اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 19:37   |   کد مطلب: 23801
عضو سابق هیات رییسه مجلس با بیان اینکه دیگر باید دست از اصلاح گرا و اصولگرا برداشت گفت: الان باید فضا را شکست و دو دیدگاه که یکی منفعت گرا و دیگری آرمانگرای واقع بین است در کشور حاکم است و دیدگاه منفعت گرا 38 سال در زمینه اقتصادی برای ما نسخه تجویز کردند.

به گزارش صبح الوند،مهرداد بذرپاش   در گردهمایی نسل سومی ها و مسئولیت پذیری در انقلاب اسلامی در جمع مردم همدان بابیان اینکه در آستانه سی و هشتمین  سالگرد انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و این مدت  زمان قابل قبولی  برای ارزیابی یک حرکت هست  که بزرگ‌ترها خالق آن با رهبری امام (ره) بودند گفت: امروز هم‌ نسل سوم  و چهارمی انقلاب ادامه‌دهنده این مسیر باید باشد.

 

عضو سابق هیات رئیسه مجلس  با بیان اینکه این انقلاب اگر هیچ کاری هم نکرده باشد سطح مردم  را بالابرده است گفت :  سطح مردم آمده است بالا و روش‌هایی برای ارزیابی و بالاآمدن هست که یکی از دلایل که نشان‌دهنده  این ادعا است را از رقبا و دشمنانش  متوجه می‌شوید.

 

 وی تأکید کرد: مواجه جریان انقلاب دیگر  با چند تا کشور خرده پای اطراف خلیج‌فارس نیست و به قول خودشان بزرگ آن‌طرفی‌ها شده محور مقابله با ما و ایران محور کشورهای آزادی‌خواه برای مقابله با آن‌ها شده است.

 

بذرپاش اظهار کرد: انقلاب اسلامی سطح ملت ما رابالا  آورده است  ملت دشمن‌شناس شدند انقلاب اسلامی تولید دشمن بیهوده نمی‌کند.

 

 

*بچه‌های جریان انقلاب خوب ابوموسی اشعری صفتان رامی شناسند

 

 وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دشمن‌شناس است افزود: بچه‌های جریان انقلاب خوب ابوموسی اشعری صفتان که با یک تصمیم تاریخ را تغییر دادند  می‌شناسند.

 

عضو سابق هیات رئیسه مجلس  بابیان اینکه همه عرصه انقلاب و همه زندگی ما از رو تصمیمات ما  است افزود: با همین تصمیمات است که عاقبت به خیر می‌شویم یا بالعکس و ابوموسی اشعری یک تصمیم گرفت تاریخ شیعه را به وسعت تاریخ  تغییر داد و سبب کشته نشدن معاویه شد که اگر معاویه کارش تمام می‌شد ما بنی‌امیه ، یزید  و.. را نداشتیم.

 

وی افزود : همین تصمیم اشتباه منجر به پذیرفتن حکمیت از طرف حضرت شد و بعد گفتند چرا پذیرفتی  و بعد از آن سبب ایجاد جنگ  نهران و خوارج شدند.

 

کارشناس مسائل سیاسی  ادامه داد: در روایات  داریم پنج هزار نفر در جنگ نهروان توسط سپاه امیرالمؤمنین کشته شدند که یکی از چیزهایی که سبب شد عمر بن سعد برای واقعه کربلا از کوفه یار جمع می‌کردند تعصب عربی و روحیه انتقام‌جویانه‌ای بود که بیاید پسر کسی را بکشید که پدرش در نهروان پدران شما را کشته است .

 

وی تصریح کرد: یک تصمیم ابوموسی اشعری تاریخ را تغییر دادو عرصه این تصمیمات است که یکی را باقی و فانی می‌کند.

 

بذرپاش بابیان اینکه در سریال مختار هانی و سلیمان بزرگان شیعه بودند و اگر این فیلم را شما نمی‌دیدید هیچ‌وقت این‌ها را نمی‌شناختید گفت:چرا ما  این آدم‌بزرگ را نمی‌شناختیم و حبیب بن مظاهر را همه می‌شناسیم فرقش دریک تصمیم است سلیمان وقتی مسلم آمد گفت بگو لبیک یا حسین تردید کرد اما جناب حبیب همان لحظه لبیک یا حسین را گفت.

 

وی تصریح کرد:هر کس در وقت خودش ولی‌اش را یاری کند خداوند پشتیبان او است.

 

عضو سابق هیات رئیسه مجلس  اظهار کرد: مشکل ما با این جمعیت که نمی‌فهمند این است اصلاً الگوی حاکم بر ذهن و تصمیم‌گیری‌هایشان  متفاوت است

 

وی بیا ن کرد:  وقتی یک نفر کل نگاهش از ملی‌گرایی این است که موها شو را دم‌اسبی ببندد  جلوی بی‌بی‌سی به جمهوری اسلامی فحش بدهد  نمی‌فهمد آن‌وقت آنکه فرزندش را رها می‌کند   می‌رود حلب وطن‌پرست یا خودش.

 

بذرپاش بابیان اینکه  امروز اصولگرا اصلاح‌طلب را بگذارید کنار  و فضا را بشکنید  گفت: یک ضلع فریاد  آرمان‌گرایی واقع‌بین و ضلع مقابل جناح منفعت‌گرا است.

 

 وی بابیان اینکه  جناح منفعت‌گرا  38 سال است که در اقتصاد ما نسخه تجویز می‌کند گفت:به‌عنوان‌مثال جناح منفعت‌گرا از اول انقلاب در بدنه انقلاب بوده برخی هم مدیر نیستند به شکل یک کارشناس در سازمان مدیریت  برنامه‌ریزی  یک برنامه می‌نویسد به نام برنامه توسعه و  پنج دوره هست داریم کپی پیست می‌کنیم و وضعیت انقلاب وخیم‌تر می‌شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: کلی در کشور داریم پول‌خرج‌کنیم که اگر حساب کنید با این پول‌ها میتوان  برای کلی جوان ایجاد اشتغال کرد این پول کجا رفته که این‌قدر بیکاری دارد فریاد میزند.

 

وی بابیان اینکه چه کسی دارد به اقتصاد ما خط می‌دهد گفت: چه اتفاقی افتاده است که هرروز واردات قاچاق می‌رود بالا و کدام مدل توسعه است که می‌گوید بازار آزاد آن وقت داریم دنبال علل  بیکاری می‌گردیم و بازار آزاد عقیده جناح منفعت‌گرا است .

 

عضو سابق هیات رئیسه مجلس  بابیان اینکه در جناح آرمان گرا بازار یعنی ناموس افزود: ترامپ هم این را  فهمیده که می‌گوید  آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن.

 

*جناح منفعت گرا بانک ها را بیمار کرده است

و ی بابیان اینکه تجویز جناح منفعت‌گرا برای بانک‌ها تبدیل به یک معضل در جمهوری اسلامی‌شده است گفت:  هم‌اکنون بانک‌ها 110 هزار میلیارد معوقات بانکی دارند علاقه هم برای گرفتن آن ندارند و هرساله سود می‌گیرد و اسم این ربا نیست؟

 

بذرپاش تصریح کرد: مگر نمی گویند تورم هشت درصد شده پس چرا بهره بانکی زیاد است،  چرا بهره بانکی 28 درصد است نرخ بهره وام با تورم باید تعدیل شود الان اگر سی درصد معوقات بانکی را بگیرند  سبب ازدواج خیلی از جوان‌ها خواهند شد.

 

وی به بیان تفاوت جناح ارمان گرا و منفعت‌گرا  در خصوص کمک هزینه برای ازدواج پرداخت و گفت: جناح منفعت‌گرا می‌گوید ما حق نداریم در ازدواج قرض‌الحسنه پرداخت کنیم خود جوان کار کند و اگر توانست ازدواج کند آما جناح آرمان گرا دیدگاهش  از ازدواج متفاوت است و ازدواج را اصلی‌ترین آرامش می‌داند اگر مادی هم نگاه کنید این کمک  به ازدواج  را اگر ندهید ده‌ها برابر را در کف خیابان باید جمع کنید.

 

کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: تفاوت جناح منفعت‌گرا و آرمان‌گرا در  نگاه به پدیده اداره کشور است.

 

وی اظهار کرد: هم‌اکنون که آمریکا دستش از همه‌جا کوتاه شده  می‌خواهند طوری برخورد کند که  انقلابی‌ها از حرکت مسیر انقلاب پشیمان بشوند و به‌نوعی شعار ما نمی‌توانیم در آن‌ها رسوخ کند.

 

*در کارآمد کردن ساختار اجرایی و اداری کشور بکوشید

عضو سابق هیات رئیسه مجلس  تأکید کرد: وظیفه ما در حال حاضر کارآمد کردن ساختار اجرایی و اداره کشور است که اگر درست نشود  کلیت مسیر انقلاب تحت تأثیر قرار می‌گیرد و جوان‌ها از کلیت مسیر سرخورده می‌شوند .

 

وی در پایان اظهار کرد: مثل برق و باد می‌گذرد و تاریخ سالهای بعد راجع به حرکت ما  قضاوت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان