اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 23:46   |   کد مطلب: 24000
آب آشامیدنی روستاهای امیرآباد ، آق چای، بادکوه، ماهنیاین و وهنده شهرستان رزن در یک ماه گذشته قطع شده است که مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان در این باره توضیح داد.
توضیح آبفار همدان درباره قطعی آب پنج روستای شهرستان رزن

به گزارش صبح الوند، سید مصطفی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: یک مجتمع آبرسانی با حدود هشت کیلومتر خط انتقال آب برای آبرسانی از دشت رزن به پنج روستای امیرآباد ، آق چای،بادکوه، ماهنیاین و وهنده شهرستان رزن احداث شده است که مدتی است قسمت هایی از خط انتقال دچار مشکل شده است و به دلیل کیفیت نامطلوب لوله های کار گذاشته شده در این خط انتقال به صورت مکرر دچار ترکیدگی لوله می شود و نمی تواند فشار آب را تحمل کند.

 

وی ادامه داد: کارکنان آبفار استان همدان به طور مستمر نسبت به بازسازی این خطوط اقدام کرده اند و در نهایت تصمیم گرفته شد که حدود چهار کیلومتر از این خط لوله تعویض شود که این امر نیاز به اعتبار کلانی دارد و از طرفی شرایط نامساعد جوی اجازه حفاری در این سطح گسترده را نمی دهد.

 

هاشمی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد که 500 متر از قسمتی که عمده ترین حوادث را ناشی می شود و عیب خط در آنجا شناسایی شده است تعویض شود و لوله مورد نیاز برای این کار خریداری و جوشکاری شده و در محل آماده است اما ریزش حدود 70 سانتی برف در آن منطقه حفاری و کارگذاری لوله ها را ناممکن کرده است.

 

وی تصریح کرد: به محض آب شدن برف منطقه، نسبت به تعویض لوله ها اقدام می شود و تا آن زمان آب آشامیدنی اهالی این روستاها به نحوی تامین شده است به طوریکه آب روستای آق چای از چشمه روستا، آب موردنیاز روستای بادکوه از رشته قنات تجهیز شده و آب مورد نیاز روستای وهنده از یک چاه آب تامین می شود .

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: اگر چه این نوع آبرسانی با کیفیت مطلوب نیست اما تا زمانی که شرایط جوی اجازه حفاری و لوله گذاری بدهد مجبور به ادامه این روند هستیم.

 

هاشمی بیان کرد: با تعویض این قسمت از لوله ها تا حدود زیادی قطعی آب کاهش می یابد اما این مشکل به طور کامل مرتفع نمی شود.

 

تعدادی از اهالی پنج روستای امیرآباد ، آق چای، بادکوه، ماهنیاین و وهنده شهرستان رزن روز یکشنبه با حضور در مقابل استانداری همدان خواستار رسیدگی به قطعی آب آشامیدنی این روستاها شدند.

 

به گفته این روستاییان، چهار سال است که تامین آب آشامیدنی این روستاها به دلیل قطعی های مکرر و ترکیدگی متوالی لوله های آب با مشکل روبرو است و هم اکنون یک ماه است که آب مصرفی این پنج روستا قطع شده است.

 

پنج روستای امیرآباد ، آق چای،بادکوه، ماهنیاین و وهنده شهرستان رزن دارای بیش از سه هزار نفر جمعیت است.

 

شهرستان رزن در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان