اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. بهمن 1395 - 19:25   |   کد مطلب: 23843
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر در کنار قطب‌های اقتصادی در همدان مجدد احیا شد.
نماينده مردم همدان در مجلس

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنيم از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی همدان،با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک جریانی فکری و فرهنگی بود و نسبت ما به آیات وحیانی سبب شد تا در دنیا دو قطب فکری ایجاد شود.

 

 

وی با تاکید بر هم جنس بودن بنیان‌های فکری سوسیالیست و امپریالیسم افزود: انقلاب اسلامی با جایگاه فکری که دارد توانست یکی از دو اردوگاه مهم جهان را در اختیار بگیرد  چراکه در آن زمان اگرچه دو ابرقدرت آمریکا و شوروی بر جهان حکومت می‌کنند اما در واقع از نظر فکری بنیان‌هایی یکسان داشتند.

 

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب فروپاشی دوقطبی موجود در جهان شد، عنوان کرد: امروز در جهان تنها دو تعریف و دو اردوگا وجود دارد که یکی به محوریت ایران و دیگری به محوریت آمریکا اداره می‌شود.

 

 

وی با تشریح مفهوم استشراق در فرهنگ غرب اظهار داشت: این کلمه نشان دهنده نوع نگاه غرب به شرق است و غربی‌ها از قرن 6 میلادی با همین نگاه اقدام به ترجمه قرآن کریم کردند تا پیش از آنکه این کتاب الهی به دست دیگران برسد آن را تحلیل و آنطور که می‌خواهند به مردم هان عرضه کنند.

 

 

حاجی بابائی افزود: در حال حاضر دو نگاه و دو تعبیر از اسلام در سطح جهان وجود اولی نگاهی است که از تفسیر و گفتمان اهل بیت(ع) سرچشمه گرفته و دیگری اسلامی که در اردوگاه غرب با تعبیر اسلام امریکائی ترویج می‌شود  درحالیکه انقلاب ما ازاسلام ناب سرچشمه گرفته و در جهان تحول ایجاد می‌کند.

 

 

وی گفت: در حال حاضر هماوردی اصلی و قدرت نمائی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آمریکا است و هیچ کشور دیگری در این عرصه محوریت نداشته و در این دو فضا تعریف می‌شوند.

 

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که سرچشمه‌ای الهی دارد، آمریکا را در تمام زمینه‌ها مجبور به عقب نشینی کرده ‌که به عنوان نمونه می‌توان به عقب نشینی آمریکا از عراق و سوریه اشاره کرد.

 

 

وی تصریح کرد: این مبانی فکری ما است که عراق را اداره کرده و در سوریه با آمریکا هماوردی می‌کند به گونه ای که حتی با مدل‌سازی جریان‌های تکفیری نیز آمریکا  نتوانسته از عهده کار بر‌آید.

 

 

حاجی بابائی بیان کرد: اردوگاه غرب چون نمی‎تواند با ما مناظره کند سعی دارد با ما از منظر دیگری وارد نبرد شود  به همین دلیل از نقاط ضعف ما مانند اقتصاد و اعمال تحریم‌ها وارد می‌‌شود.

 

 

وی ابراز کرد: ما اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری عرصه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم در حوزه مبانی، اعتقادی و برخی عرصه‌ها مانند حوزه اقتصادی رشد کنیم.

 

 

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد، گفت:  ایجاد تفکر ترامپ و ضد ترامپیسم از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران است که بخشی از آن قابل مدیریت بوده و بخشی نیست.

 

 

وی اظهار داشت: اگرچه انقلاب اسلامی قدم بزرگی را در دنیا برداشته و جایگاه مهمی را برای ایران در عرصه بین المللی ایجاد کرده اما باید تلاش بسیاری کنیم تا خود را با سند انقلاب تطبیق دهیم.

 

 

حاجی بابائی با تقدیر از مدیرانی که سطح نگرش و تفکر آنها بیش از دیگران است، خطاب به اساتید دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: من اعتقادی به دانشگاهی که تنها بتواند کار استان را انجام دهد، ندارم بنابراین برای من مهم این است که می‌خواهید جز 8 دانشگاه برتر شوید.

 

 

وی افزود: ما برای صنعت همدان یک بسته تعریف کرده‌ایم که یکی از ارکان آن دانشگاه صنعتی همدان است که برای من اهمیت ویژه‌ای دارد، البته باید توجه داشت که این دانشگاه نمی‌تواند به تنهایی اهداف تعیین شده را محقق کند.

 

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کسب فناوری‌های برتر و ورود آن به کشور، عنوان کرد: از آنجائی که دیگر همدان ظرفیتی برای پذیرش طرح‌های اقتصادی مانند ساخت صنایع پتروشیمی و غیره را نداشت ما تصمیم گرفتیم  طرح های دیگری را در استان به ویژه همدان اجرا کنیم‌.

 

 

حاجی بابائی گفت: در آن زمان 5 منطقه با 5 پروژه  برای کشور تعریف شد که با عنوان "منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر در کنار قطب‌های اقتصادی" با ردیفی 30 میلیارد تومانی در مجلس تصویب شده که با اضافه شدن همدان به این پروژه، تعداد مناطق به 6 منطقه افزایش یافت.

 

 

وی ابراز کرد: حالا که بعد از 6 سال دوباره به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شده‌ام با پیگیری طرح متوجه شدم که این هنوز در مرحله تهیه زمین باقی مانده و با دستور وزیر قرار بوده به طرح منطقه اقتصادی جهان‌آباد واگذار شود که البته با پیگیری‌های مجدد این کار متوقف و روند اجرائی طرح  از نو شروع شد.

 

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح همدان را به عنوان مرکز تولید سرمایه معرفی می‌کند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه صنعتی همدان پیشرفت کند باید از ظرفیت‌های موجود آن برای تولید ثروت و پوشش دادن منطقه استفاده کنیم.

 

 

وی خطاب به کارکنان و اساتید این دانشگاه گفت: نیاز است تا دانشگاه صنعتی همدان از نظر کمی و کیفی بیش از گذشته رشد کرده و حتی در این راه از تعاملات و ارتباطات خود با دانشگاه‌هایی ماند صنعتی شریف نیز بهره ببرد.

 

 

حاجی بابائی درباره تاثیر افتتاح پروژه راه‌آهن بر فضای علمی استان نیز ابراز کرد: راه آهن برای ما امید است و اگر این پروژه به قطارهای سریع السیر تبدیل شود آن وقت فضا را برای جابه‌جایی سریع اساتید فراهم می‌کند.

 

 

وی بیان کرد: باید جایگاه همدان که موقعیت جغرافیایی و تاریخی با مردمی با استعداد دارد احیا شود تا قطب علمی کشورشدن آنهم با دوبال اتوبان و راه آهن که ظرفیت ممتازی را برای استان ایجاد می‎کنند، محقق شود.

 

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم برای جوانان اشتغال ایجاد شود باید ظرفیت‌های همدان از بعد منطقه‌ای و کشوری استفاده شود که البته به همین دلیل ممکن است بیشتر کارهای ما در آینده با احداث بیمارستان ، دانشگاه و غیره از نوع خدماتی شود.

 

 

وی اظهار داشت: امروز برای ما، بیکار بودن جوانان در خانواده‌ها سخت است و ما باید برای رفع آن کارهای خوبی را انجام دهیم و در این راستا نیز لازم نیست بگوئیم که این کار شد و یا اینکه فلانی کار نکرده و غیره، چراکه مردم  به خوبی متوجه کارهای ما هستند.

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان