اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1396 - 11:12   |   کد مطلب: 24616
در گفت و گوی صبح الوند با هنرمند موفق همدانی مطرح شد :
صرف فعل خواستن رمز موفقیت جوانان است/ نقش پررنگ هنر در پایتخت
باوجود عدم شکوفایی صنعت سینما در همدان اما هنرمندان این استان همیشه حرف‌های زیادی در سطوح بالای سینمای کشور برای گفتن داشته اند. هنرمندانی که به دلیل کمبود امکانات و عدم حمایت‌های لازم شرایط غربت و دوری از خانواده را به جان خریده و به امید خلق روزهای بهتر به تهران کوچ کرده و در اکثر موارد هم موجبات خردسندی و بالا نگه داشتن پرچم سینمای همدان شده اند.

به گزارش صبح الوند، یکی از هنرمندان همدانی که در سال‌های اخیر جزو پرکارترین و فعال‌ترین افراد سینمای کشور بوده است، جواد گنجی است که تاکنون در 27 فیلم سینمایی به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان حضوری فعال داشته و تجربه کار با اکثر کارگردانان و هنرمندان مطرح سینمای کشور را در کارنامه هنری خود دارد.

 

وی که متولد 1365مردادماه 1365 در همدان و دارای کارشناسی کارگردانی سینما است، در گفت و گو با صبح الوند، اولین تجربه حرفه‌ای خود در سینما را همکاری با فیلم سینمایی «پرواز مرغابی ها» عنوان کرده و افزود: ورود و موفقیت‌های ابتدائی این حوزه را مدیون دوستانی همچون یعقوب غفاری هستم که امیدوارم همگی آنها همیشه پیروز و سربلند باشند.  

 

گنجی البته شروع فعالیت هنری خود را از سال 78 و زیر نظر استاد صادق عاشورپور عنوان کرده و گفت: همزمان هم ضمن تحصیل رشته بازیگری در هنرستان سوره شروع به کارگردانی تئاتر نیز کردم اما پس از بازی در یک فیلم کوتاه و علاقمندی به حوزه سینما، وارد انجمن سینمای جوانان همدان شده و در این حوزه به فعالیت پرداختم.

 

 

این هنرمند موفق همدانی که سابقه برنامه‌ریز و دستیارکارگردانی در فیلم‌های سینمایی متعددی همچون شکارچی شنبه.خانه‌ای کنار ابرها، مبارک، احتمال باران اسیدی، هاری، در سکوت، ثبت با سند برابر است و برگ جان را دارد با ابراز رضایت از شرایط کنونی خویش گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها تلاش و تحمل سختی‌ها، در حال حاضر از وضعیت کاری و هنری خود راضی بوده و البته به دنبال دستیابی به اهداف بالاتری نیز هستم.

 

وی دلیل اصلی مهاجرت خود به تهران را وجود امکانات و مهیا بودن شرایط بیشتر برای پیشرفت دانسته و گفت: از طرفی دیگر هنر در پایتخت پررنگ‌تر و بصورت حرفه ای دنبال می‌شود که این خود عامل موثری در کوچ هنرمندان و استعدادهای شهرستانی به مرکز می باشد.

 

گنجی با تاکید بر اینکه در همدان استعداد و پتانسیل‌های بسیار خوبی در همه بخش‌های فرهنگی و هنری بخصوص حوزه سینما و فیلم‌سازی وجود دارد، افزود: اما متاسفانه به دلیل عدم توجه و حمایت‌های لازم مسئولان و همچنین نبود اعتبارات لازم این استعدادها عموماَ خاموش می شوند.

 

وی توکل بر پروردگار در کنار اراده و صرف فعل خواستن را از جمله رمزهای رشد جوانان دانسته و گفت: برای موفقیت در حوزه سینما مطالعه و تحقیق همراه با کسب دانش این حوزه بسیار کارساز می باشد.

انتهای پیام/91

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان