اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. بهمن 1395 - 23:14   |   کد مطلب: 23976
امام جمعه همدان گفت: سیاستی که حضرت فاطمه در امور خود داشت کودتاچیان زمان را زمین‌گیر کرده بود.
امام جمعه همدان

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در عرصه سیاست بی‌نظیر بود اظهار کرد: سیاستی که حضرت فاطمه در امور خود داشت کودتاچیان زمان را زمین‌گیر کرده بود.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان به خاطر ادب، صبر و رعایت حقوق پدر، ام ابیها نامیده شد افزود: بلا و مصیبت زیادی بر سر حضرت زهرا(س) هجوم آورد ولی ایشان صبر کردند.

 

امام جمعه همدان ادامه داد: هجمه و فشار مصیبت وارده بر حضرت زهرا(س) به قدری بالا بود که می‌توانست همه روزهای عالم را سیاه کند ولی ایشان صبر پیشه کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در عرصه سیاست کم وارد شده‌ایم، اما یکی از شاخصه های مهم حضرت فاطمه(س) سیاستمداری و سیاستگذاری بود؛ خاطرنشان کرد: حتی گریه‌های حضرت فاطمه (س) در زمان مصیبت گریه‌های سیاسی بود.

 

محمدی با بیان اینکه گریه‌های ما در مظلومیت امام حسین(ع) نیز گریه سیاسی است و در راستای افشا کردن ماهیت ظالمان است، ادامه داد: مظلومیت حضرت زهرا(س) در خطبه‌ای که در مسجد داشتند مشخص شد؛ زیرا کسی حاضر به دفاع از دختر پیامبر(ص) نشد زیرا همه خودشان را فروخته بودند و فضا را زر و زور تزویر فرا گرفته بود.

 

وی در ادامه از نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) به واسطه تربیت حضرت زهرا(س) سخن راند و گفت: دختر حضرت زهرا(س) در زنده نگه داشتن اسلام تاثیر بسزایی داشته و همواره می گوییم، «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود».

 

امام جمعه همدان در ادامه به بحث همسرداری حضرت زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند، فاطمه (س) حتی یک بار کاری نکرد که موجب ناراحتی من شود و من نیز کاری نکردم که باعث ناراحتی او شود.

 

وی یکی از دلایل بالا رفتن میزان طلاق در جامعه را نبود مرادنگی و زنانگی واقعی دانست و یادآور شد: این شوخی نیست که دو نفر با یکدیگر زندگی کنند ولی سر سوزنی از یکدیگر نارحت نشوند که این الگوی کاملی است برای زندگی ما.

 

محمدی با بیان اینکه ماموریت مدیریت حجت خدا بر زمین تنها بر کره زمین نیست و حجت ایشان بر عالمین است اظهار کرد: حال این حجت یعنی حضرت مهدی(ع) می فرمایند: «حضرت زهرا(س) مقتدای من است و از او تقلید می‌کنم».

 

وی در ادامه با بیان اینکه در چند روز اخیر خداوند نعمات خود را بر ما نازل کرد، اضافه کرد: به شکرانه این نعمت ما نیز باید همچون استان‌های دیگر که حتی شتر قربانی می‌کنند برای این اتفاق مبارک قربانی بدهیم.

 

امام جمعه همدان پایان از وضعیت نامطلوب خوزستان سخن گفت و اظهار داشت: مردم خوزستان در وضعیت خوبی قرار ندارند و باید این موضوع مدیریت شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان