اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1395 - 23:29   |   کد مطلب: 24050
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه از فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در امر فرهنگ غنی دینی- ملی در دنیا استفاده می‌شود، گفت: فرهنگ رضوی علاقمندان زیادی را در دنیا جذب کرده است.
فرهنگ رضوی علاقمندان زیادی را در دنیا جذب کرده است

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی اصغر کاراندیش مروستی در برنامه افتتاحیه طرح رایحه رضوی در سالن ابن سینای همدان اظهار داشت: فرهنگی بودن انقلاب ما آن را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرد و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود مکررا بیان داشتند که " فرهنگ زیرساخت توسعه‌های دیگر است" پس اگر در عرصه فرهنگ نتوانیم موفق باشیم در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم نمی‌توانیم موفق شویم.

وی افزود: به همین سبب وزارت ارشاد در بدو انقلاب وظیفه ترویج فرهنگ دینی- ملی عمده فعالیت‌های این وزارت بوده است و در ادامه این وظایف در حوزه‌های مختلف اقداماتی را در معاونت قرآن، فرهنگی، مطبوعاتی، اطلاع‌رسانی، هنری، حوزه سینمایی، حج و زیارت، اوقاف و غیره در راستای فرهنگ‌سازی فعالیت در چارچوب احکام دینی داشته است.

کاراندیش مروستی بیان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها در این چارچوب مدت 15 سال پیش مسئولان وزارتخانه بویژه جعفری که 37 سال در وزارت ارشاد در رده مدیرکلی استانها فعالیت داشتند، مجموعه بین المللی بنیاد رضوی را پایه گذاری کردند تا در راستای ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند.

وی افزود: امروز خرسندیم که با فعالیت‌های مستمر این مجموعه توانسته‌ایم در کشور و خارج از آن اقدامات مستمری داشته باشیم و برنامه‌ریزی به شکلی انجام شده تا فعالیت‌ها از محدوده دهه کرامت خارج شود و در حوزه رضوی به طول سال بیانجامد.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه این فرهنگ در سراسر جهان رسوخ یافته و علاقمندان زیادی را جذب کرده است، گفت: با توجه به اینکه سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و تا 12 سال بعد در ایران شهری با این نام انتخاب نمی‌شود این امر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است تا برنامه کرامت از دهه خارج شده و در طول سال استمرار داشته باشد.

معاون وزیر ارشاد اظهار داشت: به همین جهت شروع برنامه‌های یکساله بنیاد از اسفند 95 تا اسفندماه 96 از همدان کلید خورد و امیدواریم مردم در تمام نقاط کشور از این برنامه‌های متنوع و آموزنده استفاده کنند.

کاراندیش مروستی عنوان کرد: دستگاه‌های همکار در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) که تعداد آنها به بیش از 35 نهاد می‌رسد بتوانند وظیفه خود که همان ترویج فرهنگ رضوی است را به انجام برسانند و موجب خوشنودی امام همام شوند.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در دنیا تصریح کرد: فضای مجازی در سال‌های اخیر توسعه گسترده‌ای از نظر کمی یافته و باید در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ غنی دینی- ملی از این ظرفیت استفاده شود و آن را در دنیا اشاعه داد که در این زمینه تولید محتوای کیفی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در وزارت ارشاد بود.

معاون وزیر با بیان اینکه معتقدیم دین اسلام دین کاملی است که باعث سعادت انسانها در دنیا و آخرت است، گفت: زمانی می توان از فضای مجازی بهینه استفاده کرد که محتوای غنی داشته باشیم و در این راستا باید از قرآن، کتب دینی و تاریخی خود محتواهایی را تولید کنیم تا مخاطبان جذب اسلام شوند و آن را از طریق فرهنگ، رسانه و هنر به مخاطبان در داخل و خارج کشور به نحوه درست منتقل کنیم.

وی به افتتاح خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات تولید محتوا در پژوهشگاه است و تألیفات و ترجمه آنها از دیگر اقدامات است، امیدواریم با ابزارهیا مختلف در راستای این فرهنگ گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان