اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1396 - 8:25   |   کد مطلب: 24563
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اعلام كرد
افزايش 108 درصدي بودجه جاري استان همدان
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بيان اينكه امسال بودجه جاری همدان 108 درصد افزایش يافت، گفت: امسال بیش از 35 میلیارد دلار درآمد دولت افزایش پیدا کرده و تخصیص‌های استان افزایش پیدا خواهد کرد.
افزايش 108 درصدي بودجه جاري استان همدان

به گزارش صبح الوند، محمدابراهيم الهي‌تبار در شوراي اداري شهرستان همدان، اظهار داشت: سال 96 سالي همراه با برکات و نزولات الهي بود که اين نشان دهنده‌ي سال بابرکت براي جمهوري اسلامي ايران است.

وي افزود: سال 96 را مقام معظم رهبري سال"اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" نام‌گذاري کردند و ضمن ورود به بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا سال 96 آغاز اجراي برنامه ششم توسعه کشور است.

الهي‌تبار با بيان اينکه همدان ظرفيت‌هاي بزرگي دارد، عنوان کرد: استان همدان به لحاظ سوابق تاريخي و هويتي در مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي در طول تاريخ ظرفيت‌هاي بالاي خود را نشان داده است که بايد به اين ظرفيت‌ها پرداخته شود و شهرستان همدان مي‌تواند الگوي مناسبي براي توسعه‌ي همه‌جانبه استان همدان باشد.

معاون سياسي- امنيتي استاندار همدان،بيان کرد: خواسته‌ي ما از مسئولان شهرستان همدان اين است که نگاهي استاني، ملي و فراملي با توجه به ظرفيت‌هاي همدان داشته باشند و تمام برنامه‌ها و افق‌هاي ديد مسئولان بايد در اين مسير حرکت کند و در غير اين صورت جفا در حق ظرفيت‌هاي استان همدان است.

وي تصريح کرد: امسال سال اول اجراي برنامه‌ي ششم و بحث برش‌هاي شهرستاني است ما اگر برنامه محور نباشيم قطعاً در مسير حرکت به اهداف مدنظر دست پيدا نمي‌کنيم.

الهي تبار با تأکيد بر بحث همدان و شهرستان همدان، گفت: بر اساس سياست‌ها، استان همدان هرسال به نام يکي از شخصيت‌هاي معروف نام‌گذاري مي‌شود که استاندار سال 96 را سال باباطاهر نام‌گذاري کردند که ما بايد نسبت به اين امر مهم ورود جدي داشته باشيم.

وي عنوان کرد: دولت توانست با تدبير و عقلانيت مسيري را در راستاي شکوفايي بسياري از برنامه‌هاي عمراني رفاهي و غيره طي کند که کاهش 25 درصدي واردات ازجمله اقدامات چشم‌گير اين دولت است.

معاون سياسي- امنيتي استاندار همدان، اظهار داشت: ما توانستيم علي‌رغم محدوديت‌هاي دولت فضاي سرمايه‌گذاري مثبتي را ايجاد کنيم و يکي از توفيقات حاصل‌شده در اين دولت توافقات برجام است و ما با برجام و لغو تحريم‌ها توانستيم ايران هراسي را از سطح جهاني برداريم.

الهي‌تبار بيان کرد: اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال تنها وظيفه‌ي دولت نيست بلکه وظيفه‌ي تمامي اجزاي حاکميت نظير قواي سه‌گانه، دستگاه‌هاي امنيتي و غيره است.

وي عنوان کرد: حضور بيش از 170 هيئت اقتصادي و تجاري در کشور نشان‌دهنده‌ي اين است که سرمايه‌گذاران يک فضاي اميدوارکننده‌اي در بحث سرمايه‌گذاري در ايران مي‌بينند.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان صادرات بيش از 3 ميليون بشکه نفت در روز نشانه‌اي خوب درزمينه‌ي لغو تحريم‌ها دانست و گفت: ما در بازار نفت حضوري قوي داريم که توانستيم سهم خود را از اپک دريافت و سياست‌هاي خود را به اين سازمان تحميل کنيم و اين نشان دو طرفه بودن توافقات برجام است.

الهي‌تبار با تأکيد بر تقويت فضاي سرمايه‌گذاري، بيان کرد: اگر فضاي سرمايه‌گذاري بهبود پيدا نکند حرکت به سمت اشتغال در جامعه سخت خواهد بود چراکه ما به دنبال صادرات توليدات کشور و تصرف بازارهاي جهاني هستيم.

وي با اشاره به پروژه‌ي پارس جنوبي در عسلويه، اظهار داشت: امروز اين پروژه به نقطه‌اي از برداشت رسيده است که با قطر برابري مي‌کند که اين نشان دهنده‌ي اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است.

معاون سياسي- امنيتي استاندار همدان با اشاره به سفر رئيس‌جمهور در سال 94 به استان همدان، گفت: در سفر رياست‌جمهور به استان همدان بيش از 800 ميليارد تومان اعتبار به پروژه‌هاي استان همدان واگذار شد که راه‌آهن همدان ازجمله پروژه‌هاي مهم استان است.

الهي‌تبار افزود: افزايش 900 تخت به مجموعه تخت‌هاي بيمارستاني استان همدان، رونق هتل‌ها و رونق ظرفيت‌هاي گردشگري با توجه به امکانات آب‌وهواي و تنوع بناهاي تاريخي از ديگر اقدامات در سال 95 است که همدان را براي يک جهش بزرگ آماده مي‌کند.

وي در رابطه با آسيب‌هاي اجتماعي، بيان کرد: از ديگر اقدامات دولت تدبير و اميد، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي با اجراي برنامه‌ي ششم است که ما شاهد کاهش 30 درصدي جرائم در استان همدان بوديم.

معاون سياسي- امنيتي استان همدان، افزود: روند طلاق در استان همدان متوقف و 2 درصد نيز کاهش داشت که در اجراي اين برنامه‌ها روحانيون، تشکل‌ها، نهادها، بسيج و غيره پاي‌کار بودند و در اين زمينه آيت‌الله محمدي نهاد صيانت از خانواده را تشکيل دادند و امروز 400 سازمان مردم‌نهاد سطح استان فعال هستند.

الهي‌تبار با اشاره به بحث انتخابات، بيان کرد: انتخابات اجازه‌ي همکاري مردم در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي همه‌ي ارکان نظام را مي‌دهد و اين توجهي است که نظام ما به حضور مردم دارد.

وي با بيان اينکه که ما در انتخابات 92 شرايط سختي در عرصه ملي و بين‌المللي داشتيم، اظهار داشت: سياست ما اين است يک انتخابات قانوني، صالح و سالم داشته باشيم و ما حق دخالت در رأي مردم را نداريم.

معاون سياسي- امنيتي استاندار همدان تصريح کرد: نکته‌ي مهم در انتخابات توجه به قانون و دوري از سلايق شخصي، جناح‌ها و حزب‌ها است که با اين امر فرهيختگان و نخبگان جرئت مي‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند.

الهي تبار با اشاره به اينکه مردم هم بايد در انتخاب خود دقت کنند، افزود: بايد فضاي اميدوارکننده‌اي براي حضور حداکثري مردم در انتخابات ايجاد کنيم تا با تعبير مقام معظم رهبري حماسه‌ سياسي ديگري را رقم بزنيم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان