اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1396 - 13:15   |   کد مطلب: 24565
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خبرداد:
اعلام برنامه های چهارماهه کمیسیون خدمات شهری شورا
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان از برنامه های چهارماهه کمیسیون خدمات شهری شورا در سال 96 خبر داد و گفت: همچنینی ادامه تمامی طرح های اجرایی حوزه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک سال قبل نیز در دستور کار بوده و انجام می شود.
اعلام برنامه های چهارماهه کمیسیون خدمات شهری شورا

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا ضمن تبریک سال نو با اعلام برنامه های چهارماهه این کمیسیون افزود:این کمیسیون برنامه کوتاه مدتی برای چند ماه باقیمانده تا پایان دوره چهارم شورا دارد.

 

گردان با اشاره به اقدامات انجام شده در دو هفته پایانی سال 95 در خصوص نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی، افزود: برنامه‌ریزی اولیه در این خصوص انجام و کمیته‌ای برای همسان‌سازی و جلوگیری از موازی‌کاری معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک و  با یکدیگر تشکیل شده که نتایج این کمیته به کمیسیون ارجاع می‌شود.

 

گردان با تأکید بر اینکه فرهنگ ترافیک متولی خاصی در سطح شهر ندارد که رسیدگی به این مهم را نیز عهده‌دار شدیم، اضافه کرد: در نظر داریم در بحث نهادینه کردن فرهنگ ترافیک سهیم باشیم که کاهش تصادفات و حوادث رانندگی محقق شود.

 

وی به نهادینه کردن فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: هر سازمان و معاونتی در بحث آموزشی فرهنگ شهروندی مواردی را تدوین و ارائه کرده است در صورتی که آموزش‌ها در این خصوص باید منسجم و باید از سنین پایین شروع شود باشد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه تغییر فرهنگ باید با اهل فن و تخصصی انجام شود لازم است کمیته ای در معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری و سازمانهای مربوطه در بحث نهادینه کردن فرهنگ شهروندی ورود پیدا کنند و این مورد تا پایان دوره چهارم پیگیری می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر، گفت: برخی مشاغل مزاحم در کوی وحدت (خضر) و کوی ولیعصر (دیزج) همچون کارونسراها وجود دارد.

 

گردان با اشاره به وجود 25 مکان با مشاغل مزاحم در کوی وحدت (خضر) اظهار کرد: 21 مکان در سال 95 جمع‌آوری شد و چهار واحد باقیمانده نیز منتقل می‌شود تا در هیچ گوشه شهر جمع‌آوری ضایعات و مشاغل مزاحم در محدوده شهر نباشد.

 

وی از دیگر برنامه های شورا تا پایان دور چهارم را حمایت از سمن‌ها بیان کرد و ادامه داد: این حمایت در راستای مشارکت مردمی در مأموریت‌های خدمات شهری شهرداری است.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از سال گذشته به نصب دوربین‌های پایشی و کنترل سرعت اصرار داشتیم حتی فراخوان برای خرید دوربین دادیم اما متأسفانه هنوز انجام نشده است.

 

کامران گردان یادآور شد: امیدواریم طی چند ماه آینده با توجه به اختصاص حق السهم شهرداری همدان از اخذ جرائم از سوی استانداری نسبت به خریداری دوربین‌های پایشی و کنترل سرعت هر چه سریعتر اقدام  شود.

 

گردان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساماندهی کامل دست‌فروشان و بساط‌‌گستران طبق طرح تنظیمی، اظهار کرد: طرح کامل و جامعی در این خصوص انجام دادیم که فاز نخست آن با ساماندهی دست‌فروشان در پیاده‌راه بوعلی اجرا شد.

 

گردان با بیان اینکه در فازهای بعدی محدوده فعالیت بساط‌گستران را باید بر اساس نیاز محدود کنیم، افزود: در این فاز تعداد دست‌فروشان محدودتر و فعالیت آنها به روزبازارها منتقل می‌شود و ارائه اجناس تعریف شده همچون صنایع دستی را خواهند داشت.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان افزود:بر اساس برنامه ساماندهی دست‌فروشان 60 درصد انجام شده و باید 40 درصد باقیمانده نیز انجام شود.

 

وی یکسان‌سازی تابلوها و جداره‌ها توسط سازمان زیباسازی را عنوان کرد و گفت: در صورت کمک مالی به مغازه‌داران یکسان‌سازی در میدان امام (ره)، پیاده‌راه بوعلی و خیابان اکباتان همزمان با پیاده‌راه‌سازی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

گردان افزایش بازارچه‌های محلی با هدف تمرکززدایی از محدوده مرکزی شهر را از دیگر محورها برشمرد و گفت: آخرین ساماندهی در کوی ولیعصر صورت گرفت و موجب اشتغالزایی و کاهش ترافیک و سد معبر شد.

 

وی با تأکید بر اینکه در دوره چهارم شورا تمام مصوبات پیگیری شده است، یادآور شد: مصوبات باقیمانده نیز پیگیری می‌شود که تا پایان دوره شورا اجرایی شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تقدیر از زحمات پرسنل شهرداری، تأکید کرد: پرسنل شهرداری قبل از آغاز سال نو و نوروز در آماده‌باش بودند و از جمله اقدامات آنها تهیه و نصب المانهای شهر بود که نسبت به سال های گذشته از نظر تعداد و تنوع افزایش داشته و رضایتمندی شهروندان و مسافران را به دنبال داشت.

 

گردان با بیان اینکه سازمان های وابسته شهرداری از جمله حمل و نقل و ترافیک، زیباسازی ،  فضای سبز شهردای همدان فعالیت خوبی داشته است، ادامه داد: بحث فعلی وضعیت آسفالت است که این مسئله با بهبود شرایط جوی انجام خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با طرح موضوع تعیین نرخ تاکسی‌ها در سال جاری، اظهار کرد: تعیین نرخ تاکسی‌ها باید بر اساس سیاست‌های شورا باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید معیشت مردم و تاکسی‌داران در تعیین نرخ در نظر گرفته شوند، یادآور شد: این مهم باید برای ایجاد رضایت‌مندی دوجانبه و خدمات‌دهی بهتر صورت گیرد.

 

گردان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ارائه شده در تعیین نرخ تاکسی‌ها بر اساس تورم، مسافت، چراغ و میزان مسافر بوده و نرخ‌گذاری باید با توجه به سیاست‌های دولت صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه تاکسی‌داران درآمد چندانی ندارند و باید در تعیین نرخ وضعیت معیشت آنها هم مدنظر قرار گیرد، تأکید کرد: در شورای چهارم سعی شده هر سال افزایش نرخ باشد که در مجموع افزایش نرخ تاکسی‌ها به فرمانداری ارسال و مورد بررسی قرار می‌گیرد بر این اساس در حال حاضر نیز نرخ پایه کرایه متناسب تر از قبل لحاظ شد.

 

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعداد تاکسی‌ها در شهر همدان بیش از اندازه و دو برابر استاندارد است.

 

محمدرضا الیاسی در طرح موضوع تعیین نرخ تاکسی‌ها، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد تاکسی باعث تاخیر فعالیت تاکسی ها وجود دارد چرا که به دلیل تعداد زیاد زمان توقف در ایستگاه ها افزایش یافته است.

 

سید‌احمد حسنی‌حلم رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز به توجه تورم در نرخ گذاری تاکسی ها تاکید کرد.

 

گفتنی است دراین جلسه نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی سال 96 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اولین جلسه صحن شورا تصویب شده و به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان