اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. فروردين 1396 - 13:13   |   کد مطلب: 24653
رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت با بیان اینکه نهاد متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست گفت: شورای مرکزی نهاد خدمت برای دعوت به وحدت در انتخابات شورای اسلامی شهر همدان با انتخاب 13 نفر و 5 نفر هیئت نظارت تشکیل‌شده است.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی در نشست خبری شورای مرکزی نهاد خدمت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دارالمؤمنین همدان در برخی فعالیت‌ها و همگرایی‌ها در تجمع‌های حزبی همیشه زبانزد بوده و هست گفت: در جلسه‌ای که اخیراً با دعوت 300 نفر از نخبگان سیاسی و فرهنگی با حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی اخیراً در همدان برگزار شد دغدغه رسیدن به وحدت در نیروهای انقلابی مورد تأکید و مطرح قرار گرفت.

 

وی افزود: پس از این جلسه انتخاب شورای مرکزی نهاد خدمت برای دعوت به وحدت در انتخابات شورای اسلامی شهر همدان با انتخاب 13 نفر و 5 نفر هیئت نظارت تشکیل‌شده است.

 

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت با اشاره به اینکه این شورا بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برای خدمت به انقلاب اسلامی دایر شده است اظهار کرد: چشم‌انداز و شعار این مجموعه 13 نفره این است که انتخابات شورای شهر باید با نماد وحدت به‌پیش برود.

 

گرجی با بیان اینکه با توجه به تعریف فرآیندی که در شورای مرکزی برای کاندیداهای شورای شهر تعریف‌شده پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوبی دنبال شود ادامه داد: اعضای 13 نفره شورای مرکزی با آرای نخبگان و فرهیختگان استان انتخاب شده‌اند و برای شورا هیچ حزب و گروهی در انتخابات شوراها مطرح نیست اما باید به این امر و نکته توجه داشت که برای برقراری خط قرمزهای انقلابی پافشاری داریم.

 

*11 نفر به عنوان لیست نهایی به مردم معرفی می شوند

وی در خصوص معیارهای گزینش افراد کاندیدای شورای شهر خاطرنشان کرد: از کل کاندیداها 22 نفری که دارای بیشترین امتیازات از این شورا باشند به مجمع عمومی بعدی معرفی می‌شوند که با حضور نخبگان و فعالان فرهنگی شهر 11 نفر به‌عنوان لیست نهایی برای جلب آرای مردمی از این مجمع معرفی می‌شوند.

 

 

گرجی با اشاره به اینکه  شورای نهاد خدمت متعلق به هیچ حزب و گرایش سیاسی نیست اضافه کرد: در گزینش افرادی که می‌خواهند عضو شورای اسلامی شهر شوند داشتن تخصص و توانمندی طرح و ایده قرار است امتیاز بیاورد و معیار تقوای افراد در گزینش می‌تواند قوی‌ترین اهرم و ابزار در پیشگیری از اشتباهات احتمالی در شورای شهر است.

 

*28فروردین آخرین مهلت ارسال سوابق کاندیداهای شورای شهر

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت با تأکید بر اینکه نهاد خدمت از همه کاندیداهای شورای شهر درخواست ثبت اطلاعات و سوابق و برنامه‌ها را در سایت مشخص‌شده دارد تصریح کرد: آخرین فرصت برای ارسال سوابق کاندیداها تا 28 فروردین‌ماه سال جاری است و باوجود اینکه درصد بسیاری از کاندیداها تفننی در این دوره شرکت داشته‌اند از کاندیداهای اصلی و واجد شرایط حداقل تاکنون 30 درصد سوابقشان را برای این شورا ارسال کرده‌اند.

 

گرجی در خصوص معیارهای کاندیداهای شورای شهر یادآور شد: مدیر متدین انقلابی، کارآمدی روحیه و اعتقاد به کار تیمی آسیب‌شناسی وضعیت موجود جامعه و جوان‌گرایی و شورونشاط جوانی ازجمله معیارهای موردنظر برای انتخاب فرد اصلح در شورای اسلامی شهر است که باید مور توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه خرد جمعی نخبگان چند صدنفری همدان قرار دست اعضای 11 نفره شورای اسلامی را برای 4 سال انتخاب کنند افزود: دو مطالبه موردتوجه از کاندیداها شرح وظایف قانونی شوراها و فرد خبره و ساده‌زیست برای خدمت به شوراهاست که از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان