اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1396 - 13:12   |   کد مطلب: 24618
هجدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی در مسجد مهدیه همدان باحضور مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، هم‌رزم شهید سپهبد صیاد شیرازی در این مراسم معنوی گفت: این شهید والامقام اصالتاً اهل شیراز بود و پدربزرگ وی از خاندان صیاد خان یزد بود.

 

سید تراب ذاکری افزود: وی از زمان طفولیت و کودکی یک انسان استثنا بود که در کودکی یک‌بار در حرم امام رضا (ع ) غش می‌کند و مادر این شهید والامقام نیز از ترس از دست دادن پسرش در همان زمان غش می‌کند و در عالم رؤیا به این مادر در خصوص سلامت فرزندش اطمینان خاطر داده می‌شود.

 

وی در خصوص سجایای اخلاقی شهید صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: خواندن دعای فرج در ابتدای هر سخن و هر صحبتی، شب‌زنده‌داری، سحرخیزی و اهمیت به آراستگی و ظاهر افراد و گوشزد کردن آن به‌صورت غیرمستقیم به افراد ازجمله خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بوده است.

 

ذاکری با اشاره به اینکه هر چه از اخلاص ایشان بگوییم کم گفته‌ایم، اظهار کرد: در کشور آمریکا در بین 18 فرد آمریکایی توانست در رشته هواشناسی والستیک به مقام اول دست یابد و اهل نماز و روزه بود به‌طوری‌که با شرکت در مجالس مذهبی افسران خارجی را به دین اسلام دعوت می‌کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وی ازجمله افسرانی بود که در راه تعالی ترقی و کمک به امام راحل قرار گرفت یادآور شد: توانست 521 نفر از ارتشیان را برای دادن اطلاعات به امام ره که در نجف بودند آماده کند و به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی در زمان جنگ تحمیلی یک اتحاد خاصی را بین فرمانده‌ها و ارتشی‌ها شکل دهد.

 

این همرزم و دوست دیرینه شهید صیاد شیرازی در خصوص عملیات‌های موفق سپهبد شهید صیاد شیرازی ادامه داد: عملیات‌هایی همچون طریق‌القدس و عملیات فتح المبین در زمان جنگ تحمیلی جزو بی‌نقص‌ترین عملیات‌هایی بود که علیه دشمن در زمان جنگ با فرماندهی وی درنهایت دقت و با موفقیت به ثمر رسید.

 

ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: در کل عملیات‌های کشور بیش از 16 هزار اسیر در زمان جنگ داشتیم که این تعداد در عملیات فتح خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی 14 هزار اسیر بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان