اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. فروردين 1396 - 13:41   |   کد مطلب: 24601
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از آسفالت معابر در بیش از 150 روستا در سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح الوند، حسن ظفری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌فرمان امام راحل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به بهره‌مندی از قیر اعتباری در استان همدان و تدوین لایحه بودجه در 115 روستا عملیات آسفالت معابر انجام‌شده که این عملیات در سال 94 برای 95 روستا انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای طرح آسفالت برای 50 روستا در سال جاری را در برنامه داریم افزود: با توجه به فرصت بهره از قیر اعتباری در روستاها شاخص بهسازی در استان به‌خوبی اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: پیش‌بینی ما این است با توجه به ارائه و در دسترس قرار دادن قیر اعتباری در کنار 50 روستا بالغ بر 100 روستا نیز در این طرح قرار گیرند یعنی در بیش از 150 روستا کار آسفالت معابر در سال جاری در برنامه بنیاد مسکن قرار گیرد.

 

ظفری با اشاره به اینکه در استان همدان شاخص بهسازی 62 درصد است گفت: در خصوص عملیاتی کردن طرح هادی در روستاها در 595 روستا عملیات اجرای طرح هادی آغازشده که در فاز نخست طرح هادی 374 روستا به اتمام رسیده و 13 نقطه روستایی شهر شده و در 208 روستا نیز این طرح به‌صورت نیمه‌کاره انجام‌شده است.

 

*طرح های هادی روستایی در استان ده ساله است

وی با بیان اینکه افق طرح‌های هادی روستایی در استان همدان ده‌ساله است خاطرنشان کرد: قرار است در این مدت 255 طرح هادی برای 30 روستا در راستای بازنگری در جریان گذر زمان به اتمام برسد.

 

ظفری با اشاره به اینکه باید در طرح هادی نیازهای کالبدی روستاها در این طرح جوابگو باشد یادآور شد: استان همدان در زمینه تهیه طرح هادی از سال 91 تاکنون به 100 درصد شاخص خود رسیده است در حالی که میانگین شاخص کشور 96 درصد اعلام‌شده و در بازنگری طرح بسیاری از استان‌ها نتوانسته‌اند ورود پیدا کنند.

 

وی در خصوص ساخت و تکمیل مساکن روستایی در سال 95 نیز تصریح کرد: در این مورد توفیقات خوبی داشته‌ایم و واحدهای نیمه‌تمام از سنوات گذشته که قادر به تکمیل مسکن مسکونی نبوده‌اند بااعتبار یک میلیارد و 730 میلیون تومان برای 508 واحد روستایی تکمیل و مورد بهره‌برداری مالکین قرارگرفته است.

 

*پرداخت 188 میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی به استان

ظفری در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته نیز بیان کرد: در سال 95، 188 میلیارد تومان تسهیلات به استان همدان برای ظرفیت 10 هزار فقره سهمیه ابلاغ و اعلام‌شده که به بیش از 8 هزار و 812 فقره متقاضی واجدالشرایط که در سامانه مسکن روستایی پرونده تکمیلی دارند بر اساس این آمار تا به امروز 3 هزار فقره پرونده برای ارسال به بانک آماده‌شده و برای بیش از 600 فقره عقد قرارداد تا به امروز تنظیم‌شده است.

 

وی بابیان اینکه استان همدان باوجود یکصد و 75 هزار واحد مسکن روستایی تا به امروز از بیش از 85 هزار واحد تسهیلات نوسازی استفاده کرده است اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 49 درصد از واحدهای روستایی بازسازی و نوسازی روستایی اتفاق افتاده که امیدواریم در افق سال 1404 این درصد به 75 درصد نوسازی ارتقا پیدا کند این در حالی است که از مجموع 5 میلیون و 127 هزار واحد روستایی تاکنون یک‌میلیون و 570 هزار واحد از تسهیلات بهسازی بهره برده‌اند.

 

ظفری در مورد یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن در سال جاری پرداخت و افزود: در سال جاری برای حمایت از مسکن روستایی قرار است هزار قطعه زمین در 120 روستا به زوج‌های جوان روستایی واگذار شود که با حمایت‌های دولت قرار است این تسهیلات تا سقف 18 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شوند.

 

*پروژه های مسکن مهر مریانج و قروه نیمه تمام است

وی در مورد اینکه آیا پروژه‌های مساکن مهر به اتمام رسیده یا نه نیز اشاره کرد و گفت: پرونده مساکن مهر ازنظر ما بسته‌شده اما دو پروژه بزرگ در مریانج و قروه هنوز نیمه‌تمام باقی‌مانده که امیدواریم تا پایان امسال نیز این دو پروژه به اتمام برسدو تاکنون 5 هزار و 700 فقره مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسیده که برخی دارای متقاضی نیستند و قرار است بر اساس برنامه ملی با یک نسخه ملی به تأیید و تصویب برسد و به تعیین تکلیف برسد.

 

ظفری در خصوص مسکن حمایتی نیز خاطرنشان کرد: در ظرف یک‌ماهه آینده 350 واحد مسکن حمایتی  آماده بهره‌برداری و واگذاری حداکثری است که این مساکن در همدان 180 واحد و در ملایر 176 واحد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان