اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 24735
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: 10 هزار واحد پلاسما برای ارسال به آلمان آماده و بسته بندی شده است.
 10هزار واحد پلاسما آماده ارسال به آلمان است

به گزارش صبح الوند، افشین محمدی  در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: آبان ماه سال گذشته نماینده شرکت تبدیل پلاسما به دارو آلمان(CSL) اقدام به بازدید و ارزیابی مرکز انتقال خون همدان کرد.

وی اضافه کرد: پس از تایید مرکز انتقال خون همدان، جمع آوری و صادرات پلاسما در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 10 هزار واحد پلاسما آماده ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون همدان اظهارکرد: سازمان انتقال خون از خون های اهدایی چند فراورده به دست می آورد که یکی از آنها پلاسما است.

محمدی افزود: 30 درصد از پلاسمای به دست آمده از خون مورد استفاده در داخل بوده بنابراین ارسال پلاسمای مازاد به کشورهای اروپایی با هدف دریافت دارو مشتق از پلاسما در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داروهای مشتق از پلاسما نظیر فاکتورهای انعقادی و آلبومین بسیار گران قیمت بوده و تهیه آن نیازمند هزینه بسیار بالایی است.

مدیرکل انتقال خون همدان تاکید کرد: صادرات پلاسما با هدف تهیه داروهای مشتق از آن موجب کاهش هزینه تمام شده خرید این داروها و جلوگیری از خروج ارز می شود.

محمدی با ذکر اینکه شرایط نگهداری پلاسما بسیار خاص و ویژه است افزود: باید دمای محل نگهداری پلاسما از محل تا مقصد یکسان باشد در غیراین صورت پلاسما عودت داده می شود.

وی بیان کرد: بسته حاوی پلاسما حاوی چند لوله با برچسب مشخصات لاتین بوده که محلولهای موجود در این لوله ها نشان دهنده آزمایش های میکروبی انجام شده است.

50 درصد از اهدا کنندگان خون در استان همدان مستمر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان