اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1395 - 23:48   |   کد مطلب: 24054
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی همدان:
شركت‌هاي دانش‌بنيان در همدان خاموش فعاليت مي‌كنند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در همدان فعال هستند اما چون به درستی تحویل گرفته نشدند خاموش فعالیت می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی‌اصغر زبردست ظهر امروز در سومین همایش روز مهندس با بیان اینکه در اواسط قرن 18 اتفاقی در دنیا به عنوان انقلاب صنعتی رخ داد، اظهار کرد: از انقلاب صنعتی تاکنون 267 سال می‌گذرد.

 

وی با اشاره به اینکه پایه‌گذاری انقلاب صنعتی در قرن 12 رخ داده است، ادامه داد: در انقلاب دوم صنعتی قدرت الکتریسته به کمک تولید انبوه آمد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه از 40 سال گذشته تحول بسیار زیادی با تغییرات شتاب گرفته‌ای کار صنعتی دنیا به عنوان تکنولوژی پیش می‌رود، بیان کرد: به موازات این انقلاب بحث علم، دانش و مهندسی جایگاه درستی را در دنیا پیدا کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در 10 سال اخیر تغییر تکنولوژی در بحث دیجیتالی بسیار سریع بوده است، ادامه داد: خوشبختانه در بحث تولید نیروی انسانی بعد از روسیه و آمریکا، ایران رتبه سوم را دارد اما نگهداری این افراد حائز اهمیت است.

 

زبردست با اشاره به اینکه دوران بسیار بد را در دولت‌های قبلی پشت سر گذاشتیم، افزود: امروز دولت تدبیر و امید تاوان دولت قبل را می‌دهد و باید 700 هزار شغل سالانه ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال در هشت سال دولت قبل منفی شده بود، ادامه داد: استان همدان دارای ظرفیت مثبتی در حوزه مهندسی است چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فعال هستند اما چون به درستی تحویل گرفته نشده‌اند خاموش فعالیت می‌کنند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه دولت اول سال بخشنامه‌ای به کل دستگاه‌ها ابلاغ کرده که باید 20 درصد مصارف برق به سمت انرژی خورشیدی برده شود، بیان کرد: دستگاه‌ها باید ملزم شوند تا با شرکت‌های داخلی قرارداد ببندند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه کشور از وجود مهندسان خالی شود، بیان کرد: اگر یک نفر از کشور خارج شود تنها یک انسان خارج نشده بلکه با خود ژن ایرانی را انتقال می‌دهد که با آن انبوهی از انسان‌های پر انرژی از کشور خارج می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان