اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1395 - 23:21   |   کد مطلب: 24069
دبیر ستاد اعتکاف استان همدان با بیان اینکه زمان برگزاری اعتکاف در همدان ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه است،گفت: زمان اعتکاف نزدیک به ایام انتخابات است و نمیگذاریم اعتکاف در همدان سیاسی و جناحی شود.
دبیر ستاد اعتکاف استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، مهدی صلواتی پیش از ظهر امروز در حاشیه ستاد شئون فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتکاف نزدیک به ایام انتخابات برگزار می‌شود ممکن است با مشکلاتی رو‌به‌رو شویم.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید موضوع اعتکاف سیاسی و جناحی شود، بیان کرد: فعلا در زمینه فرهنگی اقدامی انجام نشده است.

 

صلواتی با اشاره به اینکه 130 مسجد در همدان سال گذشته مراسم اعتکاف را برگزار کردند، بیان کرد: امسال به دنبال افزایش این تعداد به 145 مسجد هستیم.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان عنوان کرد: تاریخ برگزاری مراسم 22، 23 و 24 فروردین ماه سال 96 است و از شب قبل آن مردم وارد مساجد می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سن شرکت در مراسم برای دختران 9 سال به بالا و برای پسران 15 سال به بالا است، گفت: در این ایام محافل انس با قرآن، پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی، ازدواج و طلاق و بحث های اجتماعی و غیره را داریم.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان با اشاره به دیگر برنامه‌های این ایام افزود: در این 3 روز توجه خاصی به ایام میلاد امیرالمومنین(ع)، وفات حضرت زینب(س) و اعمال ام داوود و مناسبت‌هایی که در این ایام هست را داریم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 21 هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند، گفت: امسال بیش از این تعداد را پیش بینی می کنیم که در صورت مناسب بودن شرایط اسکان در مساجد محقق می‌شود.

 

صلواتی با اشاره به مشکلات مربوط به زیرساخت‌های مساجد اظهار داشت: به عنوان نمونه در مسجد جامع همدان به سبب اینکه میراث فرهنگی حدود 3 سال است که در آنجا عملیات دارد و هیچ اقدامی هم نداشته است ما در این مکان هر ساله هزار نفر را در آمار اعتکاف از دست می‌دهیم.

 

بسیاری مساجد در زیرساخت‌های سرویس بهداشتی و وضوخانه مشکلات عدیده ای دارند و در برخی موارد نیز هیئت امنای مساجد در این زمینه همکاری ندارند که اداره اوقاف باید در این راستا وارد عمل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان