اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 24727
در جلسه کارگروه پسماند استان همدان مطرح شد:
دفع روزانه ۶۵ تن ضایعات سفال و سرامیک در لالجین
کارگروه پسماند استان همدان با هدف بررسی وضعیت دفع روزانه ۶۵ تن ضایعات سفال و سرامیک در لالجین، در استانداری همدان تشکیل شد.
دفع روزانه ۶۵ تن ضایعات سفال و سرامیک در لالجین

به گزارش صبح الوند، جلسه کارگروه پسماند استان همدان ظهر سه شنبه برگزار و در خصوص ساماندهی دفع پسماند شهر همدان و مدیریت پسماند شهرک سفال و سرامیک لالجین بحث و تبادل نظر شد.

 در حالی که بیش از ۳۰ سال دفع ضایعات سفال و سرامیک لالجین در بستر رودخانه قوری چای صورت می گرفت، سال گذشته در کارگروه پسماند استان همدان مصوب شد که محل جدیدی برای دفع پسماندهای شهرک سفال و سرامیک لالجین در نظر گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این خصوص گفت: با اجرای این مصوبه شرکت آب منطقه ای استان همدان موظف به پاکسازی حریم رودخانه از پسماند های سفال و سرامیک  و شرکت شهرک سفال لالجین نیز موظف به در نظر گرفتن مکانی برای انتقال این پسماندها شد.

محمدرضا محمدی افزود: بر این اساس مکانی افزون بر ۸ هکتار در اراضی روستای دستجرد به منظور دفع پسماندهای سفال و سرامیک و بازیافت آنها با جذب سرمایه گذار شناسایی و اقدامات اجرایی در این خصوص انجام شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پسماندهای شهرک سفال لالجین در محل جدید دفع شده و گشت های شبانه برای جلوگیری از دفع ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه رودخانه فعال است اما با این حال باید برای دفع پسماندهای کارگاه های سنتی شهر لالجین در شهرداری تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: پاکسازی مسیر رودخانه از پسماندها بسیار مهم است زیرا با شرایط فعلی در صورت بروز سیل با مشکل روبه رو خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه بیان کرد: به دلیل ارزان بودن و وفور منابع، بازیافت پسماندهایی از جمله ضایعات گچی به صرفه نیست و امیدواریم با در نظر گرفتن هزینه‌های زیست محیطی افراد به بازیافت تشویق شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان  نیز بیان کرد: مسیر رودخانه مسیر آب است و هیچ کس حق ندارد این مسیر را به هر نحو از جمله ساخت و ساز و تخلیه پسماند مسدود کند.

محمودرضا عراقی گفت: درصورت بازگشت دوره سیل، اگر مشکلی ایجاد شود، مقصر فرد و افرادی هستند که اجازه دادند مسیل مسدود شود.

وی بیان کرد: روزانه ۶۵ تن ضایعات گچ و سفال و سرامیک در شهرستان لالجین تولید می شود که موانع بازیافت باید شناسایی و تا حد امکان مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان