اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 23:41   |   کد مطلب: 24117
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان با بیان اینکه متأسفانه این روزها همه اقدام به برگزاری تور می‌کنند، گفت: تورهای تبلیغاتی روی دیوار غیر مجاز است.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی همدان

به گزارش صبح الوند، محمد فیضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به توزیع برگه‌های تبلیغاتی تورهای مسافرتی در سطح شهر که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در این برگه‌ها تورهایی بدون دفتر خدماتی ذکر شده و تنها به ارائه شماره تلفن بسنده شده است.

 

وی تصریح کرد: مردم با تماس با این شماره از چگونگی سفر خود مطلع می‌شوند و آنها با مسافر قرار می‌گذارند تا فلان روز در فلان مکان حضور داشته باشند، هر چند خودرویی که این تورها در اختیار مسافر گذاشته و خدماتی که طی مسافر ارائه می‌دهند، کیفیت نازلی دارد.

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان با بیان اینکه اکثر مسافرانی که با این تورهای غیرمجاز سفر می‌کنند، شاکی برمی‌گردند، بیان کرد: درست است این سفرها ارزان است اما با ارائه تغذیه بی‌کیفیت و اسکان نامطلوب در حق این مسافران اجحاف می‌کنند.

 

وی در خصوص شکایت از این تورهای غیر مجاز نیز گفت: شکایت از این تورها راه به جایی نمی‌برد، زیرا تنها نشانی از این تورها، یک شماره تلفن است که راه به جایی نمی‌برد زیرا با مسدود شدن شماره از سوی مخابرات، مجدد با کمترین قیمت شماره دیگری را خریداری می‌کنند.

 

فیضی با بیان اینکه به چاپخانه‌ها نیز اعلام شده است که بدون مجوز اداره‌ میراث فرهنگی حق چاپ برگه‌های تبلیغاتی این تورها را ندارند، افزود: متأسفانه عده‌ای در خیابان شهدا هستند که مبادرت به چاپ این برگه‌های تبلیغاتی می‌کنند و کسی هم جلودار این افراد نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه فعالیت این تورهای غیر مجاز مانند قارچ نه در همدان بلکه در سراسر استان رو به افزایش است، بیان کرد: اینها بدون دفتر و با یک شماره تلفن نسبت به جذب مسافر اقدام می‌کنند که با توجه به نبود نظارت، در مواقعی مسافران با مشکل مواجه می‌شوند.

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان از وجود 42 دفتر مجاز خدمات مسافرتی در سطح استان خبر داد و افزود: مردم در صورت شکایت از این تورها به اداره میراث فرهنگی اعلام کنند که این شکایت به لغو و تعلیق این تورها بیانجامد.

 

وی با تأکید بر اینکه مسافران در آستانه نوروز برای سفر از آژانس‌های مسافرتی مجاز استفاده کنند، افزود: مردم با تورهایی که تبلیغات آنها در سطح شهر پخش می‌شود و مجاز نیستند، مطلقاً سفر نکنند هرچند این تورهای غیر مجاز اقدام به تبلیغات گزافی در برگه‌های سطح شهر می‌کنند که تنها شعار است.

 

فیضی با بیان اینکه متأسفانه این روزها اقشار مختلف با شغل‌های متنوع و به تازگی کانون‌های فرهنگی اقدام به برگزاری تور می‌کنند، اضافه کرد: امروزه این افراد با تبلیغات وارد گود برگزاری تور شده‌اند که با وجود برگزاری تور کیفیت خوبی ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه مسافر شخصیت دارد و باید با اکرام با او برخورد شود، گفت: هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی هستند که به مسافر شخصیت می‌دهند و برخورد مناسب و پذیرایی صحیحی از مسافر دارند که مردم باید چنین تورهایی را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان