متراژ 1800 مترمربع و ساخت  400 متر کانال بتنی کابل نیز در این قرارداد آمده است.

 

تعداد 8 عدد مبدل پوسته لوله با تلف حرارتی 250 مگاوات، 2 دستگاه موتور 6.6 کیلوولت به قدرت  1900 کیلووات و پمپ با دبی  17000 مترمکعب در ساعت و نصب سایر موتور پمپ‌های خنک کن اصلی در قرارداد پروژه آمده است.

 

نصب  130 مبدل حرارتی هوا (دلتا) 20 متری و 2 مبدل 15 متری و تجهیزات مربوطه در برج خشک، نصب 1250 تن لوله و اتصالات  در سایزهای مختلف و نصب شیرآلات با عملکردهای دستی، برقی و هیدرولیکی خنک کن اصلی، نصب تجهیزات برقی و کابل‌کشی در سایزهای مختلف به مقدار  55000 متر و نصب سیستم کنترل و تجهیزات ابزار دقیق خنک کن اصلی باید در این پروژه اجرایی شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان